רביד כחלני וה"ימן בלוז" שיחררו את האלבום הכי פוליטי של התקופה

"אינסאניה", שיר הנושא של האלבום החדש של רביד כחלני ו"ימן בלוז", הוא לא רק אגרוף מוזיקלי נדיר בעוצמתו אלא גם שיר פוליטי לעילא ולעילא

בן שלו
בן שלו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
בן שלו
בן שלו

רגע השיא באלבום החדש של רביד כחלני ו"ימן בלוז", שהוא גם אחד מרגעי השיא בכל המוזיקה הישראלית של התקופה האחרונה, מתרחש באמצע שיר הנושא של האלבום, שנקרא "אינסאניה" (אנושות). השיר הזה דוהר מהשנייה הראשונה שלו בקצב אדיר, חריג מאוד במוזיקה שלנו. המקישנים רוני עברין ואיתמר דוארי – ככל הנראה קומנדו הפרקשן הטוב בישראל – והבסיסט היהודי־אמריקאי שניר עזרא בלומנקרנץ מגלגלים מערבולת פוליריתמית בלתי ניתנת לעצירה של אפרוביט עם טעמי בטוקדה ברזילאית, החצוצרן איתמר בורוכוב מטיס פראזות של פאנק וג'ז, וכחלני ננעל על הקצב, רוכב עליו בחופשיות מעוררת התפעלות ושר – בערבית, השפה שבה מושרים כמעט כל שירי האלבום החדש – על אנשים שמתעקשים לשנוא ולנקום אף על פי שהדם על הידיים שלהם הוא הדם של ילדיהם.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ