אחרי מות: מה עומד מאחורי אלבומי הפוסט-מורטם

מטרתם של אלבומים שיוצאים אחרי מותו של זמר היא לרוב להצדיע לו, ולעתים גם לעשות קופה על זכרו. במה נבדלים מהם אלה של די־ג'יי ראשאד ושל גבריאל בלחסן?

בן שלו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
בן שלו

די־ג'יי ראשאד מת ב-26 באפריל. הוא היה בסך הכל בן 34. ראשאד היה התקליטן והמפיק הבולט בסצינה מוזיקלית שנקראת Footwork. היא התפתחה בעשור האחרון בשכונות השחורות של שיקגו סביב ריקוד רחוב שמזכיר ברייקדאנס ומבוסס, כפי שאפשר להבין משמו, על עבודת רגליים מהירה בצורה קיצונית. כשהריקוד מהיר גם המוזיקה צריכה להיות מהירה, וקטעי הפוטוורק של ראשאד ומפיקי הסגנון האחרים טסו במהירות רצחנית בלי לוותר, במיטב המסורת של המוזיקה האפריקאית והאפרו־אמריקאית, על פוליפוניה ריתמית של כמה מקצבים משלימים וסותרים בעת ובעונה אחת.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ