אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מי מתנגד להריסת בניין הסינרמה?

מתחם העסקים הענק שאמור להחליף את בניין הסינרמה מעורר התנגדות מכל הכיוונים

תגובות

לפני כחודשיים אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תוכנית בנייה מקיפה במתחם שבו מצוי היום בניין הסינרמה ביד אליהו. במסגרת התוכנית ייהרס המבנה, שאינו מוגדר לשימור, ובמקומו ובסביבותיו יקום פרויקט ענק שישתרע על פני שלושה מתחמים: מתחם הסינרמה, מתחם מכבי האש ומתחם אייס. שלושה בניינים של 40 קומות יקומו, בתמהיל של 75 אחוז המיועדים לעסקים ו־25 אחוז למגורים. בנוסף מתוכננים גשר שיחבר בין מתחם אייס לסינרמה וחניון ציבורי תת קרקעי. תאריך התחלת העבודות טרם נקבע, אולם ההתנגדויות להן קמות משלל כיוונים שונים.» מי צריך תרבות כשיש דירות יוקרה: רקוויאם לסינרמה השבוע הגיש יואב גולדרינג (עיר לכולנו) ערר לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. הערר טוען לכאורה להליך לא תקין בקבלת ההחלטות ולכך שהוועדה המחוזית קיבלה החלטה לפני שהוועדה המקומית דנה בנושא והציגה את עמדתה. "האם ההחלטה לבנות מגדלים שמאיימים להטיל צל על שכונת יד אליהו יכולה לעבור ללא דיון מקדים?", שואל גודלרינג, "מדיניות תכנונית חייבת לכלול התחדשות עירונית וחיזוק האוכלוסייה המקומית. לא ייתכן שהחלטות כבדות משקל ביחס לגורל השכונה ייקבעו בוועדה המחוזית ושהתנגדות התושבים לא תישמע".אולי איזה מופע פרידה של רדיוהד? הסינרמה (צילום: אייל טואג) גם תושבי השכונה מביעים התנגדות רבה: "הבניינים המתוכננים ישקיפו על הבתים שלנו ויחסמו את אור השמש", אומרת רחל לוינגר, תושבת האזור, "מכוניות פרטיות רבות עוברות כאן כבר היום, ובשעות מסוימות נוצרים פקקים שיוצרים עומס ורעש שלא מתאימים לשכונת מגורים. בנייה מהסוג הזה תגדיל את זרימת התחבורה ותחריף את בעיית זיהום האוויר והרעש". התושבים דורשים בנייה של בנייני מגורים בלבד, במרקם של בין שמונה ל־12 קומות ובאופן שיתאים לאופייה של שכונת יד אליהו. גם בעלי בניין טויוטה הסמוך הגישו התנגדויות שונות, בין השאר בדבר עומסים תחבורתיים. המחוזית קיבלה חלקית את ההתנגדות והורתה להרחיק את רב הקומות שעתיד להיבנות סמוך לטויוטה, על מנת שייווצר מרחק מינימלי תקין ביניהם. בנוסף, בישיבת מועצה שהתקיימה בנובמבר האחרון העלה חבר המועצה ראובן לדיאנסקי שאילתה התוהה מדוע לא ייעשה ב־32 דונם מתוך השטח, המצויים בבעלות עירונית, שימוש ליצירת דיור בר השגה. תגובת העירייה: "התוכנית נידונה ואושרה על ידי ועדות התכנון השונות והוצגה לתושבים בהליך שיתוף מלא. התוכנית מאפשרת כ־15 אחוז מהשטח למבני ציבור ושלושה מגדלים בשלושה מגרשים שונים בגובה של עד 40 קומות, כמקובל באזורי התעסוקה הסמוכים. בניגוד לנטען, ההשפעות התנועתיות והסביבתיות של התוכנית נבחנו במסגרת הליך קידומה. לכשיתקיים דיון בהתנגדויות בוועדה המקומית, יוזמנו המתנגדים להציג את עמדתם".

*#