עברי

האלבום החדש של אייל גולן מלא בשירים סתמיים

הפתיחה של "רחוק מכאן", האלבום החדש של אייל גולן, יוצרת את הרושם שהמנגנון המוזיקלי שלו נותר משומן היטב. זה רושם מוטעה. המאסה הקריטית באלבום היא של שירים גרועים או נוסחתיים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
בן שלו
בן שלו

בשנה הבאה ימלאו עשרים שנה ל"בלעדייך", אלבום הפריצה של אייל גולן מ-1997. זה הרבה זמן, אבל הזיכרון ממה שעשה האלבום הזה נותר חד וצלול ויפה, כמו קולו של גולן. "בלעדייך", זו לפחות התחושה, כבש את המרחב הישראלי בצורה יותר טוטאלית מכל אלבום ישראלי לפניו. הוא עשה את זה בקצב, בנועם ובחן. "לב של גבר", "צאי אל החלון", "בלעדייך" – השירים האלה היו בכל מקום, כל הזמן. יותר משהם הושמעו ברדיו, הם פשוט בקעו מחלונות של בתים. שכונות שלמות כיווננו מחדש את הפסקול שלהן, אם לשפוט על פי השכונה שבה אני גרתי אז. יכולת להתעמק בתוככי ביתך באלקטרוניקה בריטית או בהיפ־הופ ברוקלינאי, אבל ברגע שפתחת חלון או יצאת החוצה הוקפת והוצפת בשירים של "בלעדייך". האלבום הזה מלך במרחב במשך חודשים ארוכים. הוא פינה את מקומו רק כשיצא האלבום הבא של גולן, "חייל של אהבה", ואז שוב התחיל אותו סיפור. "יפה שלי", "דמעות" ו"לקנות לך יהלום" בקעו מכל חלון שני.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ