אהוד בנאי נכנס לתודעה אחרת ומצליח לשכנע, בניה ברבי פחות

אהוד בנאי מגלם את האב והבת בשיר דיאלוגי יפה, בניה ברבי שוקע בקלישאות ונרקיס מייצרת דרמה נסערת

בן שלו
בן שלו
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
בן שלו
בן שלו

אהוד בנאי — "אבא תן לי יד"

לפעמים הדבר הכי טוב שזמר יכול לעשות הוא להרפות לרגע מהתודעה שלו ולהיכנס לתודעה אחרת. זה מה שאהוד בנאי עושה בסינגל החדש והיפה שלו, "אבא תן לי יד". זה שיר דיאלוגי בין בת לאביה. בנאי מגלם את שניהם, אבל האב — התפקיד הטבעי בשבילו — הוא לא הנוכחות שמפעילה את השיר. 

הבת היא הדוברת העיקרית. לא ברור אם היא חווה משבר זהות קיומי או התקף חרדה או טריפ רע, אולי כולם ביחד, אבל הקרקע נשמטת מתחת לרגליים שלה, וכל מה שבכוחה לעשות הוא לקרוא "אבא תן לי יד / אל תשאיר אותי לבד". בנאי קורא בשמה, והוא עושה את זה בהזדהות, בדחיפות וברכות שלא בקעו כבר הרבה זמן ממיתרי הקול שלו. אחר כך הוא גם עונה בשם האב. המוזיקה מאפשרת לקריאה לדאות ולהדהד ועוטפת אותה בצליל פתוח שמשדר תקווה להיחלץ מן המצר. אולי זה רק אני, שאובססיבי ללהקת "המי", אבל פריטת הגיטרה של הפתיחה מזכירה בהרמוניה ובמרקם את Pinball Wizard.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ