אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עכבר מיקסים: דן כרמל פורץ מגבולות הדאבסטפ

דן כרמל מחבורת סאבמוב תופס כיוון שונה עם פרויקט הסולו Rooster Cogburn. תקשיבו לו

תגובות

דן כרמל, שכבר פועל בשטח מספר שנים - הן כמפיק עצמאי והן כחלק מחבורת סאבמוב - הוא האורח שלנו הפעם בסדרת המיקסים. כרמל, שבתחילת דרכו תפס את תשומת לבם של מפיקים כמו רוסקו, לוקח בימים אלו כיוון שונה לגמרי מאווירת הדאבסטפ שבה התחיל, תחת השם Rooster Cogburn.

"זה פרויקט חדש שאמור להיות שונה מאוד מהדברים שעשיתי לפני", הוא מספר, "זה נע בין ביטים של היפ הופ, טראפ, אמביינט כזה, ואינדי".

זה משהו שמאפיין את כל חבורת סאבמוב באופן כללי, שכל אחד מושך קצת לכיוון שלו."אני מסכים. לכל אחד מאיתנו יש טעם קצת אחר ולכל אחד יש היסטוריה ארוכה עם מוזיקה, אז כשיוצאים מתחום הפקות הדאבסטפ לכל אחד יש משהו אחר להציע".

אבל זה לא פוגע בסאבמוב כקבוצה?"לא חושב. אנחנו מפרידים בין הפרויקטים והסגנונות, וכל אחד חופשי לעשות מה שבא לו כל עוד הוא לא פוגע בצוות. אנחנו קודם כל חברים וזה ברור לנו שכל אחד רוצה בסופו של דבר לנגן וללכת עם הטעם המוזיקלי שלו".

בוא נדבר על מצב הדאבסטפ נכון להיום, קיץ 2012. יכול להיות שאנחנו עדים למשהו שמסמל את סופו של הדאבסטפ ומעברו הבלעדי אל מרחבי המיינסטרים?"אנשים מנבאים את סוף הדאבסטפ מהרגע שהוא התחיל, ואני תמיד מופתע שמספידים ז'אנר בכזה גודל. זה סגנון בעייתי, הוא עבר הרבה שינויים - לטובה ולרעה - ואני מבין את הרצון העז של אנשים מסוימים לראות אותו מסתיים. אבל כשהאמנים הגדולים בז'אנר משובצים כהד־ליינרים בפסטיבלים הכי גדולים, קשה להגיד שאין לזה קהל. תל אביב היא מקום בעייתי, יש מעט מאוד אנשים במקום מאוד קטן, ואם נותנים להם הרבה ממשהו אז פשוט נמאס להם ממנו. הדאבסטפ בישראל סבל וסובל מעודף שגורם לאינפלציה".

אבל לא נראה שהמפיקים עושים משהו בנוגע לזה, אלא ההפך - דווקא עושים עוד יותר הפקות, אפילו עד כדי מצב של שיתופי פעולה ביניהם."כן, המדיניות שלנו במצבים כאלה היא בדרך כלל להירגע ולראות מה יהיה. בסוף השבוע (ו' 24.8) אנחנו מביאים לקומפורט את סקיזם ואפטיק. סקיזם הוא האורח האהוב עלינו, אחד האמנים האהובים עלי בחלק ה'קשה' של הסגנון וידוע כדי.ג'יי הכי טוב בז'אנר; אפטיק הוא הדבר החם כרגע, מזכיר בסגנון את הקטעים היותר ישנים של סירקוס. בקיצור, ערב מאוד מבטיח".

בתור מפיק שפעיל לא מעט זמן, ואפילו תחת כמה שמות, אתה מרגיש שתל אביב היא מקום נוח עבורך להתפתח ולהצליח בו?"תל אביב היא עיר מסובכת. כמו שאמרתי, היא קטנה ועמוסה. בתחילת דרכי בדאבסטפ כיוונתי לחו"ל, בארץ היה לי את סאבמוב והיה לי כיף לנגן תחת ההרכב. עכשיו, כרוסטר, אני רוצה לנגן. החלטתי שאני לא אסגר על ז'אנר ועל סטייל מסוים הפעם, שאעשה בעיקר מה שבא לי. אם זה יצליח - מעולה, אם לא - אז לא. זה פרויקט יותר אישי שמיועד לאפשר לי ליהנות מהמוזיקה שאני עושה ולנגן מוזיקה שאני אוהב".

מאיזה מפיקים אחרים אתה שואב השראה?"כל מה שאני שומע. זה מאוד תלוי בתקופה. בגדול הייתי אומר שראסטי הוא האמן האהוב עלי כבר תקופה ארוכה, גם הדסון נחשב בשבילי למשהו מאוד מיוחד. גם סלאגהבד, איפרום, קלאמס קזינו".

ואתה מתכנן איזה ריליס רשמי מתישהו?"יש לי שלושה אי.פיז בדרך ואלבום בלייבל אמריקאי נחמד בשם בייס טייסט, שמוציא דברים שונים ומעניינים. מעבר לזה אני כרגע מאפשר הורדה חינם של קטע מהסאונדקלאוד על כל 100 לייקים בעמוד החדש שלי בפייסבוק. חוץ מזה יש עוד דיבורים על דברים שיקרו, בקרוב אולי אוכל לפרט".

יפה לך. אז מה הכנת עבורנו בסט?"סלקשן הזוי טיפה. הרבה קטעים מקוריים, חלקם עוד לא פורסמו, קצת מפה וקצת משם, אבל הכי חשוב - הרבה מוזיקה ב־30 דקות. בשביל עוד, תוכלו לקפוץ הערב (ה' 23.8) לחדר 140, אני וחברי עומר סילברמן ננגן ותהיה שם הרבה מוזיקה טובה".

*#