סינגלים

מהמורבידיות של עמיר בניון ועד המהפך של גבע אלון

מורן כרמל ופיני חדד בדואט מרגש, עמיר בניון מתעסק עם המוות, לבעז שרעבי יש מה לתקן, גבע אלון עובר לעברית, ורות דולורס וייס מצליחה לעשות את מה ששקד קוממי נכשל בו - שישה סינגלים חדשים

בן שלו
בן שלו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
בן שלו
בן שלו

מורן כרמל ופיני חדד – "דרך עולם". שירי אהבה ותודה לאמא הם סוגה נפוצה למדי במוזיקה הים תיכונית. חלקם יפים, רובם נדושים, הנוסחה כבר מוכרת לעייפה. "דרך עולם", הדואט החדש של מורן כרמל ופיני חדד, הוא מקרה יוצא דופן ויפה במיוחד. זה שיר ששר אדם ליד ערש הדווי של אמו. "עטופה בלבן, ואני עומד ליד מיטתך/ חסר אונים, מלטף את ידך", שר חדד, וכרמל, בתפקיד האם, עונה: "ילדי היקר, בגדו בי רגלי/ כשלתי מלכת וחשך האור בעיני/ נשמעו באוזני קריאות אבותי". שימו לב שחדד הוא דווקא המבוגר מבין השניים. מבוגר בהרבה למעשה. הוא זמר ותיק וטוב מהאסכולה של חיים משה. כרמל, לעומת זאת, היא זמרת צעירה. ברגע הראשון נדמה שהיא לא תוכל לגלם את האם הגוססת ושהשיר יקרוס בשל כך, אבל החשש הזה מתפוגג מהר מאוד, ולא בגלל שכרמל מצליחה להישמע כמו אשה שחיה חיים שלמים. היא נשמעת כמו אשה צעירה, שיש לה אפילו קול קצת ילדותי. ובכל זאת, השיר עומד בגאון. בזכות המלים היפות של שמעון לב, בזכות הלחן המרשים של כרמל עצמה (היא אחת הנשים היחידות בפופ הים תיכוני, אם לא היחידה, שמלחינה את שיריה), בזכות העיבוד העשיר והטוב של שי אלחדד, ובעיקר בזכות הרגש העז שפורץ מהביצוע של כרמל וחדד ומצליח להפיח חיים בסיטואציה הכואבת שעליה השיר מדבר. העובדה שחדד, הבן בשיר, יכול להיות אבא של כרמל בחיים, נהפכת ללא רלוונטית.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ