אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אופטימו: "הולכים בדרך שלנו, בלי קשר לאופנה"

"אם יש לנו רעיון רדיקלי לרמיקס, לא משנה כמה הוא תלוש מהמציאות, אנחנו ננסה את זה בשביל הכיף", כך מתייחס הצמד "אופטימו" למוזיקה שהם מייצרים. ביום שבת הם יגיעו לסט מיוחד ב"דיזיין ספייס גלרי"

תגובות

מה עושים כשמתחיל לשעמם? בלגן! וכשהצמד אופטימו החליטו שנמאס להם מחוקיות הטכנו, הם החלו לנגן את השירים שהם באמת אוהבים. אני משוכנע שלהמון די.ג'ייז שמנגנים מוזיקה אלקטרונית  מתחשק פתאום לנגן משהו אחר, אבל הם חוששים שתגובת הקהל תהיה חריפה. לצמד התקליטנים הסקוטים המנוסים, קית מקלבור וג'וני ווילקס, זה לא הפריע ולא הרתיע. הם החלו עם הערבים שלהם אי אז בשנת 1997 תחת השם אופטימו, שאותו לקחו מכותרת האי.פי והשיר של הרכב האייטיז הניו יורקי ליקוויד ליקוויד. הצמד החליט שנמאס להם מכל מה שקורה ושהם הולכים לנגן מה שהם אוהבים, לא חשוב אם זה יעבוד או לא. התנגנו שם פוסט פאנק, אלקטרו, סווינג וכל מה שבא ליד ומבחינתם הוא טוב מוזיקלית, לצד אירוח של להקות כמו קאט קופי, טי.וי און דה רדיו, אל.סי.די סאונדסיסטם והרשימה עוד ארוכה.לצד הצלחת הערב השבועי, שרץ מעל לעשור, הם גם החלו להשתמש בשם אופטימו לתקלוטים שלהם מחוץ למועדון וליצירת מיקסים ורמיקסים. חוויית הסטים שלהם היא פשוט שמחה מוזיקלית בהתגלמות הכי טהורה שלה, והכאוס המוזיקלי מוכיח את עצמו כאחד הדברים הכי מרקידים ולא משאיר חלל לנפילת מתח. היתרון הגדול של השניים הוא שהם לא רק מנגנים שירים וקטעים מצוינים, אלא גם יודעים למקסס אותם בצורה הנכונה שלא הופכת לעוד פלייליסט בגזרת הברים הסו קולד אלטרנטיביים. לכבוד הגעתם, בדקתי מה מצבם של הצמד האקלקטי.קית, ספר לנו קצת על ערבי האופטימו. איך הם התחילו ומה היה החזון מאחוריהם?"הייתי משועמם מסצנת המועדונים ורציתי לספק את תאוותנו ולנגן תקליטים אהובים, לא משנה מאיזה ז'אנר. הזמנתי את ג'וני לעשות את הערב הזה יחד איתי, וכבר מהערב הראשון נהנינו יותר מכל תקלוט שהיה לנו קודם. לא היתה שום תוכנית או מחשבה שזה יהפוך להיות פופולרי אבל זה קרה, הרבה מעבר לדמיונות הפרועים שלנו".אבל למרות ההצלחה, החלטתם להפסיק את הערבים בשנה שעברה."לעשות ערב שבועי קבוע במשך 12 שנה זו התחייבות גדולה. זה הרגיש כמו הזמן הנכון לעצור. רצינו לסיים במקום גבוה וכך גם נשאר לנו יותר זמן להקדיש לפרויקטים האחרים שלנו. אני גם רציתי לראות איך נראה בוקר יום שני אחרי שלא הייתי ער כל הלילה".איך הקהל הגיב לדברים שהם בדרך כלל לא רגילים לשמוע במועדונים?"לפעמים הם כעסו, לפעמים הם נהנו, לפעמים לא היתה שום ריאקציה. הדבר הכי טוב היה שאנשים היו באים ומדברים איתנו אחרי הסט ושואלים אותנו על דברים, ובכלל - מאושרים שהם נחשפו לדברים שלא ידעו על קיומם. הרבה מהקהל שלנו קיבלו השראה להקים להקות, ופתאום היה מבול למשל של להקות נו ווייב מגלאזגו שקיבלו השראה מאיתנו".מה היה הטראק הכי "לא מקובל" שניגנתם והצליח?"שיר שנקרא 'Everybody's Got To Live' של Love. אין בו תופים וזה שיר שכמעט בלתי סביר לרקוד איתו, אני חושב, אבל הייתי אובססיבי אליו. שבוע אחד ניגנתי אותו וכולם הסתכלו עלי כאילו השתגעתי, אבל המשכתי לנגן אותו בכל ערב ואחרי כמה פעמים אנשים התחילו להשתגע עליו. כולם ידעו את המילים והיו שרים ביחד, מתחבקים, מחזיקים ידיים ופשוט משתגעים מהשיר הכל כך לא רקיד הזה. היום הוא מתנגן במועדונים אחרים בגלאזגו. זה גורם לי לחייך".ובד בבד התחלתם להפיק. "אני הפקתי עוד לפני תקופת אופטימו. היתה לי להקה שקראו לה Mount Florida ששיחררה כמה סינגלים ואלבום, בערך באותו הזמן שבו התחלנו עם ערבי אופטימו. הפקה היא התפתחות טבעית מתקלוט, ובשבילי זה נבע מהעובדה שלא היו מספיק אנשים שיוצרים את סוגי התקליטים שאני רציתי לנגן, אז התחלתי ליצור אותם בעצמי".אתם מערבבים כל כך הרבה ז'אנרים בסטים ובמיקסים שלכם. מה האג'נדה שלכם?"אנחנו מנסים ללכת בדרך שלנו, בלי קשר אם זה באופנה או לא. אין ספק שזה בלתי אפשרי לא להגיב לטרנדים עכשוויים בדאנס, אבל בשבילי זה לא אפשרי לעקוב אחרי דרך אחת בזמן שיש כל כך הרבה מוזיקה טובה, חדשה וישנה, שנשמעת מדהים ויכולה להביא הרבה עונג לרחבת הריקודים. לעתים קרובות זה יוצר קושי בגלל שאנשים אוהבים להיות מסוגלים לתייג את מה שאנחנו עושים, אבל לפעמים יש לנו חוויות מדהימות".מה צורת העבודה שלכם כאשר אתם ניגשים לערוך רמיקס?"בדרך כלל אני מאזין לקטע המקורי כמה פעמים במהלך היום לפני שאני נכנס לסטודיו - ברכב, באוזניות, בבית, בסלון. בשלב הזה כבר החלטתי מה נוגע בי בקטע ואילו רעיונות יש לי לגבי הרמיקס. באולפן נעשה ראף מיקס לקטע המקורי ואז נעבור על הקטעים שאנחנו רוצים להשתיק ועל הסולואים שאנחנו רוצים לשמור או להעיף. אנחנו בדרך כלל מתכנתים מחדש את התופים בקטע ולעתים רחוקות משאירים איזה אלמנט בולט מהקטע המקורי. אחר כך אנחנו בוחרים את הטמפו, טיים סטרץ' על קטעי האודיו המקוריים שנשתמש בהם, ואז מתחילים לבנות. לפעמים אנחנו מעתיקים את הבס המקורי או חלק מהסינתים, לפעמים ממציאים מלודיות שמתאימות לליין המקורי.אנחנו ממשיכים ככה עד שמתגבשת קבוצת חלקים טובה שהולכת ביחד. בדרך כלל נחזור אחורה לבדוק אם משהו מהחלקים שהשארנו מאחור מתאים פתאום. אם אפשר להשאיר חלקים מקוריים, אז בעיקר חשובים הווקאלז. בשלב הזה אנחנו מתחילים לחשוב על העיצוב של הרמיקס - המבנה, האינטרואים, האאוטרואים וכן הלאה. אבל שום דבר לא חקוק בסלע. אם יש לנו רעיון רדיקלי של איך לגשת לרמיקס, לא משנה כמה הוא אקספרימנטלי ותלוש מהמציאות, אנחנו ננסה את זה בשביל הכיף. לפעמים התוצאות הרבה יותר מעניינות כאשר אתה זורק את ספר החוקים או אפילו לא קורא בו מלכתחילה".מה מחכה לקהל המקומי שיגיע לשמוע אתכם?"אנחנו תמיד מחפשים לגרום לאנשים לחייך ולעשות את המסיבה ממש שמחה, דרך המוזיקה שאנחנו מנגנים והדרך שבה אנו מנגנים אותה. יש לנו סט של ארבע שעות, שזה אורך נחמד, בתקווה שזה יספיק לנו כדי לקחת את הכיוון המוזיקלי לכמה מקומות שונים במהלך הלילה. אבל הכל על בסיס עשיית כיף ותקשור עם הרחבה. אחרי הכל, זו מסיבה".אל הצמד יתלווה המפיק הגרמני המוכשר והמעניין סופרפיטצ'ר מהלייבל קומפקט, וכמובן שיגבו גם המקומיים עפרי גופר (איסט אוף עדן) ואוריה (ניוז). כיאה להפקות של ניוז יתקיים גם הפעם שיתוף פעולה, עם המיכהטרוניקס. יש לצפות להשקעה מקסימלית עד הפרטים הכי קטנים, מעבר לכך שזו גם מסיבה של 12 שעות. אז בזמן שאתם שוב מכינים תחפושת בדקה ה־90 מאיזה ארגז שנשאר בבוידם של אמא, שימו את אחד הסטים של אופטימו ברקע ותבינו שזו אחת החוויות היותר מגוונות שתחוו בשנה הקרובה.

Optimo Vs. Superpitcher. שבת 19.3, 22:00. Design Space Art Gallery. 120-100 שקל.

כתבות שאולי פספסתם

*#