אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

טור עורכת: הכל כדי להתקרב לפנטזיה

מה המשותף לאוסקר דה לה רנטה, רנה זלווגר, רותם סלע וידידיה ויטל? שבוע מלא אירועים, שעוסקים בעצם בדבר אחד

תגובות

1. השבוע הלך לעולמו מעצב האופנה אוסקר דה לה רנטה. כמעט בכל התמונות שפרסמו סלבי-אופנה הוא נראה עם חיוך רחב, מלא שמחת חיים ותשוקה. הרוח הזאת, כיכבה במידה רבה גם בבגדיו, שמלות יפהפיות וצבעוניות, מעילים וחליפות בגזרות זורמות ואקססוריז מלאים בגלאם. דה לה רנטה עסק לכל אורך הקריירה שלו ביצירת קולקציות שחוגגות נשיות, ושרואות נשים כאלגנטיות, עצמאיות ומלאות בקלאס. יחד עם זאת, משהו בבגדים של דה לה רנטה תמיד עסק בפנטזיה, והציע לנשים להיות ולהיראות כמו שתמיד חלמו, מבלי להכריח אותן לשנות את עצמן - אלא אדרבא, להדגיש את המוקומות היפים ולהצליח להסתיר את המקומות שפחות נוח להן להבליט. שמחת חיים ואהבה לנשים. אוסקר דה לה רנטה (צילום: AP)

2. התמונות של רנה זלווגר, שעיטרו השבוע כל אתר ופיד בסביבה, עסקו גם הן בפנטזיה. אלא שבמקרה של זלווגר, מימוש הפנטזיה דווקא הדגיש עד כמה היא אלימה, שיטתית וצבועה. בתעשייה שבה עוסקים ללא הרף בלהיות משהו אחר, זלווגר נדרשה פעם אחת להתיישר ולהתכנס לתוך מודל יופי חסר פשרות, ובפעם השנייה להתנצל על כך שהיא כבר לא נראית כמו עצמה. הפנטזיה, אם כך, היא גם להיות רזה, צעירה ומתוחת עור, וגם להיראות כאילו לא התאמצת בשביל זה אפילו רגע אחד. טשטוש המאמץ, קצת כמו טשטוש הקמטים, נועד להשאיר נשים במראה של נערה חסרת ניסיון, תמימה, בתולית ובעיקר לא מאיימת. פנייך השתנו מן הקצה אל הקצה. רנה זלווגר (צילום splashnews)

3. אני מאמינה לרנה זלווגר שהיא מאושרת עם המראה החדש שלה. כבר הרבה זמן שהיא לא קיבלה כל כך הרבה כותרות, ובימינו, כשלנשים בהוליווד אין הרבה עבודה אחרי שהן עוברות את גיל 50, לפחות היא הפכה לשיחת היום. מבט אחד בכרטיס שלה ב-IMDB מגלה שזלווגר לא כיכבה על המסך (הקטן או הגדול) כבר חמש שנים, ורק ב-2015 צפויים לעלות לאקרנים שני פרויקטים בכיכובה. אני לא יודעת מה קרה בחמש השנים האלה, וייתכן בהחלט שזלווגר הייתה עסוקה בבוטוקס. אבל אפשר לשער שהיא לא הייתה עסוקה בלהדוף הצעות, ושההחלטה לשנות ככה את פניה נבעה בדיוק מהרצון לשוב לקדמת הבמה. לפחות מדברים עליה. רנה זלווגר:

4. רותם סלע היא אישה שמגלמת פנטזיות של הרבה נשים וגברים. במבט מבחוץ נדמה שיש לה הכל - קריירה טובה, ריספקט מקצועי מקולגות ומשפחה פוטוגנית במיוחד. בשנה האחרונה היא גם הוכיחה את הכישרון שלה בכמה תפקידי משחק - ובעיקר בדרמה המקסימה "להיות איתה", שם הצליחה להיות משכנעת גם בתור דוגמנית מפונקת, שמתאהבת באופה עני. לכן קצת מבאס היה לגלות השבוע שסלע בחרה להחליף את אסתי גינזבורג, בפורמט הכושל של קשת "הדבר הגדול הבא". אחרי שפאנל השיפוט הוחלף כמעט כולו, וגינזבורג הכריזה על חופשת לידה מוקדמת, נשאר רק אסי עזר לשמור על הגחלת. אמנם החיבור בין עזר לסלע עבד בפעם הראשונה, רק שעכשיו, אחרי שהפורמט בוטל בכמה וכמה מדינות, ולא הצליח לייצר באזז בארץ, יש חשש גדול לכישלון. לא חבל לקלקל? רותם סלע עם הקאסט של "להיות איתה" (צילום: אור גפן)

5. יש לי פנטזיה, שיום יבוא וידיעות כמו היציאה מהארון של השחקן ידידיה ויטל לא יהיו כאלה מרעישות. שאנשים מוכרים ומפורסמים לא יצטרכו כתבה בשבעה ימים כדי לספר את הפרט הזה על עצמם, ושהוא יהיה אכן עוד פרט במכלול הגדול המרכיב אותם. בינתיים אפשר רק לשמוח ש-ויטל לא חיכה, כמו הרבה אחרים, עד לעשור החמישי של חייו. אני נגד אאוטינג כפוי בכל צורה שהיא, אבל בהחלט חושבת שכוכבים שמסרבים לצאת מהארון, מתוך הפחד שלא יאהבו אותם באותה מידה, משדרים מסר מאוד בעייתי גם לקהל המעריצים שלהם וגם לאנשים צעירים שחוששים לגלות את נטייתם המינית. ריבוי של ייצוגים, ריבוי של פנטזיות, מאפשר עולם סובלני יותר, שבו לא חייבים להיראות אותו דבר, ולא חייבים להתיישר לתוך מודל אחד של יופי.

*#