אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

טוני ליאוני: "תל אביב מלאה באנשים יפים שמבינים היטב מוזיקה"

טוני ליאוני חוזר לסיבוב שלישי בעיר ומדבר על מנצ'סטר, ה-EP החדש ותל אביב

תגובות

אחד מחביבי הסצנה המקומית, טוני ליאוני, חוזר לחיקה של חבורת הברזילי לסיבוב שלישי בתל אביב. לליאוני, שגדל במנצ'סטר בימיה היפים, לקח זמן עד שהחליט להתחיל להפיק בעצמו, אך העושר המוזיקלי שלו מגיע משנים רבות שבהן ספג השראה במקום שאולי היה הכי מלא בה לקראת סוף המאה ה־20. כל זה הוליד קטעים מצוינים שהרימו אותו מעלה. לקראת בואו שוחחנו קצת על אותם ימים בעיר המפעלים.

» ברקפסט - שד' רוטשילד 6, תל אביבלגדול במנצ'סטר, חלום."העיר בנקודת השיא שלה היתה נפלאה. השנים הכי טובות היו בין 1986 ל־2000, כשמנצ'סטר היתה חממה של עצמאות יצירתית, מלאה באנשים שהיו מוכנים לקחת סיכונים ולהיות שונים, אאוטסיידרים, לא משנה אם היית ילד אינדי, סול־בוי או בקטע של היפ הופ. גם האופנה באותה תקופה היתה נפלאה, עם חנויות כמו Geese שמכרה את מכנסי הבאגי, החנות של Richard Cremes והמקום המדהיםAfflecks Palace, שם הייתי קונה תקליטים נדירים. עבדתי ב־Dry Bar, שהיה הבר של ההאסיינדה, כי לא רציתי לעבוד במועדון עצמו שהיה משוגע מדי, אבל ניצלתי את אישורי ה־VIP כדי ללכת ולחגוג שם. עם הזמן הפכתי לדי.ג'יי קבוע ב־Dry".למה אתה היית מאזין באותה התקופה?"סול, Fאנק, דיסקו, היפ הופ, ג'אז, קלאסי, סלסה ופלמנקו. חוויתי את ההאוס מהרגע הראשון שהוא הגיע לעיר. אני זוכר איך אנשים לא ידעו איך להגיב, ואם בכלל לקבל אותו כזרם אמיתי של מוזיקה. אני זוכר שהייתי במועדון מפורסם בעיר, Legends, בערב אול נייטר של סול, ובשלב מסוים הדי.ג'יי תפס את המיקרופון ושפך את חמתו על מישהו בקהל עם חולצת סמיילי ושיער ארוך, ואמר בזלזול 'הבחור הזה חושב שהוא ישו'".

אין כמו מנצ'סטר, טוני ליאוני:

איך באמת עבד עניין ההיפ הופ באנגליה? כי הדברים שיצאו משם היו שונים ממה שהגיע מארץ המקור של הז'אנר."זו היתה תקופה מרתקת בתרבות המועדונים. כל עניין הבי־בויז והריקוד שבא איתם התפתח, הטרנד של ללבוש בגדי ספורט ובגדי מעצבי יוקרה. החבורה שלנו, The Rebels in Effect, הוקמה משיתוף פעולה של שני חברים שלי מימי הברייקדאנס, מרטין ריג'וואי וגורדון 'ד"ר ג'יי'. שניהם הכירו לי את סצנת המוזיקה השחורה של מנצ'סטר, שהיתה מתאספת בימי שישי ב־Gallery, ושם היו עושים ביטבוקסינג ומה שהיינו קוראים לו Shelling, תחרויות 'עקיצות'. לקחתי חלק קטן יחסית בכל העניין הזה, לפעמים הייתי עושה ביטבוקס ולעתים הייתי רוקד. בעניין המוזיקה, הכל פשוט די השתלב עם הדברים שקרו במועדונים, כגון היפ הופ בצורה המקורית שלו או בהמשך בשילוב עם השפעות של האוס או סול".המעבר שלך להתעסקות במוזיקה אלקטרונית הגיע מבילוי במקומות כמו ההאסיינדה?"האמת שהיתה הרבה השפעה לרקדני הפיוז'ן ג'אז, שאהבתי לראות רוקדים לקטעי האוס ואסיד מוקדמים במועדונים ובמקומות לנוער שהיו באזור אולד טראפורד בסוף האייטיז".האגדה מספרת שכשהתחלת להפיק שלחת קטע לאחד הבכירים בתעשייה והוא החזיר לך מייל עם ביקורת איומה. מי היא אותה דמות מסתורית? אתה יכול לספר לנו, הכל בעברית."מצטער, אני לא יכול להגיד מי זה היה. הוכחתי את הנקודה לאותו אדם, העבר הוא העבר ואני המשכתי הלאה מאז".

אין סודות בחברה, טוני ליאוני:

אתה משחרר החודש את האי.פי החדש שלך "Higher Ground"."האי.פי הזה נוצר בהשפעת האזנה לבק קטלוג של הלייבל Freerange, שמקדיש את עצמו למוזיקה האוס איכותית. הלייבל הוא אחד מהקבועים שאני מוקיר, והתחושה היא שאני תמיד יכול להתחבר וליצור קשר עם הבעלים, ג'יימי ג'יפסטר ותום".כבר ניגנת בתל אביב בעבר."זו עיר מלאה אנרגיה וגיוון, אנשים יפים, ובעיקר כל כך הרבה אנשים שמבינים היטב מוזיקה טובה, אחד המקומות שאני באמת הכי אוהב לבקר בהם".באחד הראיונות שלך בעבר אמרת שאתה עובר למקומות שיש בהם מוזיקה טובה. אז להתחיל לחפש לך דירה?"נשמע מצוין".

טוני ליאוני. ו' 10.2, 23:00. ברקפסט - שד' רוטשילד 6, תל אביב. 50 שקל.

*#