אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ג'יימס בלייק מגיע לתקלט ולא להופיע, וטוב שכך

למרות התלונות על כך שג'יימס בלייק מגיע "רק" לדי ג'י סט ולא להופעה, יוני שרוני טוען שמהמסיבה הזו נוכל רק להרוויח

תגובות

"אבל למה רק די.ג'יי סט?" - זו היתה הטענה שנשמעה לא מעט עם הפרסום על הגעתו של ג'יימס בלייק לארץ. מובן. אחרי הכל, רוב האנשים מכירים את בלייק מהאלבום שהוציא בשנה שעברה, שנשא בחובו גם סינגל - "Limit to Your Love" - שנוגן במגדל השן של הזרם המרכזי, גלגלצ. אז נכון, לפעמים אמנים גדולים מגיעים לארץ רק לתקלוט בגלל שלל סיבות, בדרך כלל כאלה הנושקות לתחום הכלכלי, וזה באמת מאכזב לשמוע סולן של להקה מנסה למקסס בצורה לא מחמיאה את הקטעים שהוא אוהב וזה רק לוחץ על הפצע, מזכיר לנו שבסופו של יום אנחנו מדינה קטנה עם פלח שוק עוד יותר קטן למוזיקה איכותית וששום דבר טוב לא יכול לקרות בדרך הזאת. » ג'יימס בלייק בישראל - כל הפרטיםאך לכל אותן נערות שמגיעות לצפות ב"נסיך" רק כדי לקבל ולו מעט מהקסם הפסנתרי העדין של בלייק יש לי דבר אחד להגיד: אני שמח שהוא לא מגיע לפה עם המופע שלו. אין לי ספק שהמופע שלו עם הלהקה הוא חוויה מרשימה (על אף ששמעתי מאנשים גם את ההפך המוחלט - שזה אקט עייף), אבל הרבה לפני שהוא החל לקדם את הצד הרך שבו, בלייק היה אחד השמות הכי מרגשים בסצנת המוזיקה האלקטרונית לפני שנתיים.כן, ב־2010 בלייק היה מטאור. הוא רכב על גל תקופה מוצלחת, שבמהלכה הוציא - עוד בזמן לימודיו באוניברסיטה, שם חלק ספסל עם קייטי בי - את ה־12 אינץ' הראשון שלו, והצטרף בתור ווקאליסט וקלידן לצמד Mount Kimbie. ההכרה הגיעה די מהר, ובאותה שנה שיחרר לא פחות משלושה תקליטי אי.פי, שניים מהם יצאו בלייבל שהחל לתפוס תאוצה מחדש אחרי כמה שנים של שקט, R&S. לא ידעו אז איך להגדיר את המוזיקה שיצאה מלונדון באותה תקופה; דיפ־סטפ, פיוצ'ר גאראז' ואפילו לאב־סטפ היו ההגדרות שהסתובבו ברשת, עד שהתקבעו על השם הכי גרוע ולא מייצג: פוסט דאבסטפ. בלייק היה חלק מהשמות הבולטים ב"ז'אנר" החדש, וכשהאי.פי שלו "CMYK" יצא זה היה משהו מיוחד. הקטע הנושא את אותו השם, שמכיל סמפול של הזמרת Kelis, היה אחד הדברים הכי מרעננים ומרגשים באותה העת. בלייק, ש"התפוצץ" ברשת עם שלל זכיות ותארים, גם זכה להיכנס לרשימת היוצרים המבטיחים ל־2011 של ה־BBC.אחד הקטעים המרעננים של התקופה. CMYK:והוא אכן עמד בציפיות. האלבום "James Blake", שהיה מפתיע ושונה - לטוב ולרע עבור מי שהכיר את בלייק - היה הצלחה מטאורית והפך את בלייק ממפיק ביישן לפרפורמר, טוב נו, ביישן. אף על פי שבלייק מעולם לא באמת התעסק בדאבסטפ, ואחרי שהאלבום יצא הוא בכלל התרחק ממנו, התקשורת עדיין מתייחסת אליו כ"נסיך" הבריטי של הז'אנר, ואוהבת להציב אותו נגד התוצר האמריקאי שמנגד, סקרילקס. בלייק עצמו התבטא לא פעם כנגד מה שהאמריקאים עשו עם המוזיקה: "זה הושפע יותר מדי מדברים כמו אלקטרו ורייב, והפך ל'מי יכול ליצור את הסאונד הכי מלוכלך ומטונף', כמעט כמו תחרות השתנה לרוחק. אני מוצא את הדברים האלה מאוד מתסכלים, בגלל שזה ביטוי לא נכון של הסאונד".ולמה כל זה חשוב לנו כרגע? כיוון שהזרם המוזיקלי שמבעבע בחדרי הדודים של לונדון לא מקבל פה כמעט ייצוג בארץ, וחבל. כשג'יילס פיטרסון ניסה בהתלהבות לנגן את זה לקהל המקומי, זה כמעט פירק את המסיבה. לאנשים לא קל לקבל מוזיקה חדשה וזה צריך להיות תהליך. לכן בכל פעם שמגיע לפה אמן שמביא איתו את הבשורה הבריטית של הרגע, אני באופן אישי מחכה לזה בקוצר רוח; במיוחד גם כי בלייק, אני מניח, ינגן את הרמיקסים שאותם הוא יוצר תחת הכינוי "הרמונימיקס", שם אפשר למצוא בין השאר את ליל וויין ואת דסטיניז צ'יילד מקבלים את המגע הבלייקי, ואין לי ספק שכאשר הם ינוגנו המקום ישתגע.תמיד יש סיכוי שינגן דסטיניז צ'יילד. הרמונימיקס:בערב ינגן גם דן פואט, חצי מהצמד The Chain, שאחראי על עלייתו של הלייבל R&S, שם הוא מתפקד כ"צייד כישרונות" אחרי כמה שנים מנומנמות. הערב מסמל שנה לעליית תוכנית הרדיו "The Selector", שמשודרת ברדיו של המרכז הבין תחומי ובעוד 30 מדינות בו זמנית. הוא נעשה בשיתוף המועצה הבריטית וטבק, ומדובר באירוע חשוב שמתרחש זו השנה השנייה, אחרי שגם בשנה שעברה הגיעו אלינו מפיקים ודי.ג'ייז מרתקים. אז תודה לכם, בריטים יקרים, פועלכם הוא הרבה יותר משמעותי ממה שאתם חושבים. צ'ירס.

ג'יימס בלייק: די.ג'יי סט. ו' 27.1, 23:00. הבלוק. 120-100 שקל.

*#