שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אודיה גנור, עכבר העיר
אודיה גנור, עכבר העיר

ברלין, אמסטרדם, ובקרוב תל אביב? ניצנים ראשונים של תחנות להשכרת אופניים צצים לאחרונה ברחבי העיר ומכניסים ללבנו מעט תקווה כי גם אנחנו, בקרוב, נהפוך לעיר ידידותית לרוכבים. בין היתר ניתן לזהות אותן בדיזנגוף פינת נורדאו, אבן גבירול, טיילת להט, בן יהודה ועוד. "התחנות בשלבי הקמה, אך במדחנים עדיין אין חיווט אלקטרוני", מסביר ד"ר משה טיומקין, ראש הראשות העירונית לתחבורה. "אנו מתעתדים להפעיל את הפרויקט סביב פסח עם 50 תחנות, ביולי להתרחב ל־75, ולסגור את השנה עם 150 בסך הכל. תחנה רגילה, שאורכה 16 מטר ורוחבה שני מטרים, תכלול עשרה זוגות להשכרה ועשרה מקומות ריקים לקליטה של האופניים. תחנות גדולות יותר יוקמו במקומות מרכזיים כמו העירייה ורכבת מרכז. בסך הכל יופעלו 1,500 זוגות להשכרה, והשירות יתרחב לפי הביקוש". השיטה היא שרוכב שוכר זוג אופניים, מחזיר אותו אל התחנה הקרובה ליעד, וממשיך אחריו ליעד הבא עם זוג אחר. "ההשכרה תפתור את בעיית הגניבות בעיר", אומר איתמר אביזוהר מישראל בשביל אופניים, שפעלו רבות לקידום הפרויקט, "שבגללה הרבה תושבים מוותרים עליהם ככלי תחבורה". דבר רלוונטי מאי פעם, לאור העובדה שאפילו את ראש העיר חולדאי עקצו השבוע.

התמחור אטרקטיבי: 240 שקל למנוי שנתי לתושבים, 60 שקל למנוי דו שבועי המיועד לתיירים, וחופשי יומי על סך עשרה שקלים עבור משתמש מזדמן. כיוון שגניבות אופניים אינן זרות לתושבי העיר ושירות ההשכרה יעלה למשתמשים השנתיים פחות משקל ליום, מדובר בעסק משתלם. כמו כן, כל משתמש יזוהה במתקנים על פי כרטיס טעינה חכם."זה לא עובד כשרוכב מזגזג בין גברת עם צ'יוואווה לשולחנות בית קפה", מוסיף אביזוהר, "תחנות ההשכרה ביחד עם המסלולים החדשים, שעשויים אספלט ומופרדים בבאמפרים, כמו אלה שפעילים במשה דיין ובקפלן, מציבים את האופניים ככלי תחבורה אלטרנטיבי אמיתי. לעתים אופנועים הופכים את המסלולים לאוטוסטרדה שלהם, והשלב הבא הוא אכיפה". מי מכם שחושש כי השירות יצריך גם השכרה של קסדה, יכול לנשום לרווחה. חוק תיקון קסדה, שיעלה לדיון במרץ ועל פי ההערכות יאושר, יחייב קטינים בלבד בחבישת קסדה, כאשר מבוגרים הרוכבים בשטחים המיועדים לכך לא יחויבו בה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ