אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חיית רשת: הבחורה בביקיני שכבשה את הפייסבוק

איך הצליחה חיה דלגו, בחורה אנונימית עם תמונה בבגד ים, להשיג 15 אלף עוקבים בפייסבוק ולהפוך לדיבור החם ביותר במשרדי היח"צ?

תגובות

בפייסבוק, סטטוסים של בחורות בביקיני תמיד קיבלו יותר תשומת לב מתמונות של חיוך בלבד, גם אם הוא שובה לבבות. אבל בחודשיים האחרונים יחצני המסיבות ואנשי הרשת הכבדים שמו לב שבחורה אנונימית אחת בשם חיה דלגו מקבלת יותר לייקים מכל סלב, דמות ציבורית או בחורה אחרת עם תמונת פרופיל חושפנית. דלגו מצליחה לגרוף מאות לייקים על כל סטטוס שהיא רושמת, ויתרה מזו, לפרופיל שלה בפייסבוק רשומים יותר מ־15 אלף איש. למי שאינו מכיר, כפתור ה־Subscribe, שנכנס בחודשים האחרונים לפייסבוק, מאפשר לאנשים לעקוב אחר הפרופיל של אדם מסוים וכך לראות את הסטטוסים שלו. לצורך ההשוואה, לרבים מהידוענים מובילי הדעה ברשת החברתית יש כ־1,000 רשומים, לדלגו פי 15.

האם יחליפו אפליקציות הפייסבוק את הברים האמיתיים?האפליקציה שתחליף את הסלקציה במועדונים

דלגו בת 23 וגרה בנוה ימין. "אנשים מזהים אותי ברחוב מהפייסבוק", היא מספרת וצוחקת. היא אינה עובדת ומדי פעם משתבצת לעבודת דוגמנות או עוזרת במכון היופי ליד הבית שלה. על סטטוס כמו "חורף ארור" היא מקבלת 220 לייקים. על משפט כמו "אנשים די לעשן זה מסריח" היא קיבלה מעל 500. "לא התעסקתי עם זה, עד ששמתי לב שיש לי את כל הרשומים האלו", מסבירה דלגו, "בהתחלה ראיתי ש־50 איש עוקבים אחרי. אז אמרתי, מה? אני מעניינת 50 איש? ותוך שלושה חודשים הגעתי למספר העצום הזה".

לא תתנו לייק? חיה דלגו (צילום: נוי שקורי)

דלגו שוברת את כל המוסכמות שאומרות שעליך לתחזק את החברים בפייסבוק עם סטטוסים מעניינים ומעורבות גדולה על מנת להפוך למוביל דעה. היא נותנת שני סטטוסים ביום, שרובם שטחיים ולא נכתבו לאחר מחשבה מרובה, ומצליחה לקבל את אהבתם של אלפי אנשים. בנוסף, דלגו הפכה להיות הדיבור החם בישיבות של יחצנים שרוצים להשתמש בפופולריות שלה. "היא דג שמן", אומר אחד היחצנים במועדון הסרט שהציע לה לא מזמן להפוך ליחצנית במקום וקיבל סירוב.

דלגו לא מבינה על מה המהומה ולא מסכימה להצעות העסקיות: "כל הזמן מציעים לי לפרסם על הוול ולדחוף מסיבות. היה גם מישהו שהציע לי לבוא איתו לאירוע משפחתי בעבור 1,000 דולר. אבל אני לא מסכימה". לגבי התמונה השנויה במחלוקת, היא אומרת בתמימות: ״זו תמונה שבה צילמה אותי צלמת מתחילה ואני אוהבת אותה. אבל היו לי הרבה עוקבים גם עם תמונה בלי בגד ים, אז אני חושבת שזה עזר אבל לא בטירוף״.

"ככל שיש לה יותר רשומים, האפשרות לגדול קלה יותר", מנסה איילת נוף, מנכ"לית blonde 2.0, משרד פרסום לשיווק במדיה חברתית, להסביר את תופעת דלגו, "הרשומים עושים לה לייק וזה מופיע בניוז פיד שלהם. החברים שלהם רואים ונכנסים לבדוק במה מדובר. ככה הרשימה גדלה". אגב, דלגו לא מאשרת בנות, "זה עושה עין הרע כשהן מסתכלות על התמונות", ואין לה חבר.

*#