אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

טור עורכת: גיבורי העל החדשים של "ארץ נהדרת"

ההחלטה לגייס את אילן פלד ויעל פוליאקוב לשורות התוכנית הוותיקה היא ניסיון אמיץ בהחלט להפוך את "ארץ נהדרת" לרלוונטית

תגובות

יפעת: "מה את מבינה בכלל בריקוד?!!, אמא עזבי אותי, אני אסתדר כבר".מירי: "גברתי הצעירה, אל תגידי לי מה את מבינה בריקוד, אני באה ממחול! למה את חושבת שאבא התחתן איתי?"יפעת: "כי נכנסת להריון?"מירי: "אחחחח#$%^! יפעת שתדעי לך שאני הייתי ה-אנה פבלובה הישראלית. אבל אמא שלי שם גמרה הכל, היא לא פרגנה לי".יפעת: "אה, ומה את עושה לי?".מירי: "אבל את לא מוכשרת מאמי, את גרועה, אני הייתי מאוד מאוד טובה". (מתוך "אחד העם 1")עצרו הכל, יש למה לחכות בעולם הזה. בתקופה של אי ודאות פוליטית, כשהאיום האיראני מתקרב וכשהכוכב הבא משיגה יותר מ-40% רייטינג בתוכנית הגמר שלה, קל לשקוע ביאוש קיומי. אבל אז, בין ריאליטי אחד לשני, כשבר רפאלי משתיקה את שירי מימון וחיים כהן מחמם את המחבת, מבחינים בפרומו חדש שמבצבץ לו, ומבשר את חזרתה למרקע של "ארץ נהדרת". נכון, בימים כתיקונם הבשורה הזאת הייתה צריכה להיות מלווה באנחה עייפה. כי קצת כמו "הכוכב הבא", מדובר בתוכנית שכבר מזמן שייכת למשבצת ה"קהל אוהב אבל הברנז'ה Not so much". הסאטירה לא סאטירה, החתרנות לא חתרנות, והחיקויים אמנם חיקויים - אבל אפעס לא מצחיקים.

כבר כמה עונות טובות שמשהו בביצת הזהב של "קשת" לא מצליח לעבוד, ונשארה לה רק מדגרה לבדיחות עדתיות סמי-מוצלחות. אבל אז, אי שם בין קיציס לפרידמן, מאחורי יובל סמו וקצת ליד עלמה זק, מבחינים בשניים - אילן פלד ויעל פוליאקוב. אפשר להניח שזהו הניסיון האחרון בהחלט של ארץ נהדרת להתחבר למה שמגניב, ואין דבר שמעיד יותר על המאמץ הזה מאשר גניבת שני גיבורי העל הכי חמים ומדוברים של ערוץ 10, שבילו את השנה האחרונה בין האייטמים של "מה נסגר". ספק ביזארי ספק גאוני. פלד ופוליאקוב:כשעלתה סדרת המערכונים ספק-ביזארית-ספק-גיאונית של פלד ופוליאקוב בתוכנית של רועי בר נתן, היא השיגה בדיוק את התוצאות ההפוכות מ"ארץ נהדרת". כלומר, המבקרים שמחו עד הגג, והקהל לעומת זאת לא ידע באיזה סכו"ם לחתוך את המנה הזאת, כדי שתרד בגרון. לא היה בזה דיאלוג, לא הייתה לזה תכלית ואי אפשר היה להסיר מזה את העיניים: תוכנית כשרונות באוקראינה, שבה רקדני הליווי מפזזים מאחורה עם כלוב על הראש, צוות חללית מטורלל בעל נטיות סדיסטיות במסע למחוזות חדשים וכמובן, להקות ואמנים מיוסרים שניסו ללא הצלחה להתקבל לאירוויזיון. המערכונים של פלד ופוליאקוב נראו לא פעם כמשהו שנוצר תחת השפעת חומרים אסורים, באותם רגעים מעורפלים שבהם לקפוץ לתוך דלי חומוס ולקפוץ מהגג נראים כמו רעיונות טובים באותה מידה.

יחד, יש משהו בפלד ופוליאקוב שמייצג בדיוק את שני הקצוות הללו - מצד אחד תוכנית במשבצת שידור זניחה, שהופכת למושא הערצה של מביני עניין בהתחלה ולנחלת הכלל בשלב הבא. מצד שני, מעבר לתוכנית בצנטרום של הפריים טיים של ערוץ 2, המקום שבו תעוזה מתבטאת בחיקוי של ציפי לבני. אגב, אם לא היה ברור, פלד, אחד מהאנשים המסתוריים בתעשייה, מייצג את הצד הראשון, ופוליאקוב, מי שמגיל צעיר משחקת במגרש של הגדולים, מייצגת את הצד השני. בין שני הקצוות האלה הם נעו יחד מההצלחה האדירה של "אחד העם 1" (גם אם בדיעבד), לאכזבה היחסית מ"אחד העם 101". עכשיו רק צריך לחכות ולראות, האם יצליחו להזריק קצת מהרוח הראשונית הזאת, לתוכנית שכבר איבדה את הצ'ארם שלה מזמן.

*#