אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עכשיו זה מוכח: איפה ממוקמות תחנות התל-אופן הגרועות ביותר בעיר?

רוכב תל־אופן פיתח אפליקציה שבודקת את רמת השירות של תחנות ברחבי העיר, וגילה פערים מדאיגים בין הדרום לצפון

תגובות

כבר זמן רב שאנו עוקבים אחר מצב תחנות התל־אופן בדרום העיר. בין השאר דיווחנו על העובדה כי יש רק תחנה אחת בפלורנטין, וכי התחנות הדרומיות נוטות להיות עמוסות עד כי הרוכבים נאלצים לקשור את האופניים לעצים ולעמודים. אולם כעת יש דרך לראות באופן מובהק עד כמה הפערים בין צפון ודרום גדולים: מהנדס התוכנה רן מירום פיתח אפליקציה שבודקת סטטיסטיקות של רמת שירות בתחנות תל־אופן השונות בעיר, וממפה אותן לפי איכות השירות הניתנת בהן. די במקרה גילה מירום כי השירות הגרוע ביותר ניתן בשכונות המוחלשות של העיר בדרום תל אביב, בעוד שהשירות הטוב משגשג בשכונות החזקות במרכז ובצפון.

» כל הדרכים לחוות את תל אביב על אופניים“אני בעצמי משתמש בתל־אופן, אבל בכל פעם שרציתי לחזור הביתה מהעבודה ברחוב בגין פינת הרכבת לא היו אופניים זמינים בתחנת התל־אופן הסמוכה”, מספר מירום, “כשהתקשרתי למודיעין קיבלתי את תשובתם הקבועה שהם יעבדו על שיפור העניין הזה. שאלתי אותם אם יש ברשותם מדדים שבודקים את שיפור רמת השירות, ונמסר לי שהם לא מפרסמים אינפורמציה ונתונים בנושא. אני מהנדס במקצועי ויודע לעבוד עם נתונים, לכן החלטתי לאסוף ולמדוד אותם בעצמי”.

מירום תיכנת שירות המסתמך על המידע שמפורסם באתר של תל־אופן. “מדי רבע שעה האפליקציה בודקת כמה אופניים וכמה מקומות עגינה פנויים יש בכל תחנת תל־אופן באותו רגע נתון. אם תחנה  אינה בשימוש אז זה באתר שלהם, וכך גם אם היא ריקה ונגמרו בה האופניים או אם היא מלאה ואי אפשר להחזיר אותם”. מירום יצר רשימה שמדרגת את התחנות בהתאם לרמת התפקוד והאפקטיביות שלהן – תחנות מוצלחות בירוק, בינוניות בכתום וגרועות באדום - ומיקם את הנתונים הללו על מפה. “זה פשוט היה רגע של וואו. אני לא באתי מאיזושהי אג’נדה או רצון להוכיח משהו, ולכן הייתי כל כך מופתע לגלות שכל הדרום אדום”.

מהעירייה נמסר: “העבודה שהציג הרוכב אינה מחשבת את המרכיב הכי חשוב במערך כזה והוא רכיב הביקוש. הבדיקה מוכרת לנו ואנו נבחן אם מספר האופניים בתחנות המדוברות עונה על כמות הביקושים בהן. יש לציין כי בדיקתו אינה בודקת שירות ‘גרוע’, אלא את מספר האופניים הזמינים בכל תחנה. העובדה כי בתחנה פלונית יש בדרך קבע מספר מועט של זוגות אופניים אין בכך כדי לומר שרמת השירות אינה טובה, אלא ייתכן כי רמת הביקושים היא נמוכה וכמות האופניים תואמת לרמת הביקושים באזור. כך היה בתחנות רבות במרכז ובצפון העיר שהחלו עם מספר מועט של אופניים, וככל שרמת הביקושים גדלה כך גדל מספר האופניים בתחנות וגברה תדירות השינוע שלהם אל התחנות”.

*#