אחרי נטע ברזילי ועומר אדם, סתיו בגר יצר גם להיט לשלומי שבת

וגם: תענוג לעקוב אחרי עלייתה של הראפרית עדן דרסו, ולי בירן מאכזב

בן שלו
בן שלו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שלומי שבת
שלומי שבתצילום: דורון עדות

שלומי שבת — "יבוא הסוף הטוב". "יבוא הסוף הטוב" הוא לא רק "השיר החדש של שלומי שבת". הוא גם "השיר החדש של סתיו בגר". ככה זה כשכותב ומפיק צעיר ואלמוני צובר מוניטין פתאומיים מכוחם של כמה להיטי ענק. אחרי "שני משוגעים" ו"Toy", בגר הוא הכותב והמפיק הרותח של הרגע. כשדורון מדלי שיכור הניצחון העלה אותו בשבוע שעבר לבמה בכיכר רבין, בגר נראה נבוך מאוד. שפת הגוף שלו שידרה "עזבו אותי מאירועים המוניים, תנו לי לשבת באולפן ולעבוד". "יבוא הסוף הטוב" יוצר את הרושם שרצף הלהיטים של בגר עומד להימשך. השיר עצמו מוצלח למדי, עם פריצה נאה בפזמון, והעובדה שהמלה "אלוהים" מככבת בוודאי לא תזיק לפופולריות שלו. אבל מה שגורם לשיר החדש לעבוד הוא בראש וראשונה האיזון שבגר יוצר בין הנטייה הטבעית שלו לפופ עדכני לבין ההקפדה להתאים את השיר למידותיו ולגילו של שלומי שבת. שימו לב, למשל, איך האקורדיון שמבליח לקראת האמצע מרגיש בבית בתוך הצליל העכשווי.

עידו מימון מארח את עדן דרסו — "שבילים חדשים". תענוג לעקוב אחרי עלייתה של עדן דרסו אל במת ההיפ־הופ הישראלי. עד לפני חצי שנה הראפרית הרחובותית בת ה–19 היתה אלמונית לחלוטין, אבל אחרי "יהיה מה שיהיה" ו"אוטובוסים", שהקליטה עם די־ג'יי מש, דרסו הצטרפה למועדון המאוד מצומצם של הראפריות הישראליות. עכשיו היא מככבת ב"שבילים חדשים" של המפיק עידו מימון, וכבר על ה־Verse הראשון היא מנחיתה את המלה "פמיניזם", עטופה בתחביר לא שגרתי ("תאשימוני בנטייה לפמיניזם"). "שבילים חדשים" הוא מסוג השירים שמוחים ומחייכים באותו זמן, בסגנון של "הדג נחש", שרוחה שורה על הגרוב השמנמן והטוב שמימון מנהיג. יש לדרסו משפט חריף נגד המשטרה ("רוב הרוצחים יושבים בשאט־גאן של הניידות"), אבל באופן כללי היא מעדיפה לסלול את השבילים החדשים שלה מאשר להתחפר בשוחות המחאה. "אם אתה מברר יותר מדי, שוקל יותר מדי, חושב יותר מדי", היא מראפרפת, "זה אומר שאתה רוצה פחות מדי, אוהב פחות מדי, רוקד פחות מדי".

לי בירן — "לא צריך סיבה". לפני כשנה, בזמן שכיכב בסדרת הנעורים המצליחה "או בוי", לי בירן הוציא שיר באנגלית, "Talking to myself". זה לא היה שיר מוצלח במיוחד, ובכל זאת התעוררו אליו, או לפחות אל שמו, געגועים מסוימים בשבוע שעבר, למשמע הסינגל החדש של בירן, "לא צריך סיבה". אם כך בירן נשמע כשהוא מדבר אל אשה אהובה, עדיף בהרבה שידבר אל עצמו. "כשממול יורדת שמש ובינינו אין פחדים נזרום שטופים בחום עם חיוך על הפנים", שר בירן בפזמון. אילו לפחות המוזיקה היתה מרוממת בכמה מילימטרים את הטקסט הבנאלי, אבל היא מדשדשת באותו נומך.

בעשר השנים שחלפו מאז שהתגלה ב"כוכב נולד" בירן לא הצליח לפתח קריירה מוזיקלית יציבה, שנבדלת מקריירת המשחק שלו בסדרות הנעורים ומכוונת אל קהל קצת יותר בוגר. אבל הוא לפחות עשה מאמצים בכיוון, למשל בצמד "Band Animal". הסינגל החדש שלו יוצר את הרושם שלקראת גיל 30 הוא הפסיק לנסות.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ