אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עסקת חבילה: איך תשיגו הנחות בחשבונות השוטפים?

הטרנד החדש: מיזמים אינטרנטיים שמשיגים הנחות קבוצתיות בהתאם לרצון הצרכנים, מהנחות אצל חברות מסחריות ועד הפחתה בחשבונות השוטפים

תגובות

בכל חודש, כשפירוט האשראי מרשרש בתיבת הדואר ואגלי הזיעה מתחילים להצטבר, אנחנו מדמיינים איך בחודש הבא דברים ייראו אחרת. איך נשלם רק 300 שקל לחברת החשמל, איך נהנה מ־40 אחוזי הנחה בסופר ואיך השטויות שקונים לאחיין לא יעלו כמו חצי טנק מרכבה. מתברר שכל מה שהיינו צריכים זה להצטרף לאתר הנכון.

כבר זמן מה מיזמים אינטרנטיים מאגדים כוחות קנייה קבוצתיים להפחתת מחירים, אבל כעת החלו לצוץ כאלה שמתמקדים בחשבונות קבועים וסיזיפיים כמו ספקי אינטרנט, רשתות מזון, חברות ביטוח ותקשורת וכן הלאה. מדובר בסוג של רשתות חברתיות שמבוססות על הרצונות והצרכים הבסיסיים והכי אמיתיים של הצרכן.

חלוצת הטרנד היא Better two - רשת חברתית לחשבונות קבועים, שקמה בעקבות המחאה החברתית. המשתמשים באתר יכולים לבחור ללא הגבלה מתוך 20 קטגוריות שונות – כמו דלק, טלפון ועמלות אשראי. יזמי האתר רואים אילו קטגוריות קיבלו מסה של הצבעות, ויוצאים להיפגש עם מנכ"לים שקשורים לתחום כדי לנסות ולקבל הפחתה בחשבון. ברגע שהאתר מצליח להשיג הנחה באחד מהחשבונות הקבועים, נשלחת הודעה לכל חבריו, שיכולים להחליט אם לנצל אותה. 

הנחה קבועה בחשבונות. Better two (צילום: אילוסטרציה)

מאז שהאתר הוקם, בנובמבר האחרון, הוא כבר צבר 5,800 חברים. "השגנו לחברים חודשיים חינם בשירות ספק האינטרנט של חברת 018", מציג עו"ד רמי אטיאס, המנכ"ל והמייסד, את ההישג היחיד עד כה, "רוב הגולשים מתעניינים בהנחות למזון, דלק ובנק. בקרוב נשיק הנחה גם בתחום המזון". הסיפור של האתרים האלה די פשוט: בעוד אתרי הקופונים המובילים יוצאים לשטח ולמעשה מודיעים ללקוחות מהם הדילים השווים לדעתם - במיזמים החדשים הכיוון הפוך. קודם כל הלקוחות מציבים מטרות ורק אז הסוכנים יוצאים לדרך, עם אג'נדה ברורה. 

מיזם כזה הוא Jet it, מעין מועדון הטבות שבו הצרכנים מצביעים על בתי העסק מהם היו רוצים לקבל הנחות. אנשי האתר יוצאים לעשות את העבודה השחורה ולהשיג אותן. באתר, שהושק בפברואר, אפשר למצוא כבר קרוב ל־20 הטבות ויותר מ־6,000 חברים. "הרצון הוא לאגד צרכנים ולהוזיל עלויות בכל תחומי החיים. כמו מועדון חברים, אבל להמוני האזרחים", מסביר רוני וינר, יזם בקבוצה. עד עכשיו Jet it השיגה שיתופי פעולה עם מתאים לי, Jump, מלונות פרימה, תיאטרון הקאמרי ורשת אגאדיר. "העסק מקבל פרגון מהצרכנים ויוצר מועדון לקוחות שהיה עולה לו הרבה כסף ליצור בכוחות עצמו", מצביע וינר על המניע של בתי העסק בשידוך.

אם עבר לכם בראש המונח קבוצת רכישה, אז דעו שבאתרים החדשים נרתעים מהמילה הזו. "קבוצות הרכישה נופלות על חוסר הסכמה", אומר ויניר ומנמק, "לדוגמה, אם רוצים לרכוש אופניים, יש אחד שירצה אופני הרים ואחר שירצה אופניים כחולים אורבניים. לא ניתן להגיע למוצר בודד. לעומת זאת אצלנו מציעים הנחות לעסקים. לצרכנים הרבה יותר קל להתחבר לרעיון ולהגיע להסכמה".

המודל קיים בקהילה החרדית. נירית תייס זמיר (צילום: אילוסטרציה)

מיזם נוסף נשען על חזונה של אמא שנשבר לה. "לא הבנתי איך החרדים מצליחים לגדל כל כך הרבה ילדים ולא לפשוט רגל", מסבירה נירית תייס זמיר, שהקימה את קבוצת הפייסבוק הורים קונים ביחד - כוח צרכני של הורים המתאגדים להשגת הנחות, "התחלתי לחקור והבנתי שיש אדמור אחד שמשיג הנחות עבור מסות של משפחות".  

המודל העסקי של האתר מתחלק לשניים: לשלם 150 שקל בשנה ולקבל את כל המוצרים שתייס זמיר משיגה עליהם הנחות במחירי עלות, או לקנות ללא מנוי ולשלם לה עמלה קטנה על העסקה. "ההנחות בקבוצה נעות בין עשרה אחוזים ל־40 אחוז, אבל הגענו גם ל־70 אחוז הנחה", היא מתגאה ומזכירה שאצלה ההטבות רצות 365 ימים בשנה, ולא חמישה ימים כמו באתרי הקופונים.

*#