בין חינני למדכדך: מה פשר הז'אנר המוזיקלי הכי מצליח בארץ?

הזמרים איומים, הבחורות בביקיני והליווי חוזר על עצמו: האזנה לשירי הז'אנר המצליח ביותר בפופ הישראלי מעוררת כמה תהיות

בן שלו
בן שלו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
בן שלו
בן שלו

הקיץ המסתיים היה העונה החמה של פרודיית הפופ. "מתוקה מהחיים", הפרודיה של "דדי דדון", הלא הוא אסי כהן, על הפופ הים־תיכוני נהפך ללהיט כל כך גדול, שמיד באו בעקבותיו עוד שני שירים של דדון/כהן, "זכית בי" ו"בא אלייך במטוס", שהמשיכו לעקוץ את הז'אנר הדומיננטי במוזיקה הישראלית של השנים האחרונות.

אבל השירים של "דדי דדון" לא היו פרודיות הפופ היחידות של החודשים האחרונים. שיר פרודי נוסף, שקיבל פחות תשומת לב ולא בצדק, הוא "עור ברווז" של לידוי, אסטמה ושקד פררה (שמות מומצאים של אנשי "ערוץ הכיבוד" דור מוסקל, עומר ריבק ורותם קפלינסקי). כמו "מתוקה מהחיים", "עור ברווז" ביסס את הפרודיה שלו על הקצנה מינימלית של הז'אנר שהוא עוקץ, שחשפה את הממד המופרך והמגוחך של המקור. והמקור, במקרה של השיר הזה, הוא לא הפופ הים־תיכוני, אלא תת הז'אנר הלוהט ביותר בפופ הנעורים הישראלי של השנה האחרונה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ