בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מורים לספרות, הסינגל החדש של "APE" הוא במיוחד בשבילכם

הסינגל החדש של "APE" משלב בין שייקספיר להעצמה והתרסה נשית, "זמן" של אליעד עומד להיות להיט גדול, ואביגייל רוז מצליחה לא לשקוע למרה השחורה

5תגובות
לילה מועלם וג'ה־זי בקלפי של "סונטה 130"
ערוץ היוטיוב של Ape

APE עם לילה מועלם וג'ה־זי — "סונטה 130".

הסינגל החדש של "APE", הלייבל של תמיר מוסקט, הוא אחד השירים המלבבים ביותר שיצאו כאן בזמן האחרון, אבל יש קבוצה ספציפית אחת שאמורה לשמוח בגינו אפילו יותר מכולנו: המורים לספרות. אם הם ישמיעו את "סונטה 130" בכיתה בפעם הבאה שהם ילמדו את שייקספיר, הם יארגנו לתלמידים ולעצמם שיעור בלתי נשכח. "Music has a far more pleasing sound" הוא אחד המשפטים בסונטה שבאמצעותם מתאר המשורר את פגמיה האנושיים של אהובתו, שלא מונעים ממנו לאהוב אותה. יוצרי השיר החדש, בהנהגת מוסקט והזמרת/ראפרית לילה מועלם, נתפסו באופן טבעי למשפט הזה וביססו עליו את הגרסה הנהדרת שלהם, שמסתמכת על חוכמת הקצב של מוסקט ועל הראפ הממזרי של מועלם ושל זמרת/ראפרית נוספת, ג'ה־זי. נדמה ששתי הזמרות הצעירות מכניסות פנימה, בנוסף לחומרים של שייקספיר, גם מטען של העצמה והתרסה נשית, אם כי לא פשוט לעקוב אחרי צרורות המלים שהן יורות. לא שזאת תהיה בעיה בשביל בנות ובני ה–16. למה התכוון המשורר, למה התכוונה הראפרית. להביא לכיתה, עוד היום.

APE feat. Layla Moallem, Jah-Zee - דלג

אליעד — "זמן".

רק לעתים נדירות זמר מוציא סינגל חדש בזמן שהסינגל הקודם שלו עדיין צועד ברשימת השירים המושמעים ביותר. זה מה שקורה עכשיו לאליעד. "תמיד חלמתי", שיצא לפני כארבעה חודשים, היה השיר השביעי הכי מושמע בישראל בשבוע שעבר, ואין שום ספק שגם הסינגל החדש, "זמן", יעפיל למקום מצוין בצמרת, ככל הנראה לפסגה. נדמה שאליעד, אולי יותר מכל זמר אחר, מצליח למצוא איזו נקודת אמצע בין כמה מהזרמים הדומיננטיים במיינסטרים העכשווי: פופ נעורים רקיד, אמצע הדרך אקוסטי, קצת מזרחי, טיפונת גרוב — הכל נמצא שם. יש אלמנט נוסחתי שחוק ב"זמן", גם בסאונד וגם בטקסט ("את התרופה לכל הכאב שמסתובב אצלי בלב"), וכשאליעד שר את המשפט "תביני שאני מכור אלייך" יש סתירה משעשעת בין מלים דרמטיות לבין הגשה שטוחה, כמעט נייטרלית. מצד שני, הלחן לא רע, עם התפתחות מלודית הגונה, וכשאליעד פורץ לפזמון עם המלים "חכי ללילה שיבואאאאא" ואחר כך "כמה רציתי אבל לאאאאא", ברור לחלוטין שהשיר הזה עומד להיות להיט גדול.

אליעד - זמן - דלג

אביגייל רוז — "מתי בדיוק הפסקתי להרגיש".

שעות ריקות... ימים שנעלמו לי... חמקו מבין ידי כל חלומות חיי... מתי בדיוק הפסקתי להרגיש... ואין בי אהבה... — אווירת נכאים שורה על הסינגל החדש של אביגייל רוז, שאומר בין השאר שמיטה זוגית שניטל ממנה ניצוץ האהבה יכולה להיות המקום הכי בודד ומדכא בעולם. תסמכו על דודו טסה (שכתב את הטקסט ביחד עם המשורר אלי אליהו) שהוא הצליח לספק לרגש הזה לחן עגמומי, מלא כתמים כהים. אבל האם כל הדכדכת הזאת, המהולה ברחמים עצמיים, לא תקבור את השיר, כפי שקורה לעתים אצל טסה? לא, בזכות שני אלמנטים. בראש ובראשונה הקול של אביגייל רוז. בהתרכבות של הקול שלה עם ההרמוניה של הבית אפשר לשמוע איזשהו גוון ברזילאי, שצובע את המונוכרום ומשמש נוגדן דיכאון יעיל במיוחד. מאוחר יותר, בסיום הפזמון, השיר מפתיע עם קטע מעבר שסותר אף הוא במידת מה את המרה השחורה. "לילה טוב... שקט... לילה טוב", שרה רוז, וסדק זעיר של תקווה, או לפחות של חוסר דיפרסיה, נפער בחומת החידלון.

אביגייל רוז - מתי בדיוק הפסקתי להרגיש - דלג


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו