אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אייטל: "אני הולך בדרך שלי עד הסוף"

אייטל רק מתחיל לפרוץ אבל כבר מעורר לא מעט עניין. השבוע הוא נוחת אצלנו, בדרך להמריא עוד יותר

תגובות

די.ג'ייז ומפיקים בתחילת דרכם הם בין הדברים המרגשים ביותר עבור מי שעוקב אחרי סצנות מוזיקליות. אבל בגלל המיקום הגיאוגרפי שלנו וגודל הסצנה המקומית, מפיקים שבוחרים להביא לארץ די.ג'ייז מחו"ל עושים זאת רק כאשר הם כבר מוכרים ויש סביבם עניין שיכול להביא כמות מספקת של אנשים; אחרי הכל, יקר להנחית פה אמנים ולקחת סיכון כלכלי בהבאת שם חדש.

השבוע אנשי Radio EPGB, תום שטוקפיש, אלינור מילשטיין וירון שוורץ, ינחיתו פה במסגרת הליין של ימי רביעי שלהם בחור שנמצא על מסלול ההמראה בשנה האחרונה. קוראים לו דניאל מרטין מקורמיק, ועל אף שהוא פועל תחת לא מעט כינויים הוא מגיע לתל אביב (אגב, יש לו קטע עם שם מדינתנו הקטנה) עם שם הבמה שכנראה נתקלתם בו ברחבי הרשת - Ital. מקורמיק, שגדל בוושינגטון די.סי ולקח חלק בסצנת ההארדקור עם להקת בלק אייז, החל לקבל הכרה כאשר פעל עם ההרכב Mi Ami ותחת השם Sex Worker בלייבל של אמנדה בראון מאל.איי, נוט נוט פאן.

"אני קצת מתבאס שיש לי כל כך הרבה שמות, אבל כולם בסופו של דבר תחת מטרייה אחת גדולה. אף פעם לא הבנתי אנשים שאומרים 'אוקיי, יש לי את הפרויקט הזה והוא נשמע ככה'. כשאתה מקים להקה או פרויקט אתה לא באמת רוצה לדעת מה זה עומד להיות. יכולה להיות לך נקודת פתיחה, אבל לאן זה לוקח אותך זה החלק המעניין, הלא ידוע", הוא מספר באחד מראיונתיו. בזמן שעבד עם הרכבים אחרים, מקורמיק החל לעבוד על קטעים משלו ובו זמנית גם להיחשף יותר למוזיקת דאנס, מה שגם משפיע על הגישה המוזיקלית שלו. אמנדה בראון, שרצתה להתחיל לשחרר בלייבל שלה גם דברים עם זיקה יותר דאנסית, פתחה את תת הלייבל 100% Silk, שם החל לפעול כ־Ital והוציא את "Only For Tonight" ואת "Ital's Theme". אחרי שבאותה שנה גם שיחרר את "Culture Clubs" הגיעה הצעה מהלייבל המאוד מכובד פלאנט מיו, ושם ממש לפני כמה חודשים יצא התקליט שלו "Hive Minds".

ביחד ולחוד. אייטל:

אתה מרגיש שאתה לוקח השפעות שונות מדברים אחרים, פחות סטנדרטיים, לקטעים שלך תחת אייטל?"כן ולא. יש בהחלט גישות מסוימות לסאונד ולכתיבה שאספתי בצעירותי ושנשארו איתי עדיין - דחיפות פיזית בסאונד, גישה ישירה ומחוספסת, ריבוי של חומרים, התנסות וחקירה מחוץ לגבולות הקלאסיים של הז'אנר. אבל אין לי עניין, למשל, לשתול אלמנטים מימי ההארדקור שלי במוזיקת דאנס. זה פשוט יישמע חרא".אתה לא מגיע מעולם הקלאב המסורתי, אז איך אתה ניגש לתקלוט בצורתו הקלאסית?"אני מנגן האוס וטכנו, אבל אתה צודק, לא התחלתי אף פעם כדי.ג'יי. אני מאמין שיש שוני בצורת הסידור ובמופע המוזיקה כאשר אתה רגיל ל־40-20 דקות של הפצצה ארוכה במרתף של מישהו, לעומת שלוש שעות של סט במועדון. אני בעיקר מקדיש הרבה זמן להאזנה למוזיקת דאנס בצורה קומפוזציונלית, לעומת פונקציונלית, כך שהצורות, הרפיטציה וכו' נקלטות יותר כניאו־מינימליזם מאשר אינטרו־מרכז־פייד אאוט. בזמן התקלוט עצמו אני יותר מתרכז בכיף ובווייב, אז ככה שכן יש הרבה ניו יורק האוס וכאלה".באחד מראיונותיך אמרת שחשוב ליצור מוזיקה "חולה" (בתרגום חופשי), ושכל השאר ילך לעזאזל. "אני הולך בדרך שלי עד הסוף, כל הזמן. אבל בדרך הזו כמעט תמיד יש אספקט רקיד מכיוון שאני מעדיף גרוב וקצת הנעה מאשר צלילים צפים ודברים בסגנון".מפרגן לקולגות?"בטח, יש המון מפיקים שאני אוהב. בלאוון, סלאבה, מג'יק טאצ', פרד פי, מוטור סיטי דראם אנסמבל, מארק אי ועוד מלא".יש לך קטע שקוראים לו "ישראל". אני לא יכול להתחמק מהשאלה הברורה מאליה - מה עומד מאחורי בחירת השם?"הקטע הזה הוא על הרבה דברים, אבל אני חושב שהוא הדוגמה הטובה ביותר למתח במוזיקה שלי בין דחיית גוף ובין אקסטזה פיזית, כאשר בצד אחד יש מישהו שנגעל מהגוף שלו אבל ישנה גם אימפרטיביות ספיריטואלית להשתלב בעולם דרך ריקוד, חיים וכו'. ישראל היא ארץ קדושה בכדור הארץ והשתמשתי בה במחשבה על השחרור מההיגעלות העצמית".מה השלב הבא בעבודה שלך?"עבודה על אלבום חדש לפלאנט מיו, שייצא באוקטובר, ובינתיים אני מופיע כל הקיץ".

» Ital. יום ד' 20.6, 22:00. Radio EPGB, שד"ל 7, תל אביב. כניסה חופשית.

*#