תקליט ריאליטי: איך פתאום כולם התחילו לתקלט?

סלבס שמשחקים אותה די.ג’ייז הם הטרנד החדש בחיי הלילה. בקרוב אצל יאנה וקותי

לירי הלפרין, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
לירי הלפרין, עכבר העיר

כמעט לכל פליט מהאח הגדול יש תמונה על עמדת הדי.ג’יי באחד המועדונים בעיר, לצד כותרת פומפוזית המודיעה שיש תקליטן חדש בסצנה. אלו מצטרפים לגל שלם של סלבס שבשנים האחרונות החלו לסובב תקליטים. הבולטים בהם הם נינט טייב, שנתנה סט בבית השואבה לפני כמה חודשים; השחקן אושרי כהן, שמופיע לא מעט עם רמיקסים מקוריים; עידו רוזנבלום, שתיקלט באברקסס ובשסק; והדוגמנית יבה דון, שעלתה לעמדה בברים כמו הניילון ובאירועי השקה שבהם היא לא צועדת על המסלול. לפני חודש עלתה במפתיע גם בר רפאלי לעמדת הדי.ג’יי במועדון הפופ־אפ במתחם התחנה, לצד הדי.ג’יי תומר מייזנר, שממנו היא מקבלת שיעורים בתיפוף.

» לילה פרוע עם עדי נוימן וגילי סער

הוותיקים בחבורה הם השף ישראל אהרוני, המוזיקאי שרון מולדובי, שנותן סטים מוערכים, והדוגמן והשחקן ליאור מילר, שנחשב מבוקש בתחום.  הדוגמניות עדי נוימן וגילי סער החליטו לקחת את התחביב צעד אחד קדימה. לאחר שפתחו את בר הניילון, שבו הן מתקלטות מדי שבוע, בחודש האחרון הן הצטרפו לחברת ייצוג הדי.ג’ייז קליאנטה. מעכשיו תתחילו לראות אותן יותר באירועי חברה, בהשקות, במועדונים, באירועים פרטיים ואולי גם לצד חתן וכלה.  

מאחורי הסירים והפטיפונים. ישראל אהרוני (צילום: יח"צ)

קודם כל שהבנות יהיו שמחות

“אנחנו תמיד אומרות שאנחנו מרקידות את הבנות, וכשהבנות שמחות כולם שמחים, בלי עין הרע”, אומרת נוימן, שלקחה קורס בניו יורק לתקלוט, ומסבירה שהן בדרך כלל משמיעות אינדי דאנס, ניו דיסקו והאוס. “פנו אלינו להצטרף לקליאנטה, ומאוד שמחנו שיש מישהו שמטפל בכל החוזים והשעות”, היא מוסיפה.

למרות הפופולריות על העמדה, התקלוט עדיין נחשב לקריירה צדדית, “מה שמשלם את שכר הדירה הוא ללא ספק הדוגמנות”, אומרת נוימן בכנות. המחירון בשוק של פליט ריאליטי שמנגן שעה על העמדה הוא 1,500-600 שקל, תלוי באיזה שלב של ה־15 דקות הוא נמצא. “גילי ועדי מקבלות ביחד בערך 2,000 שקל למועדונים בתל אביב, לסט של שעתיים. אולי באירועים הן מרוויחות יותר”, מספר אחד מבעלי המועדונים בעיר.

עד 2000 שקלים בלילה. עדי נוימן וגילי סער (צילום: אורית מילר)

לא רק גימיק

יש לא מעט אנשים בתעשייה שמאמינים שמדובר בגימיק שיווקי. דוד טור, מבעלי הברקפסט קלאב, מתגאה בכך שהוא עדיין לא אירח שום די.ג’יי מהזן המדובר: “אולי מישהו שהשכיר את המקום אירח סלב שיעלה לתקלט. אצלי זה לא קרה”, הוא אומר, “אני לא רוצה שמישהו שלא יודע לנגן יעלה לעמדה”.“כל פליטי הריאליטי וחלק מהסלבס לא באמת מנגנים. הם עולים לעמדה ועושים בכאילו”, אומר רונן מניפז, אחד השותפים במועדונים הדיזינגוף והיאיא, “זה לא מגניב. זה מעליב את האינטליגנציה של הבליינים”.

הרזידנט של הפינגווין, גל עופר, דווקא מפרגן לתופעה. “כולם נלחמים להביא אנשים למועדון, וזו דרך לגיטימית”, הוא אומר ומפרט, “במועדונים צריכים גימיקים, אבל אצלנו יעלה רק מי שבאמת יודע לנגן וליצור, והלוואי שיהיו עוד כאלו”.  

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ