קרן אן בהופעה: היא לא דומה לאף אחת

עם קריירה מצליחה בחו״ל, כתיבת מוזיקה לסרטים וסדרות, כריזמה בימתית וכישרון אינסופי קרן אן לא צריכה את האישור של הקהל הישראלי. היא צריכה את החיבוק שלו. נדמה שאתמול הוא נתן לה אחד כזה

יוסי חלילי, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
יוסי חלילי, עכבר העיר

לפני השיר הרביעי שלה אמש, (סופ"ש) על במת זאפה הרצליה, קרן אן הרגישה צורך להתנצל. ״יש לי ברפרטואר הרבה יותר שירים שקטים מאשר כאלה רועשים״ היא אומרת וזוכה למחיאות כפיים מנחמות. הקהל באולם הגדוש שמולה מבין ויודע שאין צורך להרגיש לא בסדר. שקטים או רועשים – לקרן אן יש שירים יפים. מאז אלבום הבכורה שהוציאה בשנת 2000 יחד עם בנג׳מין ביוליי ודרך שאר אלבומי האולפן שלה שבאו אחריו, לקרן אן תמיד היה הכשרון יוצא הדופן ליצור שירים מרגשים ונוגעים, כאלה שמביאים איתם ערך מוסף מעבר לפריטה נעימה בגיטרה או מילים יפות. כשהיא מעבירה את הקסם הזה אל הבמה, מלווה ברביעיית כלי מיתר, בס ותופים בלבד, זה נשמע יפה לא פחות.

קרן אן - כל הכתבותקרן אן בהופעה - כל הפרטים והזמנת כרטיסים

אם זה לא מספיק, אז לקרן אן (זהו שם הבמה והשם הפרטי, זיידל הוא שם משפחתה) יש עוד משהו שכל אמן היה רוצה – נוכחות על הבמה. בעצם היותה היא מצליחה להפנט ולמשוך אליה את תשומת הלב גם ללא דרמה או מניירות מיותרות. כמוה, כך בנוי גם המופע הזה - בלי משחקי תאורה מוגזמים או גימיקים מוזיקליים ועם הקפדה על איכות וסגנון נטולי פוזה. מינימליזם מכוון שמשמש כדלת למסע אל נבכי נשמתה של קרן אן. כשהיא פותחת את הפה ושרה בקול המתוק והצלול שלה, גם מי שהצליח עד כה לא יכול יותר להתעלם.לעטוף את המלנכוליה בקצת שמחה

כל זה נשמע מבטיח, אבל הערב מתחיל מהוסס דווקא, עם ביצוע לא מושלם לIt's All A Lie. זה נראה כמו התרגשות או חשש קל, אולי מהמטען שנושאת עמה הופעה בארץ הולדתה והביקור בבית הזר שחזרה אליו כאורחת לרגע. All The Beautiful Girls שמגיע שני כבר נשמע יותר טוב ומגמת השיפור נמשכת גם אחר כך, למרות רצף שירים שקט מדי כאמור בתחילה. רביעיית כלי המיתר בהחלט מורגשת למרות האיפוק ומוסיפה הרבה נפח, וגם הטמטמים והמצילות של ניר מנצור משתלבים יפה. זה מגיע לשיא לראשונה עם ביצוע בלוזי מעולה ל It Ain't No Crime שמסתיים בקרשנדו נהדר, וגם אחר כך ב Wind of May המצוין והאיטי להחריד. בין אמריקנה, פולק רוסי, שאנסון צרפתי ואינדי-פופ עכשווי מגיע גם תורם של השירים הקצביים יותר כמו Sailor and Widow ו My Name is Trouble וכמובן Lay Your Head Down הנפלא שמזכירים שאפשר לעטוף את המלנכוליה בקצת שמחה. זה עדיין נשמע טוב. העברית שמורה רק לקטעי המעבר. קרן אן בהופעה (צילום: ליאור כתר)

למרות רומנים קצרצרים וחפוזים עם שירה בעברית (גרסאות כיסוי בעיקר) במהלך השנים, אף קטע בשפת הקודש לא נכנס לפלייליסט הערב. למעט שני שירים בצרפתית, כל האחרים מושרים באנגלית שנשמעת יותר מטבעית על השפתיים של קרן אן. את העברית היא שומרת לקטעי המעבר בין לבין, ושוברת את הניחוח החו״לי המובהק שמשרה ההופעה שלה. מתישהו היא גם מתוודה, ספק בצחוק, שקטעי הקישור בערב הזה הם אלה שמלחיצים אותה באמת - ״כשזה קורה באנגלית או מול קהל בסין זה תמיד עובר. בעברית לכל מילה יש משקל״. טוב, לא קל בארץ, זה לא חדש.

המופע של קרן אן לא דומה להרבה מופעים אחרים, בעיקר משום שלא הרבה אמנים מסוגלים לכתוב ולהגיש כמוה. מינון לא מבוטל של בלדות שקטות וסוחטות רגש (שלעיתים יוצרות תחושה רפטטיבית מעט) לצד קטעי פופ קצבי עדין, משרטטים נאמנה את הדרך המוזיקלית הארוכה והמסקרנת שלה עד כה. עם קריירה מצליחה בחו״ל, כתיבת מוזיקה לסרטים וסדרות, כריזמה בימתית וכשרון אינסופי קרן אן לא צריכה את האישור של הקהל הישראלי. היא צריכה את החיבוק שלו. נדמה שאתמול הוא נתן לה אחד כזה.כריזמה בימתית וכשרון אינסופי. קרן אן בהופעה (צילום: ליאור כתר)