אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ג'קוזי בישראל: "עברנו כברת דרך ארוכה"

הטריו הרב לאומי ג'קוזי מגיע לבלוק. שיחה עם הצלע הישראלית אורן גרליץ על סגנונות שונים ועל עבודה בכמה יבשות

תגובות

כחלק מהרוחות החדשות המנשבות במועדון הבלוק, מתחיל לרוץ לו פרויקט חדש העונה לשם Favela TLV, שמאחוריו עומדים אנשי ה־Radio EPGB בשיתוף עם דוני קיסלוק ונדב נאמן. לכבוד האירוע הראשון שלהם הם מנחיתים פה לביקור את הטריו ג'קוזי, שכבר - ובלי ששמנו לב - יכול להיחשב ותיק. חברי הטריו - סשה פררה, רובוט קוך ואורן גרליץ - נפגשו בברלין, כאשר כל אחד מהם הגיע ממקום אחר, והחלו לפעול על מלאכתם. לאורך השנים ההרכב הוציא שלושה אלבומים, כשהאחרון בהם יצא בלייבל בי פיטץ' של האורחת שביקרה פה ממש עכשיו, אלן אליין. לקראת בואו של ההרכב, ש"מייצג לא רע את רוח האלקטרו־אורבנית־אקזוטית" (כפי שטוענים מארגני האירוע), שוחחתי עם הצלע הישראלית במשולש, אורן גרליץ.

» ג'קוזי בישראל - כל הפרטים

אתם פועלים כשמונה שנים. זה הופך קל יותר עם הזמן?"כן, היו שנים שהנסיעות הרבות, הדינמיקה בלהקה וחוסר הוודאות לגבי חברת תקליטים גרמו בהרבה מקרים לתקופות פחות נעימות. כיום, כשלהקה יותר מבוססת, כשהעבודה עם הלייבל זורמת טוב ובאופן יציב, וכשיחסי העבודה הרבה יותר מסודרים וברורים, זה הרבה יותר קל". כל אחד מכם הגיע ממקום אחר. איך נוצר המפגש?"עברתי לברלין ב־2001 והכרתי את סשה בשבוע הראשון דרך חברים. לאחר כמה חודשים התחלנו בג'מים אלקטרוניים בהרכב מוזר שלא האריך ימים בשם טלי־בנד. סשה עברה לברלין ב־2000 ורובוט שנה לפניה, והם נפגשו דרך חבר משותף, התחילו להפיק ביחד, ולאחר זמן קצר הזמינו אותי ליצור ביחד להקה". היו תקופות לא נעימות עם הלהקה. ג'קוזי:עם רקע מוזיקלי כה שונה, כמה קשה להגביל את הרעיונות לכדי יצירה משותפת?"האמת שזה היה לנו קשה במשך השנים. כך נוצרו, במיוחד בשני האלבומים הראשונים, הרבה קטעים טובים ומעניינים - אך בראייה לאחור הם מתפרשים על פני קשת רחבה מדי לאלבום אחד. כיום אנחנו מנסים להגביל קצת את כמות הסגנונות, שכן יש לנו את הרצון ליצור אלבומים שהם יצירה מוזיקלית בעלת קו מסוים מההתחלה עד הסוף".מה הדבר הכי משוגע שקרה לכם במשך השנים?"קשה לומר, קרו הרבה דברים. בשבילי הדבר הכי מופלא הוא מה שאנחנו מכנים 'The Mad House': במרץ 2010 נסענו בפעם השנייה לניירובי שבקניה להפקת האלבום 'NRBLN', פרויקט שמשלב מוזיקה אלקטרונית מברלין עם אמנים מקניה. מברלין הגענו אנחנו, האחים טייכמן ומודסלקטור, ומקניה השתתפו כ־25 אמנים. העמידו לרשותנו בית קרקע עם הרבה חדרים בפרבר של ניירובי. שניים מן החדרים נבנו כסטודיו ושאר החדרים היו חדרי שינה. כך בילינו שבועיים בבית הזה, מקליטים ומפיקים סביב השעון, עם אמנים שישנים על הספות בסלון בזמן שאתה קם לקפה בבוקר. האלבום, אגב, יוצא לאור החודש". מה משפיע על הסאונד שלכם?"כאמור, אנחנו באים מהשפעות שונות. אני אישית הושפעתי מדברים שונים מאוד במשך השנים. במוזיקה האקטואלית הייתי מזכיר כהשפעות את King Midas Sound, מאונט קימבי ו־Rythem and Sound. אני חושב שאנחנו מושפעים גם מקולגות שאיתם אנחנו משתפים פעולה כבר שנים, כמו סטריאוטייפ מווינה או כלבתא התל אביבי". ואיפה אתה רואה את השינוי בין ג'קוזי של 2003 להיום?"מבחינת ההפקה עברנו כברת דרך ארוכה, גם מבחינת הציוד וגם מבחינת הטכניקה. בתקליט הראשון רובוט עוד הכין חלק מהביטים על רמקולים קטנים של מחשב. היום אנחנו יושבים בסטודיו מלא מכשירים. אבל השינוי העיקרי בעיני הוא האופן שבו אנחנו מתייחסים לאלבום וליצירת המוזיקה".יש לנו את הרצון ליצור אלבומים שהם יצירה מוזיקלית. ג'קוזי: עבדתם עם שלל אמנים בעבר, מה צופה העתיד במישור הזה?"אנחנו כרגע עובדים הרבה עם זמרת בלגית המתגוררת בברלין, ברברה פנתר. היא הופיעה קצת בטראק אחד באלבום האחרון, ומתחברת טוב לסשה בכתיבה. השנה גם נרחיב את הפרויקט האלקטרוני באפריקה לעוד כחמש מדינות שם, ואנחנו מצפים שוב לשיתופי פעולה מעניינים עם האמנים ביבשת הזו. יש בקנה גם חזרה על שיתוף הפעולה עם המפיק הקנדי דדביט, שהפיק רה־וורק לשיר באלבום הקודם".ועל מה אתם עובדים בימים אלו?"אנחנו כרגע עובדים די במרץ, בין ההופעות, על האלבום הרביעי שלנו. זה התעכב קצת בגלל נסיעות ארוכות יחסית – היינו באפריל במרטיניק בקאריביים ובמשך כל יוני בהופעות במקסיקו ובקובה".את המסיבה יגבו המקומיים בוטניקה, כלבתא, קיסלוק, לויאל ורדיוקלאש.

» ג'קוזי בישראל - כל הפרטים

כתבות שאולי פספסתם

*#