פרש בודד: Lone מגיע לבית העיר - לילה - הארץ

פרש בודד: Lone מגיע לבית העיר

התקלוטים בבית העיר יוצאים לסיבוב נוסף, השבוע מגיע Lone, מפיק מוזיקלי שקיבל השראה ממשחקי מחשב וממאדליב והמשיך לחקור את הטכנו הדטרויטי

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
יוני שרוני, עכבר העיר

אנשי פיקניק יצאו לתערוכת פרק ב' שלהם בבית העיר. התערוכה שתכלול עבודות של חתן פרס ישראל לעיצוב דן ריזינגר, ווין הורס ורובין מור תמשיך את הפיכת בית העיר למרחב אומנותי-אורבני. מעבר לפן הויזואלי, אנשי פיקניק ובית העיר שמו דגש על הליווי המוזיקלי והפקידו את אנשי "טבק" על העניין.  במהלך השנה שחלפה ניגנו מיטב האספנים והדיג'יים המקומיים בחלל הבוטני משהו שבבית העיר וכל אלו הפכו לאסופת ה"טבקאסט", סטים משובחים שאתם יכולים להאזין להם באתר של בית העיר. מעבר לסטים הרגילים התרחשו להם גם אירועים מרשימים בימי שישי בצהריים, מסיבות צהריים חינמיות שהביאו לכאן דיג'יים מרתקים שטעמם המוזיקלי לא תמיד תואם את חלל המועדונים שקיימים בתל אביב ואירועי הצהריים הללו בשילוב התערוכות, אווירת בית העיר והקהל, בהחלט הלמו את הגוון המוזיקלי המיוחד שהוגש שם. בין השמות שנחתו להם במרכז העיר בשעות השלאף שטונדה אפשר למצוא את: קוטמה, בוק בוק, אקטרס ו-וואנמאן. כולם בהחלט אנשי מוזיקה מרתקים כאשר אופיו של הסט שם פחות דגש על הרמת הרחבה. השבוע מגיע לביקור בבית העיר בחור העונה לשם Lone - או בשמו האמיתי מאט קאטלר. לון גדל כילד מעט מנותק בנוטינגהאם של שנות ה־90 ומכאן מגיע גם שמו. "הרעיון המרכזי מאחורי השם הוא שאני יוצר מוזיקה ולאף אחד אין גישה פנימה. זה היה קשור לכך שהייתי משועמם וגרתי לתקופה רחוק מהחברים שלי, ויצירת מוזיקה השאירה אותי עסוק בבית. זה קצת קטע של מתבודדים", העיד הבחור באחד מהראיונות. קאטלר לא התעניין בכלל במוזיקה, עד ששמע חומרים יותר "קשוחים" שאחותו וחבריה היו שומעים, דברים שבעיקר הזכירו לו משחקי מחשב. הוא היה מנסה לחקות את הסאונדים של המשחקים עם אורגן קטן, וכמה שנים מאוחר יותר, בסביבות גיל 14, הוא נכנס לעסקי ההפקה בצורה יותר רצינית והחל לייצר שלל חומרים, רובם מבוססי ביטים של היפ הופ והשאר מוזיקה אלקטרונית, הארדקור ניינטיז וטכנו. לפי המידע שהוא מנדב, הוא הפיק מעל ל־21 אלבומים, רובם לא היו מוצלחים או משמעותיים כמו "למוריאן", שיצא ב־2008 בלייבל דילמייקר. האלבום חשף את הכישרון האמיתי של Lone, שפעל כבר באותה תקופה כחלק מקידס אין טראקסוטס, כשהיצירה הורכבה מביטים מהפנטים ומרווחים, ומאווירת פוסט דילה.בילדותו ניסה לחקות סאונדים של משחקי מחשב. Lone:ה־LP שאחריו, "Ecstasy & Friends", כבר התחיל להראות את האופי של Lone ואת השעמום שלו מקו רעיוני מוזיקלי רציף. צריך להוסיף לכך את המעבר שלו למנצ'סטר, שהשפיע על מצב רוחו. באלבום הזה טביעת החותם המוזיקלית נשארה אמנם מאוד אופיינית מבחינת סאונד, אבל הורגש שינוי לכיוון אייטיז אלקטרו־Fאנקי.כאשר נשאל בזמנו על האמנים שאליהם הוא מרגיש קשור ברמה המוזיקלית, Lone ציין את שמו של Sam I Am: "כששמעתי את הדברים שלו חשבתי 'וואו, הוא עושה דברים שהייתי רוצה לעשות בעצמי'. אני אוהב את כל הדברים האלה. דאם Fאנק והאדסון מוהאק מדהימים, אבל אני רוצה להתרחק מהחומרים האלה כרגע, יותר מדי אנשים עושים אותם. נראה שכולם גם מושפעים מפליינג לוטוס, כשבשבילי ההשפעה נשארה וו טאנג או מאדליב, הם האורגינלים".את השלמת השינוי קיבלנו ב־EP האחרון שלו, "Ecolocations", שממשיך את הקו של הריליס "Emerald Fantasy" שיצא בשנה שעברה, שם הוא חוקר את הגרוב של הטכנו הדטרויטי ומשלב אותו עם המלודיות והאטמוספירה האופיינית לו, לצד קריצה נוסטלגית לווייב הרייבי שנכח ב"אמרלד". על השינוי הוא אמר בראיון אחר: "זה טבעי, אני משתעמם בקלות. אני מפיק דברים כבר כל כך הרבה זמן, שזה קצת מתפזר לכל מיני כיוונים, בגלל שאני אוהב לנסות דברים שונים. בתקווה בתוך כמה שנים אני אוכל להסתכל אחורה על התמונה הגדולה ולדעת שלא הגבלתי את עצמי רק לדבר אחד. אני בעד לנסות כמה שיותר דברים ככל האפשר".Lone יתקלט בבית העיר ביום שישי ה-15/07 בין 13:00-16:00

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ