בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מופע

דילמת פיטר פן של הראל סקעת

הוא לא מספיק עדכני עבור הקהל הצעיר ולא מספיק מעניין עבור הקהל המבוגר. הראל סקעת חגג עשור בהאנגר 11 עם קול יפה ולהקה שבלונית ועם מסת שריר מרשימה מאי פעם

9תגובות
סקעת בהאנגר 11 בת"א. תמרוני שלמה ארצי
תומר אפלבאום

הימים האלה הם תחילתה של עונת ההופעות הגדולות, החגיגיות. או במלה אחת: קיסרייייההההה!!!! עדן בן זקן הופיעה אתמול לראשונה באמפי הלאומי. במוצאי שבת אברהם טל יעשה את בכורת קיסריה שלו. חמישה ימים לאחר מכן עברי לידר יחגוג עשרים שנה על הבמה, אף הוא בקיסריה.

גם הראל סקעת היה שמח מן הסתם לערוך בקיסריה את חגיגת העשור הראשון לקריירה שלו, שהתקיימה אתמול בהאנגר 11 הגדול־אבל־פחות. והיו לא מעט דקות בהופעה הזאת שבה האמפי הלאומי, וגם השליט הבלתי מעורער שלו, עלו במחשבה. לא פעם אחת אלא פעמיים סקעת הפעיל את התמרון שרשום בטאבו של המוזיקה הישראלית על שמו של שלמה ארצי. בפעם הראשונה הוא ירד אל הקהל בערך באמצע ההופעה. במשך דקות ארוכות הוא סבב בינינו, הולך על הכיסאות, מחבק ומחובק, עד שהשיר שהוא ביצע, "משהו ממני", התקרב לסיומו, וסקעת הודיע לכל הנוכחים שהוא מחפש את בן זוגו, ואז הצביע לכיוונו והוסיף את המלה "לא" למשפט "כי הוא שלי והוא בסוד". כי הוא שלי והוא לא בסוד. הירידה השנייה אל הקהל, שאף היא נמשכה דקות ארוכות, התרחשה בהדרן, ובה סקעת שר, מלווה על ידי כל הנוכחים, את "הנני כאן".

סקעת מארח את אניה בוקשטיין בהופעה
תומר אפלבאום

אפרופו ה–11 של ההאנגר. אלבום הבכורה של סקעת יצא ב–2006. לא ברור מדוע הוא חוגג עשור דווקא ב-2017. אבל לא צריך להיות קטנוניים. בחוברת של האלבום ההוא סקעת כתב: "אלוהים אל תיתן לי מסע קל, תן לי מסע שכתפי יוכלו לשאת". העשור וקצת הזה אכן לא היה קל לכל אורכו. היו בו עליות ומורדות. עם או בלי קשר לכך, לכתפיים של סקעת נוספה מאסת שריר די רצינית. אפשר היה לראות את זה ממש מקרוב, כשסקעת חלף ליד הכיסא שלי בטיוליו באולם, אבל גם אם הוא היה נשאר על הבמה כל ההופעה, אי אפשר היה להחמיץ את השינוי בהיקף הקיבורת.

מדוע ראוי בכלל להתייחס לגופו של סקעת? מפני שהגוף הזה היה נוכח מאוד בהופעה אתמול. זמרים ישראלים, גם זמרי פופ מובהקים, נוטים להצניע את גופם. סקעת, שגירש מהלקסיקון שלו את המלים "להצניע" ו"להסתיר", הוא אחד הפופיסטים הישראלים היחידים שלא חוששים ולא מתביישים להבליט את האלמנט הפיסי ולחגוג את יופיו וחירותו של הגוף הגברי המתנועע. זה נהדר. אין לנו מספיק זמרי פופ רוקדים, ואין לנו כמעט, או בכלל, זמרי פופ רוקדים שהם גם ווקאליסטים מובחרים. מהבחינה הזאת סקעת, אחד הזמרים הטובים היחידים שיצאו מפס הייצור של "כוכב נולד", הוא נכס.

הראשל סקעת בהופעה בהאנגר, אתמול

הנכס הווקאלי של סקעת מומש בצורה חלקית בעשור שהוא חגג אתמול. נדמה היה שאפילו הוא מודה בכך באופן כלשהו: "תודה שהייתם אתי גם כשעשיתי דברים טובים וגם כשהם היו פחות טובים", הוא אמר לקהל לקראת סוף ההופעה. ומה בנוגע להופעה עצמה? מה היה מפלס המימוש שלה? חלקי אף הוא, לטעמי. רוב הנוכחים בהאנגר, ובעיקר עשרות המעריצות הלא צעירות שתפסו את מרב הכיסאות בשורות הראשונות והרימו שוב ושוב את השלט "הראל סקעת — אין שני לו", חשבו אחרת מן הסתם. גם בהופעה הזאת, כמו בחלק ניכר מהעשור שנחגג בה, השירה והקול של סקעת לא הוצגו בצורה שאיפשרה ליהנות מהם עד תום. זה היה שילוב של הצליל השבלוני של הלהקה, שלא היה בו שום עוקץ פופי חינני (הסאונד הגרוע־כרגיל בהאנגר בוודאי לא עזר), ושל הנטייה המוגזמת של ההופעה לכיוון ה־Upרי, המרים, שהדגיש בעיקר את איכויות הפרפורמר של סקעת ולא יצר איזון רצוי בין הממד הפיסי לממד הווקאלי.

הסתייגות נוספת קשורה לשירים החדשים והבינוניים של סקעת, אלה שנכללים באלבום האוסף החדש לצד הלהיטים הוותיקים יותר. בניסיון לייצר פופ עכשווי סוחף, השירים האלה לוחצים על יותר מדי מתגים, ונדמה שהם מותירים את סקעת בן ה–36 תקוע בין שני עולמות: לא מספיק עדכני על מנת לדבר למאסות של קהל צעיר, ומנגד לא מספיק מעניין בשביל רוב הקהל המבוגר. קצת פיטר פן.

הראל סקעת. האנגר 11 בתל אביב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו