בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

למרות הבוטוקס והזיעה: הקהל באמפי בראשון לציון התמסר למריה קארי

ההופעה של דיוות הפופ של שנות ה-90 נשמעה בהתחלה כמו תאונה, אבל שורת הלהיטים שבאו בזה אחר זה הוכיחה שקארי לא חוששת מתיוגה כזמרת עבר ושהיא באה לפרגן לקהל

13תגובות
מוטי מילרוד

כ-12 אלף איש ואשה פקדו אמש (שלישי) את האמפי-פארק החדש בראשון לציון לכבוד הופעתה של מאריה קארי. הם הגיעו דבוקות-דבוקות, מחופשים למעריצים מושבעים במסווה של שקי זיעה, רגוזים מפקקים בני שעתיים ומעלה שמילאו את כבישי הגישה לפארק. העצבים, בשילוב אחוזי הלחות, נתנו את אותותיהם בקהל, שהחל לצעוק "בוז" לעבר הבמה, לאחר שהזמרת מיאנה לעלות, שעה ורבע אל תוך מועד ההתחלה המשוער.

עם זאת, ברגע שכבו האורות וקארי עלתה לבמה בשמלת פאייטים שחורה ובוהקת, הקהל מחל על כבודו ופירגן לה בכל הכוח. קארי, שעלתה על במה או שתיים בחייה, קלטה את הווייב החיובי וזרקה שפע ברכות למעריציה, שמיהרו לרכוש כרטיסים למרות ההתראה הקצרה. אחרי הכל, ההודעה על המופע הגיעה לפני פחות מחודש.

מאריה קארי היא אחת מדיוות הפופ הגדולות והמצליחות בעולם. היא הכניסה לא פחות מ-17 להיטים אל המקום הראשון  במצעד הבילבורד האמריקאי ואין אדם ממוצע שהתבגר בשנות ה-90 שלא יכול לזמזמם לפחות שניים או שלושה להיטים שלה מתוך שינה. עם זאת, מאז שנות האלפיים, הלך ודעך כוכבה.

היא אמנם המשיכה להוציא להיטי ענק ולככב ברשימות האמנים המכניסים בעולם, אך זוהרה כלהטוטנית ווקאלית שמצליחה לגרד את האוקטבות הגבוהות ביותר, לא הספיקו כדי לתחזק את הקריירה המפוארת שבנתה לעצמה. בשל כך פנתה לאגפי האר אנד בי וההיפ הופ, מה שעזר למתג אותה כאמנית רלוונטית שחצתה את הקווים. ההופעה שנתנה אמש באמפי הביאה קצת משני חלקי הקריירה שלה, מה שיצר תמהיל חינני בין בלדות גרנדיוזיות לצדם של להיטי אר אנד בי אווריריים.

מוטי מילרוד

ההתחלה הרגישה קצת כמו תאונה. קארי נשמעה כמו מי ששרה מעט מדי, נמוך מדי, וגם כשעלתה לגבהים, אלו נבלעו במערכות הסאונד הכושלות של האמפי. כשעברה לשיר את "Emotions", אחד מלהיטי הגרוב הגדולים שלה, נפתח משהו קצבי יותר, דבר שהביא לתנופה מתבקשת. הקהל, שכמו חיכה לשלב ההוכחות באשר לשרידות הקולית של קארי, פירגן לה בכל פעם שעלתה לפלצטים אימתניים, שהפכו לסימן ההיכר שלה. ניכר היה שגם כשזייפה, הקהל הגיב בסלחנות וכמו החזיק לה את היד, בדרך לעוד שיא של מודולוציה מוגזמת.

צריך להודות, במידה מסוימת של צער, כי קארי כבר מזמן לא בשיאה. כל מי שראה תיעוד של הופעותיה מלאס וגאס, שם החלה להופיע לפני כמה חודשים, מודע לכך שימיה כזמרת הטובה בעולם, נותרו הרחק מאחור. עם זאת, רק הוגן יהיה לציין שלאורכו של המופע כולו היא נמנעה משימוש בפלייבק. גם כשלהקת הליווי הנפלאה שלה מילאה את החלל, היא המשיכה לשיר במלוא גרון.

זהו נתון לא ברור מאליו משום בחינה. בימים שבהם זמרות צעירות כמו ריהאנה או ותיקות כמו מדונה עושות שימוש כה נרחב באמצעי עזר מלאכותיים, היה נעים להיזכר שיש מי שעוד יודעות ומסוגלות לעשות את זה בדרך הישנה והטובה. גם העובדה שקארי הפגיזה להיט אחר להיט, ולא חששה מתיוגה כזמרת עבר, הוכיח שהיא אמנית שבאה לפרגן לקהל שלה לפני הכל. להיטים כמו "I Will Be There" או "Honey" ו-"My All" נמסרו בזה אחר זה והוכיחו שקארי לא מחפשת לחדש על גבם של מעריציה, ילדי הניינטיז שבגרו והיו להורים.

רק היבט אחד העיב באופן דרמטי על ההופעה של קארי: פניה, שכמו קובעו במסמרות של בוטוקס וניתוחים קוסמטיים, מנעו מפניה כל אפשרות לתזוזה. עיניה הגדולות והיפות היו לאיבר היחידי שהצליח לנוע בפניה, כאשר גם השמלות הצרות והצמודות שלבשה, חסמו את דרכה מלרקוד ולנוע בחופשיות על הבמה.

קארי עצמה צחקקה ואמרה שהיא בספק אם תוכל להגיע לטונים הגבוהים כשהיא חנוטה באותה שמלה צמודה. כל ההיבט הפיזי הזה היה נעלם מן העין לולא היה משקף היבט עמוק ומטריד יותר: המסגור הפיזי שלה מנע ממנה להביע את עצמה כזמרת מרגשת. אותו מיסגור חיצוני שהפך אותה לבובת ראווה בפנתיאון של הפופ העולמי, גזל ממנה במובנים רבים את יכולתה להיות זמרת נשמה ענקית, כפי שהיתה בתחילת דרכה.

ובכל זאת, רגעים בודדים של חסד נרשמו לקראת סיומו של המופע, כשקארי שרה את שני להיטיה הגדולים "Hero" ו-"Without You". אז גם אפשר היה לחוש לרגע את הצלילות הרגשית שצפה מבין שני להיטי הקיטש הללו, שהפכו לסטנדרטים המוכרים ביותר שלה. הקהל התמסר להם בחיבה כה גדולה, כמו מודה באשמה על כך שהגיע עד כאן כדי לשיר בקול גדול את השירים שאף מערכת קריוקי לא שלמה בלעדיהם.

זו גם אולי המטאפורה המדויקת ביותר למאריה קארי מודל 2015 - השירים שלה כל כך מופרכים בעוצמותיהם הווקאליות שאפשר לזייף אותם בקול בלי להתבייש באופן משעשע. נראה שאפילו הדיווה עצמה למדה את השיעור הזה עם הזמן. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו