אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יש כרטיס מועדון? הטרנד החדש בקהילה הגאה

שני ליינים גאים השיקו כרטיסי חבר שנותנים הנחות בכניסה, בבר ואפילו בארומה. אימרי קלמן: "המהלך הזה הוא עוד סימן לכך שהקהילה מגבשת לעצמה זהות ומתפתחת" 

תגובות

בשבוע שעבר שניים מהליינים הגאים הבולטים של העיר, הדרעק והצ’ונג, השיקו כרטיסי חבר שמקנים הנחות והטבות לבליינים הקבועים שיאחזו בהם. הכרטיס של הצ’ונג, שעלותו עשרה שקלים, יעניק הנחה קבועה על הבר, כניסות מוזלות למסיבות והטבות במגוון רשתות כגון ארומה, וניליה ועוד. הכרטיס של הדרעק, הניתן חינם, יעניק אף הוא הנחות בבר ובכניסה למסיבות הגדולות של הליין בבלוק, וכן הטבות עתידיות ברשתות שונות, בהתאם לשיתופי פעולה שייערכו בהמשך. “החלטנו לעשות את המהלך הזה כחלק מהראייה השיווקית שלנו”, מספר קובי בן מאיר, מבעלי הצ’ונג, “ההישג הכי גדול שלנו הוא שרתמנו כבר 12 בתי עסק ורשתות שיעניקו הנחות בלעדיות לנושאי כרטיס החבר”. בן מאיר מקווה שעד הקיץ ימנה מועדון החברים שלהם בין 1,500 ל־2,000 איש. לשאלה אם לדעתו כרטיסי החבר יהפכו לתופעה רחבה יותר, הוא משיב כי הדבר תלוי ברצון ובהבנה השיווקית של בעלי הליינים, כיוון שלא כולם מסוגלים או רוצים לבצע מהלך כזה.אימרי קלמן, מבעלי ליין הדרעק (ובר הגייז החדש שפגאט), מספר כי עוד בימיו הראשונים של הליין היתה להם מחשבה לעשות כרטיסי חבר. “המטרה שלנו היא לייצר קשר רחב יותר בין הבליינים של הליין, שלא יסתכם רק במסיבות עצמן”, הוא מפרט, “המהלך הזה הוא עוד סימן לכך שהקהילה מגבשת לעצמה זהות ומתפתחת, וזה מתקשר גם לדברים רחבים יותר כדוגמת כלכלה ורודה, מעורבות בקהילה ואקטיביזם”.הנחות במסיבות ובברים. שפגאט (צילום: אורן זיו) האם זו הסנונית שמבשרת על התפשטות תופעת כרטיסי החבר לליינים גאים נוספים? צח זמרוני, מבעלי 1984, מספר כי גם אצלם המחשבה להנפיק כרטיסי חבר מתגלגלת כבר שנים, אך טרם הוצאה לפועל, ולא ברור אם תתרחש בקרוב. לעומתו, דויד פרל כבר הנפיק כרטיסי VIP במסיבה של הליין שלו, It’s Britney Bitch, שנערכה באחרונה, שישמשו גם במסיבות הבאות. לדבריו, המטרה היתה ליצור אווירה משפחתית יותר, להודות לאנשים שהתמידו והגיעו למסיבות וגם להקל על התורים הארוכים בכניסה. עם זאת, לצד תמיכתו באקט של כרטיסי החבר, פרל פחות מבין את ההחלטות לצאת בשיתופי פעולה עם רשתות שאין להן קשר למסיבות עצמן. “אצלי הכרטיס תקף למסיבה ויקנה למחזיקיו הנחות בכניסה והטבות בבר, אך לא מעבר לכך. יש הרגשה שליינים הופכים לגופים מסחריים במקום להתרכז במסיבה. זה מרגיש כאילו מישהו מנסה להראות למי יש גדול יותר, ונכנסים כאן ענייני אגו. מצד שני, חשוב לראות את מודל הכלכלה הוורודה הקיים במדינות אחרות, שבהן הבינו שהומואים ולסביות הם כוח קנייה”.

כתבות שאולי פספסתם

*#