אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קשר לא מחייב: מפנים את המדרכות מאופניים

לפי נוהל חדש של העירייה אופניים שיפריעו להולכי רגל יפונו על ידי פקחים. הפתרון שמוצע לרוכבים: תעלו את האופניים הביתה

תגובות

השבוע הודיעה העירייה על נוהל חדש לקשירת אופניים במרחב הציבורי: על פי ההחלטתה, לא תתאפשר קשירת אופניים במקומות העלולים להוות סכנה להולכי הרגל. הנוהל נוצר בעקבות הצורך להסדיר את הנושא. העירייה קיבלה פניות ותלונות רבות מתושבים שאופניהם פונו על ידי פקחים בלי סיבה נראית לעין, והחליטה ליצור נוהל רשמי שימנע חילוקי דעות.

» הקרב על התל-אופן בכיפור

לפי הנוהל, פקחים עירוניים ישאירו פתקים על אופניים שייקשרו במקומות שחוסמים את המעבר, ובהם תינתן התראה של 24 שעות לפינוי האופניים. במקרים פחות דחופים תינתן התראה של שבעה ימים. אם האופניים יישארו במקומם אחרי המועד המצוין, הם יפונו על ידי העירייה ויישמרו במחסן למשך תקופה מוגבלת. בעלי האופניים יוכלו ליצור קשר עם העירייה על מנת לקבל את אופניהם, וכמו כן הם יידרשו לשלם קנס והוצאות פינוי, כאשר כל מקרה ייבחן לגופו. על פי נתוני העירייה, יש בעיר 3,000 מתקני קשירת אופניים, וכל אחד מהם מאפשר קשירה של שני זוגות. ההצדקה לקיום הנוהל היא תלונות של הולכי הרגל על אודות אופניים שמהווים הפרעה לדרך. בשנת 2009 התקבלו בעירייה 205 פניות בנושא, שהאמירו לכדי 590 פניות ב־2011. בהתאם, בשנת 2009 פונו על ידי העירייה מהמרחב הציבורי 300 זוגות אופניים, ובשנת 2011 גדל המספר ל־650 זוגות שפונו.  הנוהל החדש מעורר תגובות חצויות. שרון מלכי מעיר לכולנו מציינת כי היעדר של מתקני קשירה הוא הבעיה המרכזית. “האדריכל שאחראי על מתקני קשירת האופניים בעירייה אומר שעל פי הנוהל לא מתקינים אותם ליד בתי מגורים וברחובות צרים”, היא מסבירה, “על פי תכנון העירייה, התושבים אמורים להעלות את האופניים לדירות שלהם, מה שלא מתאפשר לכולם. עוד בעיה היא שהנוסח של הנוהל משאיר לפקחים כר רחב לפעולה ומותיר את התושבים ללא דרך לדעת איפה מותר או אסור לחנות”. עמותת ישראל בשביל אופניים תומכת בנוהל. “אנחנו מאוד בעד”, אומר יותם אביזוהר, מנכ”ל העמותה, “מלבד ההפרעה להולכי הרגל יש תופעה של אנשים שעוזבים את העיר אבל משאירים מאחור את האופניים שלהם, או שלדה של אופניים. הבעיה המרכזית שעולה היא צורך במקומות נוספים לחניית אופניים, ובימים אלו אנחנו מנסים לקדם תקן חניה לאופניים שיחייב, למשל, בניין מגורים בהתקנת מתקני קשירה בשטחו”.“לעולם לא יהיו מספיק מתקני קשירה בשביל כל עשרות אלפי האופניים שיש בעיר”, מגיב האחראי על תחום תחבורה וחניה בעירייה משה טיומקין, “הפתרון הוא שכל אחד יחזיק את האופניים בביתו. הרחוב הוא לא מחסן פרטי. אנחנו ממשיכים להתקין מתקני קשירה בכל מקום בעיר שזה אפשרי בו. כל עוד אנשים יחנו במדרכה מבלי להפריע לאחרים או יקשרו את האופניים לגדרות פרטיות - זה בסדר. אי אפשר להפוך את הרחוב למזבלה”.

*#