מופע ג'זג'ז

אמנואלה צ'יזי לא הגיע לפסגת ההר. על ההר עמד ג'ון קולטריין

ההרכב האיטלקי בהנהגת צ'יזי העז לטפס אל הפסגה האמנותית של היצירה "A Love Supreme", של קולטריין, אבל הביצוע היה רק מהנה, לא סוחף

בן שלו
בן שלו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים5
בן שלו
בן שלו

הר אמנותי אדיר ממדים התרומם ביום חמישי בערב בקריית מגדלי המשרדים ברמת החייל, וארבעה מטפסי ג'ז אזרו אומץ והתחילו להעפיל אליו. ההר הוא "A Love Supreme", יצירתו המונומנטלית של הסקסופוניסט ג'ון קולטריין. "אהבה עילאית" — סוויטה של כחצי שעה בארבעה פרקים — היא אחד מסלעי היסוד של הג'ז במאה ה–20. במושגים של ג'ז זאת החמישית של בטהובן, נניח. רק שהביצוע שלה מציב לפני ההרכב העכשווי שמנגן אותה בעיה גדולה הרבה יותר מזו הניצבת לפתחה של תזמורת קלאסית שמנגנת את הסימפוניה החמישית. מפני שלסימפוניה החמישית אין ביצוע מקורי שלמולו מתקיים הביצוע העכשווי. יש ביצועים גדולים, קנוניים, מושלמים, אבל אין ביצוע אחד שהוא המקור. ל"A Love Supreme" יש: הביצוע של קולטריין והרביעייה הכבירה שלו, עם הפסנתרן מקוי טיינר, המתופף אלווין ג'ונס והקונטרבסיסט ג'ימי גאריסון.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ