עדן בן זקן מסרבת להתבגר

סאבלימינל עם ביט מרענן ווייב אנטי־תרנגולי, עדן בן זקן יורדת אל המכנה המשותף הנמוך והצעיר ביותר, ו"סיסטם עאלי" שרים בחמש שפות על חלומות ילדות מנופצים

בן שלו
בן שלו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
בן שלו
בן שלו

סאבלימינל ו"לטס מארס" — Carajito

סאבלימינל הוא לא גבר שרגיל לתת למישהו אחר, או למישהי אחרת, את זכות המלה האחרונה. אבל זה מה שהוא עושה בסינגל החדש שלו, שהפזמון שלו מסתיים במלה אחת, שהיא גם שם השיר. Carajito. ילד קטן. מי שאומרת אותה, בטון פסקני וחתך, היא הבחורה בשיר. הבחורה היא גם זאת שאומרת את המלה הראשונה. בתחילת השיר שומעים אותה מתקשרת לבחור, אומרת שהיא נמצאת בעיר ושואלת אותו אם הוא רוצה לקפוץ אליה בשביל קצת עונג לא מחייב. אבל במקום לזרום איתה הוא מתלבט ומתייסר. "גוף אומר כן, הראש צועק לא!" שר סאבלימינל, ואז הבחורה (טליה לונדונר, הסולנית של הרכב הפופ הישראלי "Let's Mars") חורצת: ילד קטן. נחמד לשמוע את סאבלימינל נכנס לווייב האנטי־תרנגולי הזה, בעיקר על הביט המרענן שהפיק אורן עמנואל מ"לטס מארס" (עם סאבלימינל). מצד שני, אפשר היה לתת צבע לטיני עם סאונד פחות משומש מחצוצרות הסלסה האלה. 

עדן בן זקן — "בונסוואר"

עדן בן זקן חגגה לפני כמה שבועות את יום הולדתה ה–25. חבל שבמקום לנצל את יתרונותיו של אזור הגיל הצעיר־אך־בוגר הזה ולהוציא שירים שיש בהם גם רגש וגם אנרגיה, בן זקן יורדת אל המכנה המשותף הנמוך והצעיר ביותר ומנסה להתחרות בזמרות הפופ בנות העשרה, נועה קירל ואגם בוחבוט. יש לקוות שהיא לא מרגישה שהיא מתחילה להיות מבוגרת מדי למרוץ של הפופ, אבל זה הרושם שיוצר השיר החדש שלה, שנרקח ככל הנראה בערך כך: צרפתית הולך עכשיו חזק, אז נקרא לשיר בשם שסטפן לגר עדיין לא השתמש בו, Bon Soir, נוסיף עוד כמה מלים שהאוזן הישראלית מזהה (מון אמור, סה לה לוי, או לה לה, שאנז אליזה, פורמידבל) ונכניס פנימה בחור ובחורה שהקשר ביניהם מבוסס על העובדה שגם הוא, בדיוק כמוה, אוהב ממרח שוקולד! ("וואי זה נדיר, מסתבר שגם לו יש חולשה לנוטלה"). אבל מתוק זה לא. זה תעשייתי ומלאכותי וילדותי וחסר חן. הרבה מתחת לקומסי־קומסה.

"סיסטם עאלי" – "ערימת ילדים"

כמה סיפורים וכמה שפות אפשר לדחוס לתוך שיר ראפ אחד של שלוש דקות? שישה וחמש, בהתאמה — זה מה שקורה בסינגל החדש והמצוין של "סיסטם עאלי", הרכב ההיפ־הופ היפואי שעלה על במת הראפ המקומית לפני כעשור עם קול מחאתי יחיד במינו ועכשיו חוזר עם אלבום שני שייצא בחודש הבא. כשראפרים ישראלים מתבגרים, הם אוהבים לחזור לילדות שלהם. גם "סיסטם עאלי" עושים את זה, אבל בדרך שונה מאוד מרוב הראפרים. מוחמד אגואני ומוחמד מוגרבי מראפרפים בערבית, נטע ויינר בעברית, אנוור סיטיברגימוב ברוסית, ואליהם מצטרפים שני ראפרים אורחים: שאנן סטריט (באנגלית) ואיימירו דינקו (באמהרית). יש בתוך הטקסטים של ששת הראפרים לא מעט חלומות מנופצים מן העבר, שמועמסים על פסנתר קשוח ודגימות של כינורות וחלילים ערביים, אבל יש גם חלום אחד משותף על העתיד, שהקול המאחד שמבטא אותו, קול שיש בו גם רכות וגם כוח, שייך לזמרת ללה. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ