אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

די.ג'י ג'ו קלוסל יתקלט בישראל ומבטיח: "אני ישות דתית"

ג'ו קלוסל, הצלע השלישית של באדי אנד סול, ומחשובי הדי.ג'ייז בסצנת הטכנו וההאוס של ניו יורק, מגיע לתקלט במסיבה באומן 17 והוא רוחני מתמיד

תגובות

להשלים סריות זה תמיד דבר נחמד. השבוע, בשיתוף פעולה בין חברי חרגול, איסט אוף עדן והאומן 17, מגיעה אלינו הצלע השלישית לחבורת באדי אנד סול, ג'ו קלוסל. עוד לפני שחבר לפרנסואה קיי ודני קריביט, נחשב קלוסל לכישרון ענק בעולם ההאוס והדאנס, כאשר סגנון שילוב הז'אנרים המיוחד שלו קנה לו מעריצים רבים.  לקראת הגעתו ניהלתי שיחה עם האגדה, ונכנסתי לסחרור רוחני שהוכיח לי שכל הדיבורים על המושג סולפול, שנטחן פה לקראת המופע המדובר, הוא לא עוד ברברת יחצנית - מדובר באדם שבאמת מחובר לאדמה אבל יחד עם זאת הראש שלו גבוה, ברמות קוסמיות.היי ג'ו, בוא נתחיל איפה שמתחילים בדרך כלל, בהתחלה. אתה מגיע מברוקלין, ממשפחה מרובת ילדים. זה השפיע עליך במישור המוזיקלי?"הגעתי לאן שהגעתי דרך הרבה השפעות, אבל באמת, את רוב ההשכלה, הסטימולציה והאהבה למוזיקה קיבלתי מהבית. לנצח אהיה חייב לאמי ולאחי הגדולים על המתנה שקיבלתי מהם, התשוקה".  עוד כילד, לפני שהתחלת לתקלט, לאיזו מוזיקה היית מאזין?"האמת, עם יד על הלב, האזנו להכל. אבל בגלל שאחד מאחי הגדולים, לארי, שהיה מתופף ונמשך בעיקר לרוק סבנטיז על כל קשת גווניו, ושהיתה לו את מערכת הסאונד החזקה ביותר בבית, גם אני וגם אחי חוזה נמשכנו למוזיקה שהוא אהב. הלהקה שלו גם היתה מתאמנת במרתף של הבית שלנו".מה החדיר בך את חדוות התקלוט?"הייתי מוקסם מהרעיון של מיזוג בין שני תקליטים".בשלב מסוים גם היתה בבעלותך חנות התקליטים האגדתית באיסט וילג' בניו יורק, Dancetracks. מה דעתך על מצב החנויות הללו היום, כאשר הן הופכות למושא העבר וקורסות כמו דומינו?"זו שאלה שהתשובה עליה מורכבת למדי, הרבה יותר מכדי שנוכל לסכם אותה בשיחה שכזו. עם זאת, אני חושב שזו תקופה עצובה מאוד למוזיקה ולאנשים שרוצים להתחבר דרכה, כי כל הרעיון של מוזיקה הוא לחבר בין אנשים, וחוץ ממועדונים, חנויות המוזיקה הן שנתנו את הספייס להתאספות ולהתחברות כזו להתקיים".אתה זוכר את המסיבה הראשונה שניגנת בה?"זה היה מפגש קטן שאני וחברים אירגנו בדירה קטנה בברוקלין, ולמרות שזה היה כיף גדול אמרו לי שניגנתי זוועה".נישאר בערך באותו קו זמן - איך היתה הסצנה המחתרתית בניו יורק של אותם ימים?"אף פעם לא הסתכלתי על הסצנה פה כמחתרתית, כיוון שקרו כל כך הרבה דברים במישור המוזיקלי באותם ימים. היו לנו מעל ל־10,000 מועדונים בארצות הברית ורובם ניגנו מוזיקה טובה. בניו יורק לבדה היו לפחות 150 כאלה".מה קורה בימים אלו עם הלייבל שבבעלותך, Sacred Rhythm Music?"זה לייבל שפורח ועושה מה שהוא מרגיש מבלי להתחשב ב'חוקים' שנוצרו על ידי חובבי מוזיקה כביכול. המטרה המרכזית שלנו היא פשוט ליצור, ככה שאנחנו תמיד עובדים על משהו. אנחנו מאוד מתרגשים מהדברים שעומדים לצאת. בעתיד הקרוב ישוחרר ריליס מלא העונה לשם 'Kharit', שמופק ומבוצע על ידי הצמד המדהים הרב סאמב ודניאל מורנו. אנחנו גם מאוד נרגשים מפרויקט תיאטרלי שמופק על ידי ליידי סיקס ויענה לשם 'Trembling Sensing Space', שיכלול קטעי וידאו קונספטואליים של אור וסאונד שצילמנו בתעלה נטושה מתחת לתחנת רכבת באמסטרדם, ואת המוזיקה אני הפקתי. אנחנו מתכננים להביא את המופע לכמה שיותר מדינות".אתה עובד גם על חומרים משלך במקביל?"כן, יש כמה דברים שייצאו בקרוב, כמו 'Hidden Revealed EP' ועוד כמה תקליטי 12 אינץ' מתוך המארז 'Unchained Rhythmus'. השנה גם התבקשתי להשתתף ביצירת רימיקסים לאחרים, טרנד שאני רואה שחוזר לצמוח אצלי שוב. באביב גם ייצא פרויקט שאני מאוד נרגש לגביו, שייקרא 'Hammock House -Afro Caribe' בלייבל Cotigo Music, ומורכב מרימיקסים שהפקתי ויצרתי לאמנים שונים -  מאדי פאלמרי עד למונגו סניטריה".יש הרגשה שהמוזיקה שאתה יוצר מבוססת על השפעות ספיריטואליות, דתיות כמעט."באופן כללי, אני סוג של ישות דתית בעולם הזה. אבל זה לא משנה אם אני יוצר מוזיקה באולפן או מנגן במועדון לאנשים - אני תמיד מתחבר לכוח אוניברסלי גבוה. יחד עם האמונה שלי - שמוזיקה קיימת כדי לחבר את כולנו - אפשר כנראה להגיד שמוזיקה היא הדת שלי".מה לדעתך מייחד את הליין באדי אנד סול?"לא צריך לחשוב פעמיים – הקהל".אתה עדיין מרגיש מחובר למוזיקה נוכח הכיוונים שהיא לקחה בשנים האחרונות? אולי בדרך איבדנו משהו?"אני מרגיש שללא צל של ספק רוב המוזיקה היום היא לא טובה, אבל זו רק דעתי. איבדנו את היצירתיות, את האינדיבידואליות, את המשמעות ליצירה, ובעיקר איבדנו את הנשמה. למרות הכל, המשמעות של המוזיקה חזקה מכדי שתישלט בדיקטטורה על ידי אנשים עם גישה לא נכונה, ובגלל זה יקום בקרוב דור חדש של יוצרים ומוזיקה נפלאה תשלוט שוב. עד אז, פשוט תקשיבו למקצבים ההרמוניים של הפלנטה שלנו, משום שבסופו של דבר היא המקור שממנו אנחנו לוקחים את רוב ההשראה שלנו".אם באמת בהשראה עסקינן, בתור מפיק ורימיקסר עברת דרך ארוכה וזכית להצלחה. מה היא שיטת העבודה שלך כשאתה מתחיל קטע או רימיקס חדש?"קודם כל אני מאזין לפרויקט, למה יש לו להגיד ואיפה הוא רוצה להיות. במילים אחרות, יש לי כבוד מוחלט למקוריות הרעיון. אחר כך אני מנסה להוביל אותו לאזורים שלדעתי הוא זקוק להם. למרות זאת, יש פרויקטים שבהם אני צריך להוריד את משמעות הקונספט המקורי, מה שהופך להיות יותר הפקתי מאשר רימיקסי. בכל הנוגע לחומר האישי שלי, אני יוצר רק כשיש לי השראה, אף פעם לא בכוח".

Joe Claussell. ה' 20.1, 23:30. האומן 17. 140-100 שקל.

כתבות שאולי פספסתם

*#