אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רוקדים וקונים: הקשר בין חיי לילה לאופנה מתהדק

חנות בגדים בתוך מועדון, בר בתוך חנות בגדים ושיתוף פעולה בין בר למותג נעליים הם רק חלק מהדוגמאות ליחסים ההולכים ומתהדקים בין עולם האופנה לחיי הלילה בעיר

תגובות

מאוחר בלילה, רוקד במסיבה, המוזיקה דופקת בראש, האלכוהול זורם, ובום! נופלת עליך המוזה ואתה הולך לקנות חולצה. זה אולי תסריט מעט הזוי וכמעט בלתי אפשרי לאור העבודה שרוב החנויות נסגרות בשעה שמונה בערב, אך מסתבר שלאחרונה הוא הפך להיות מציאותי מתמיד. שניים מהתחומים הבולטים בתל אביב – אופנה וחיי לילה - התחילו לאחד כוחות ולפעול ביחד. דוגמה אופנתית לחיבור ניתן היה לראות בחורף האחרון במועדון הדיזינגוף, כשחנות בגדים חדשה של הסטייליסט גל אפל נפתחה. החנות נבנתה כחלק מהמועדון ורק זכוכית הפרידה בין קולבי הבגדים לבין האווירה האפלולית והרועשת. בין פלרטוט על הבר ודרינק וודקה קרנבריז, אפשר תוך כמה דקות לרכוש לוק חדש להמשך הערב. "אלו שני תחומים שהולכים יד ביד. אנחנו מקבלים תגובות של 'איך לא עשו את זה קודם', או מצד שני אנשים אומרים מה קשור חנות בגדים באמצע מועדון", מספר אפל שמפעיל את החנות עד השעה 23:00, שבה המועדון כבר מלא. ללקוחות היה נוח לעשות שופינג בזמן שכולם יכולים לתצפת עליהם? "מסתבר שכן. הלקוחות אפילו מרגישים אקסטרה בנוח. זו חווית קנייה שונה ממה שאנחנו רגילים. המוזיקה והאלכוהול ברקע יוצרים עניין, חוויה משותפת לכל האנשים במועדון". בינתיים מועדון הדיזינגוף יצא לחופשת קיץ ועבר דירה ללוקיישן חדש ברחוב בן יהודה. לשמחתו של אפל, אלפי האנשים שהגיעו לבלות במהלך העונה כבר הפנימו את העובדה שיש חנות בגדים חדשה בעיר. "מי שהגיע לדיזינגוף היה חייב לראות את החנות. החודשים ששני העסקים עבדו במקביל הטמיעו את החנות בתודעה של הבליינים ונתנו את הפוש הראשוני", הוא אומר. "נוצרה הזדמנות והחלטנו לקחת אותה. אנשי השיווק בתחום אולי ירימו גבה לנוכח העובדה שמדובר בחנות ללא חלון ראווה לרחוב ונגישות לכמות גדולה של לקוחות רנדומליים. עם כל המקוריות של הלוקיישן, פתיחת חנות בגדים במועדון צריכה להיות מתוך ביטחון בכוח היחצני של מקום הבילוי ובשאיפה לקהל חדש בכל פעם".  מודל הפוך המשלב בין שני העולמות הוא החנותInn7 ברחוב בן יהודה, שהחליטה להכניס את חיי הלילה לסיבי הבגד. החנות נמצאת בתום גרם מדרגות שמוביל אל מתחת לקרקע. לצד השמלות והג'ינסים ניצב בר אלכוהולי מכובד המנצנץ ממותגי וויסקי יקרים ומשקאות אפריטיף שונים. כל לקוח שמגיע לחנות יכול להתכבד בצ'ייסר, ואחרי כמה כאלו אפשר בקלות לבלבל את החנות עם מועדון אנדרגראונד תל אביבי. "החלטנו לפתוח בר בחנות כי כולנו חיים סביב הלילה. אנחנו אנשי מועדונים. כמו שהבגדים מייצגים אותנו - כך גם המוזיקה והאלכוהול", מספר הבעלים עופר טוביהו, שאולי בצורה עקיפה זו מגשים פנטזיה לפתוח מועדון. "הם באים לפני המסיבה, שותים אלכוהול, שומעים מוזיקה וקונים בגדים", הוא מתאר את האווירה שבמקום. בין העבודות שהוצגו בלילה לבן 2011 - פלסטיק שוק (צילום: יעל אורנשטיין)שיתוף פעולה מעט שונה התקיים לפני כמה חודשים בבר האוטו באבן גבירול. הבעלים של המקום החליטו לצאת בהצהרת סטייל ולתת לכל עובדי הבר נעלי נייטיב, מותג שהגיע לאחרונה לישראל מקנדה, במגוון צבעים ובצורת סילואט. במשך כמה חודשים עובדי הבר התבקשו להגיע יום יום לעבודה עם אותן נעליים בצבעים שונים. "חשבנו על שיתוף עם מותג מרענן שמתקשר לסטייל", מסביר שי, אחד הבעלים באוטו, ומוסיף: "עולם חיי הלילה מתעסק בין היתר גם באופנה - לייף סטייל. זה חלק מהמהות". במקרה הנוכחי מדובר בווין־ווין סיטואיישן. יבואני הנעליים זכו לחשיפה ("כל הזמן שאלו את הברמנים מאיפה הנעליים") והבר זכה לעובדים שמחים. "ברגע שהצוות צבעוני והוא מגיע עם עוד שניים או שלושה אחוזי שמחה. זה תורם למכירות", מוסיף שי, שכרגע ממשיך לחפש שיתופי פעולה דומים. דוגמה נוספת לשיתוף פעולה כזה התקיימה בלילה הלבן. שוק הבגדים פלסטיק חבר לבעלים של בר המיכהטרוקניקס בבן יהודה ואירגן יריד אופנה משולב עם מסיבה במגדל השלום. יזמות השוק הגיעו להחלטה הזו לאחר שהבינו ששתי הקבוצות צורכות את אותו המוצר. "זיהינו איפה הקהל שלנו נמצא בלילה והבנו שאותם אנשים מגיעים גם למיכהטרוניקס", מסבירה רוני כהן, יזמת שוק הפלסטיק, "החלטנו להפוך את שני עולמות התוכן לאירוע אחד. ולמה לא, יש לנו 75 אחוז קהל חופף ו־25 אחוז קהל שמכיר רק את המיכהטרוניקס או את הפלסטיק. גם לנו וגם להם נוצרת חשיפה. במקום לפזר אותם במקומות שונים אנחנו מנקזים אותם אלינו. האווירה והקצב יתרמו למבלים ולחדוות הקניות". השאלה היא למה דווקא עכשיו מתקיים החיבור בין שני העולמות, שפתאום נראה כה טבעי ומוצלח מבחינה עסקית. "אנשים בארץ התחילו להתלבש ואכפת להם איך הם נראים", פוסק הסטייליסט אפל ונשמע כאילו כוכבות הטלוויזיה טריני וסוזנה מדברות מגרונו. מי יודע, אם בעתיד תגיעו למקום הבילוי עם אותה שמלה כמו בחורה אחרת, תוכלו לתקן את העוול תוך כדי הזמנת הדרינק.

כתבות שאולי פספסתם

*#