אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מסלול נחיתה: מי משתלט על שבילי האופניים בשינקין?

רק חודש עבר מאז ההתקנה של שביל האופניים החדש ברחוב שינקין בתל אביב, וכבר הנהגים הפכו אותו לחניה הפרטית שלהם

תגובות

השיפוץ בחלקו הראשון של שינקין, בין אלנבי למלצ'ט, הסתיים לאחרונה, ואחת ממטרותיו היתה יצירה של שביל אופניים לאורך הרחוב, כדי להפריד בין הולכי הרגל והרוכבים שהצטופפו עד כה על המדרכה הצרה. אלא שתחת החוצפה הישראלית נראה כי השביל החדש רחוק מלממש את הפוטנציאל שלו. "מכוניות חונות על שביל האופניים, חציין על השביל וחציין על המדרכה", אומרת רוכבת שמרבה להתנייד עם אופניה בעיר, "אני מוצאת את עצמי יורדת לכביש ועוקפת מכוניות. השביל חסר תועלת".

» מה עתידו של שוק בצלאל?

העסקים ברחוב הבחינו גם הם בתופעה. "זה קורה כל הזמן", אומרת פולי, מוכרת בארנקי עמנואל, "בכל שעה משעות היום מכוניות עוצרות על השביל. חלק עוצרים על מנת לקחת משהו וחוזרים וחלק ממש חונים לחצי שעה או לזמן ממושך. מי שמגיע עם האופניים תקוע ומוצא את עצמו עושה פירואטים בין המכוניות או על הכביש. המדרכה יותר רחבה מבעבר, אבל הולכי הרגל עדיין בעימות על מקום עם רוכבי האופניים". גם על העסקים עצמם מקשה המצב. "תמיד ספקים התבאסו להגיע לרחוב כי צפוף פה", אומרת ליבי, מוכרת בחנות בגדים, "במקום ששביל האופניים יקל על הרוכבים, מכוניות חונות פה וחוסמות חלקים במדרכה, מה שמקשה על הספקים. למרות שיש אכיפה של העירייה המצב לא נפסק. צריך להגביר את האכיפה או לשים איזו גדר בין השביל לכביש".

רע לרוכבי האופניים, רע לבעלי העסקים. רחוק שנקין (צילום: מוטי מילרוד)

משה טיומקין, האחראי על תחום תחבורה וחניה בעירייה, מאמין שהזמן יעשה את שלו. "במדרחוב לא עושים חציצות פיזיות", הוא מגיב לאפשרות להפריד בין שביל האופניים לכביש, "ככה זה בכל העולם, ואין סיבה לשים מחסום פיזי וגדר באמצע רחוב עירוני שצריך להיות תוסס ופתוח. הפיקוח העירוני ימשיך לתת דוחות, על פי כמות הפקחים המוקצית לרחוב, שגם היא מוגבלת. חלק מהנהגים שמגיעים לרחוב מתחלפים וחונים בצורה אסורה, כך זה בכל מקום. אנחנו עדיין לא הולנד ויש חיכוך בעיר בין הולכי הרגל לרוכבי האופניים ובין רוכבי האופניים למכוניות. אבל אני מאמין שעם הזמן והקנסות לאט לאט נהגים יתחילו להפנים שזו עיר של אופניים ויפסיקו לחנות על השביל". 

מהעירייה הוסיפו כי "אנחנו מודעים לבעיה ופועלים בכל האמצעים על מנת למנעה. בתוך כך אגף הפיקוח של העירייה מקיים אכיפה מוגברת ברחוב שינקין, ושם דגש על נושא חסימת שבילי האופניים. חשוב לציין כי מקרים דומים של חניה על שבילי אופניים קרו בעבר גם במקומות שונים בעיר, כמו ברחובות בלוך ופנקס, ובאמצעות אכיפה מוגברת הצליחה העירייה לייצר הרתעה ולהשאיר את שבילי האופניים פנויים לרוכבים בלבד".

*#