אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כלבתא: "אני מנסה להגשים את החלומות הכי מופרעים שלי"

רגע לפני שהוא טס לג'מייקה להקלטת פרויקט חדש, עורך כלבתא מסיבה שורשית בטוניק לגיוס כספים

תגובות

מרוטס וראב־א־דאב ועד לבייס ו־UK, דרך אלפי תת ז'אנרים, כלבתא הוא בהחלט אחת האושיות המעניינות שפועלות פה. אריאל תגר, שכבר הספיק לשחרר קטעים ופרויקטים מרשימים בלייבלים מכובדים כמו סול ג'אז, מסיים פרויקט נוסף חדש שאותו הוא נוסע לסיים מעבר לים ועורך מסיבה לכבודו. "בנסיעה הקרובה לג'מייקה אנחנו - אני ואורי ורטהיים, מיקסמונסטר מהתפוחים ורדיו טריפ - מסיימים למעשה אלבום שהקלטנו במהלך 2011. הסינגל הראשון כבר יצא בסול ג'אז, הלייבל הלונדוני שבו אני חתום, ובו הקלטנו שתי אגדות ראב־א־דאב - ליטל ג'ון וג'ה תומס. על שאר הקטעים אנחנו הולכים להקליט זמרי ראב־א־דאב נוספים, שהיו פעילים בעיקר בתחילת שנות ה־80".

» טוניק - Tonic - לכל הפרטים

כלבתא, שידוע כאיש סאונד מחונן, בהחלט לא מתפשר כשזה מגיע להקלטות שלו. "האלבום הוקלט בצורה אנלוגית לחלוטין", הוא מספר, "כלומר לא השתמשנו במחשב בשום שלב של ההפקה. הכל הוקלט על סלילים, כל הנגנים - קותימן, דן בלילטי, יונדב הלוי ועוד - ניגנו הכל לייב, והמיקס נעשה על מיקסר אנלוגי עם אפקטים אנלוגיים. זה תהליך עבודה מאוד מעניין ומאוד שונה מצורת העבודה האלקטרונית היומיומית שלי. יש כמות מוגבלת של ערוצים וצריך לעשות החלטות במקום שאי אפשר להתחרט עליהן אחר כך. והסאונד, כמובן, מדהים".

טעימה ראשונה, Play music selecta:

הרידמים שאתה מביא מגיעים מכיוון הראב־א־דאב ומהכיוונים הקלאסיים, או שדווקא מהשפעות הדאבסטפ והאלקטרוניקה היותר עכשווית?"הפעם הלכנו על סאונד עתיק שדי נאמן למקור, שהוא למעשה ראב־א־דאב מתחילת שנות ה־80. כמובן שכל אחד בא עם ההשפעות שלו, וזה חלק בלתי נפרד מהתוצאה. אז כן, יש הדים של דאבסטפ ושל פאנק פסיכדלי בכל הקטעים, בצורה זו או אחרת".

מה הופך את ההקלטה למשהו אחר מדאבפלייט? אתה מכין להם כיוונים לליריקה מראש או שהם זורמים באולפן?"דאבפלייט הוא למעשה שיר שיצא כבר בגרסה שמוקדשת למי שהזמין את הקטע. אנחנו, להבדיל, יוצרים ביחד עם הזמר או עם האם.סי קטעים חדשים ומקוריים. יש דגש מאוד חזק על מה נאמר בשיר ויש נושאים שאנחנו מבקשים מהזמר בפירוש לא לשיר עליהם, בעיקר נושאים טחונים כמו שירים על גאנג'ה וראסטפרי. אנחנו מתעמקים בשירה על מציאות יומיומית. ראב־א־דאב זו מוזיקה חילונית יותר, שמספרת על רגעים קטנים בחיים, מעין חלון לפולקלור האמיתי של החיים בג'מייקה".

האם אתה מכוון לעוד "להיט" כמו "Ninja We Ninja"?"מבלי לנסות לאכזב אף אחד, די התקדמתי הלאה מהתקופה שבה עשיתי את 'נינג'ה ווי נינג'ה'. האלבום הספציפי הזה מכוון למקום אחר, עתיק יותר".

רחוק מהימים ההם, כלבתא:

בפרויקט כזה הכל בעצם תלוי בך: הנסיעות, יצירת הקשר עם האמנים והקלטתם והעלויות, כמובן. זה באמת שווה את זה?"כך או כך אני לא מתכוון להתעשר מלעשות מוזיקת אנדרגראונד, אז אם כבר למה לא ללכת עד הסוף ולנסות להגשים את החלומות הכי מופרעים שלי ולעשות את מה שאני אוהב בצורה שמשקפת את החזון המוזיקלי שלי?".

ומה התוכניות לשנה הקרובה?"מעבר לאלבום עם מיקסמונסטר, חתמתי בלייבל אנגלי חדש בשם Greenmoney, והסינגל הבא שלי ייצא שם באפריל. זה יהיה יותר בכיוון UK Funky ופוסט דאבסטפ, אבל אלו יהיו עדיין טיונים לחרוך איתם רחבות. מעבר לזה יש עוד הרבה תכנונים בקנה שאני מקווה להספיק השנה".

אוקיי, בוא נשים את הקלפים על השולחן: מה הרידים הטוב ביותר אי פעם?"אז ככה, הלייבל שלי ושל די.ג'יי הקטיק, Spring Hill, מוציא מחדש תקליטי רגאיי נדירים על ויניל. הריליס הבא שלנו הוא גרסה לא מוכרת לאחד הרידמים הכי כבדים שיצאו אי פעם מג'מייקה, אני לא חושב שיש לו שם, אבל הקטע הכי ידוע עליו הוא 'Kiss Somebody' של ג'וני אוזבורן".

הערב עצמו, שהכנסותיו יוקדשו לפרויקט ההקלטה, מופק בשיתוף עם קול הקמפוס. "קול הקמפוס לא עוסקת  רק בסיקור", אומר מנהל התחנה ליאור רחמני, "אנחנו  גם מייצרים את התוכן. אנחנו חלק מהעשייה שקורית פה". אל כלבתא, שינגן לצד הקטיק, מצטרפים עוד סאונדים מקומיים ותיקים: תת מודאב, מיילורד, גיל ראסטה ואבו דאבי, וגם הסאונד וואן א וואי יבליח.

» Play Music Selecta, טוניק - Tonic, אחד העם 54, תל אביב. 30 שקלים.

*#