אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סיסטם 7 בישראל: "מי שיבוא לראות אותנו יקבל משהו מאוד פסיכדלי"

הם ראו את המהפכה האלקטרונית מתרחשת לנגד עיניהם, מכירים חוויות פסיכדליות ממקור ראשון, ומתכוננים לסוף העולם. חברי סיסטם 7 (פליטי "גונג" לשעבר) מגיעים לישראל אופטימים מתמיד

תגובות

כשהאנגלים לוקחים L.S.D קורים דברים טובים – מונטי פייטון, ביטלס וכמובן גונג. כשהמוזיקה האלקטרונית החלה לבצבץ, אלה שהתודעה שלהם כבר הייתה בשלבי הרחבה מתקדמים, החליטו לשלב את הידע הקודם שלהם עם הטכנולוגיה החדשה. אחת מהלהקות הבולטות לשילוב של רוק אנגלי פסיכדלי ומוזיקה אלקטרונית היא כמובן System 7. Steve Hillage ו- Miquette Giraudy הם פליטי ההרכב Gong שנסחפו במהפכה האלקטרונית של האסיד האוס ותרבות הרייב החדשה שהחלה להיווצר באנגליה בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה90. הם העבירו את המחקר הפסיכדלי שלהם למוזיקת הדאנס האלקטרונית מבלי להיכנע לדפוסים המקובעים שהחלו להיווצר עם הזמן, תוך שילובי פעולה עם חלוצים רבים אחרים במוזיקה האלקטרונית כמו דריק מיי, אלכס פאטרסון, לוראן גרנייה, קארל קרייג ועוד. עד היום הם הוציאו 12 אלבומים כאשר החדש שלהם Up יצא לאחרונה בלייבל שלהם A-Wave. לכבוד חג שבועות הם מגיעים לארץ לנגן בפסטיבל Indigo של מוקשה לראשונה כ-System 7. לכבוד המאורע דיברתי איתם על האהבה לג'ימי הנדריקס וכמובן האלבום החדש.אתם הייתם עדים ושותפים לאבולוציה של מוזיקת הדאנס האלקטרונית מסוף שנות ה-80, אתה חושב שזה אפשרי עדיין להמציא ז'אנרים חדשים במוזיקת דאנס האלקטרונית?"בוודאי שזה אפשרי – הכל אפשרי בעולם הדמיון. אני זוכר באופן אישי שראיתי כמה נערים רוקדים ל – Kraftwerk בדיסקוטק ב-1978. זה היה יוצא דופן לראות את זה בזמנו – הדבר שהיה יותר נורמלי לזמנו היה לשבת עם רגליים משולבות, לעשן כמויות ענקיות של ג'וינטים ולהקשיב לאלקטרוניקה גרמנית וללהקות Krautrock. לראות אנשים רוקדים לזה היה משהו חדש, זה היה וייב שונה מג'יורג'יו מורדר. היתה לי חוויית 'urika' וידעתי מאותה הנקודה שמוזיקת דאנס אלקטרונית הולכת להיות ענקית. לכן כשאסיד האוס התפוצץ אני כבר חיכיתי לזה. מאז התקופה ההיא מבול של ז'אנרים וסאב ז'אנרים התפתחו אבל אני עדיין אוהב להיאחז בתמונה הגדולה יותר".תסתכלו למעלה, תהיו חיוביים, תאהבו את חבריכם. סיסטם 7:אתה חושב שלאמנים צעירים יש את האופציה לחקור כיוונים חדשים כמו שלאמנים הוותיקים יותר?"קשה לי לדמיין איך מרגיש אמן צעיר שמתחיל את דרכו היום. אני חושב שעל מנת לשמור על הצלחה, זה חשוב לעשות מוזיקה שאתה נהנה ושיש לך תשוקה בוערת לנגן אותה יותר מאשר לנסות לעקוב ולחקות איזו תמונה מדומיינת של מה אתה חושב שאנשים ירצו. זה ייתן לך את האופציה לפתח את הסטייל שלך, וכשיש לך את הסטייל שלך אתה יכול לקחת אותו לכל כיוון שתרצה, כהשתקפות של האישיות המוזיקלית שלך. הופעת לייב עוזרת לבסס אותך מכיוון שהיא מאלצת אותך לקחת בחשבון איך אנשים מגיבים למוזיקה שלך. איך לפתח את האישיות המוזיקלית הייחודית שלך תוך כדי תקשור עם קהל הוא כישור שצריך ללמוד – אני לא חושב שזה שונה בהרבה כעת ממה שהתרחש לפני שלושים שנה". ציינתם באתר שלכם שאתם "Oppose frontiers and rigid divisions, both within the music scene and in the world at large " ויחד עם זאת הרבה אמנים, מסיבות, לייבלים ואנשי לילה מזדהים ומשייכים את עצמם לז'אנר ספציפי. מה אתה חושב על סיווגי ז'אנרים, היררכיות והתתי תרבויות שהתפתחו מתוך כך?"אני ילד של שנות ה-60, תקופה שבה מוזיקה נראתה ככוח מאחד ומהפכני. כמובן שיש הרבה סגנונות שונים של מוזיקה ולאנשים יש העדפות שונות, אבל עבורנו, אם הסגנונות הללו הופכות לסקטורים זה הולך בניגוד לאידיאלים הרוחניים והמאחדים של המוזיקה. כשאנחנו נהיינו מעורבים עמוקות עם מוזיקת דאנס זה היה בתקופה של האסיד האוס באנגליה ולא היו שלל הסגנונות והז'אנרים שיש היום, ובתקופה ההיא הייתה הרגשה נפלאה של רעננות והבנה משותפת שהשפיעה עלינו מאד. ביחס לפסיכדליה, לאחר שהשגתי תחילה הצלחה עם הלהקה האולטרא פסיכדלית גונג בשנות ה-70 ולאחר שצרכתי כמויות גדולות של LSD  וחומרים קדושים אחרים אני חושב שאני מוסמך לומר שהחוויה הפסיכדלית מרחיבה את התודעה והמודעות שלנו"."אני מוצא את החוויה הזו קשה להתאמה להגדרה הצרה יחסית של מוזיקת דאנס פסיכדלית שמיושמת על ידי כמה אנשים בסצנת הפסיי-טראנס. אני חושב שאם אתה יכול להיות פסיכדלי ב-145 BPM אתה יכול להיות גם פסיכדלי ב-135 BPM  או ב-128BPM  ואפילו ב-105 BPM – גלי האלפא של המוח (7hz-12hz) עדיין נוכחים בתווים ה-16. יחד עם זאת אני מבין ומכבד את הצורך של אנשים להגדיר ז'אנרים וסגנונות, ואם הם משלמים כסף טוב לבוא לאירוע דאנס הם רוצים שיהיה להם מושג מה הם הולכים לקבל. כל מה שאני יכול לומר הוא שכאשר אנשים באים לראות אותנו הם יודעים שהם הולכים לקבל משהו שהוא מאד פסיכדלי אבל לא בהכרח הפסייטראנס הטיפוסי".מוסמך לומר שהחוויה הפסיכדלית מרחיבה את התודעה. סיסטם 7:יש לכם אלבום חדש שיצא ממש לפני שבוע (30.5) UP, מה הקונספט של האלבום והאם יש בו אורחים מיוחדים?"ב-UP אנחנו נפרדנו מהקוקטיל של טכנו-טראנס שאפיין את הסגנון שלנו והתרכזנו בטכנו גרובי-פאנקי ומעט יותר איטי. עדיין יש בו את הסאונד של System 7 והוא עדיין מתואם עם הרגשות הפסיכדליים שלנו אבל אנחנו מאד נהנים מהרווח הגדול יותר בין הביטים שמגלים כשמורידים את הטמפו קצת. אנחנו נוסעים לברלין לעיתים תכופות בחמש שנים האחרונות ולעיר הייתה השפעה משמעותית על האלבום. במובנים מסוימים האלבום UP הוא קצת כמו האלבומים המוקדמים שלנו, אבל עם הפקה אולטרא-מודרנית. שניים מהטרקים באלבום החדש הם שיתוף פעולה עם A Guy Called Gerald, שלטובת אלו שלא מכירים, הוא חלוץ באסיד האוס האנגלי, במקור ממנצ'סטר אבל כרגע גר בברלין. שיתוף פעולה נוסף הוא עם ג'וש ווינק, עבורו עשינו את הרמיקס Dolphin Smack שגם נמצא באלבום. יש לנו גם שיתופי פעולה עם שני אמנים יפאנים : הדי ג'יי/מפיק/גיטריסט Funky Gong Minoru והכנר האלקטרוני Yuji Katsui מהלהקת ג'אם הפרוגרסיב פסיכדלית Rovo"."מבחינת הקונספט, אנחנו מודים ש-2012 שמהווה את סיום לוח השנה של המאיה הוא מאורע רוחני משפיע ביותר, אבל זה גם סיבה להתחיל מחזור חדש – קצת כמו ספירה לאחור של New Year. לצערי אני חושב שפאניקה תתפשט ב-2012 של תסריטי "סוף העולם" ועם האנרגיה הרוחנית העולה זה יגרום לאנשים להיות לחוצים ומוטרדים. ולכן זה המסר שלנו ב- UP פשוט תסתכלו למעלה, תהיו חיוביים, תהיו נדיבים, תאהבו את חבריכם בני האנוש ותעבדו כדי לנסות לרפא את העולם. החיים עוברים הלאה! אנחנו עוברים הלאה!"מאחר ולייבלים נהיו מיותרים ותעשיית המוזיקה האלקטרונית השתנתה, האם אתה חושב ששחרור אלבום הוא עדיין נחוץ וכיצד הפונקציונאליות שלו למעשה השתנתה?"לא הייתי אומר שלייבלים מיותרים בסיטואציה המודרנית שבה אמנים יכולים להפיק ולשחרר את המוזיקה בעצמם. האמן עדיין זקוק למבנה של לייבל על מנת לתאם הפצה ויחסי ציבור, אם אתה רוצה לעשות זאת כמו שצריך. אבל כעת אתה יכול לפתוח לייבל משלך! אנחנו גם חושבים שהפורמט של אלבום, אם הוא נעשה בצורה נכונה, יכול לספק פורמט לאוסף מוזיקלי שבו המכלול גדול מהחלקים שבתוכו. הצהרה אמנותית כוללת שהיא עדין דרך מספקת להצגת יכולות יצירתיות. סינגלים ו-EP הם כמובן גם מגניבים. אנחנו עדיין משחררים בוינילים 12" ויש לנו בדיוק אחד חדש בדרך של הטראק PositiveNoise עם רמיקסים ווידאו לעריכה של המיקס המקורי".עדיין משחררים בוינילים 12. סיסטם 7 חדש:אילו אמנים אתה אוהב בגלל היצירתיות והמקוריות שלהם?"האמן שהשפיע עלי ביותר מאז שהתחלתי לעשות מוזיקה בצורה מקצועית הוא ג'ימי הנדריקס. הייתי בר מזל לראות אותו מופיע מספר פעמים כשהייתי בן 14 ו-15, לפעמים במועדון קטן. המוח שלי פשוט התפוצץ והאפקט החזק שורד עד היום הזה. במוזיקת טכנו הייתי למשך תקופה ארוכה ועד יום זה מעריץ גדול של ג'ף מילס. בפסייטראנס אני אוהב בעיקר את סיימון פוספורד ובפרוגרסיב פסיי אנחנו ממש אוהבים את Liquid Soul שאיתו עשינו מספר שיתופי פעולה נפלאים". יש אמנים שהייתם רוצים לעשות איתם שיתוף פעולה ועוד לא הספקתם?"ג'ף מילס הוא מישהו שאנחנו רוצים לעשות אתו שיתוף פעולה הרבה זמן. פגשנו אותו מספר פעמים אבל הוא נשאר דמות חמקמקה ואניגמטית. יש אמן ישראלי שהיינו רוצים לשתף פעולה אתו או להחליף רמיקסים בשלב מסוים והוא יולי פרשטט (Perfect Stranger) - העבודה שלו בפרוגרסיב פסיי מושפעת מאד מטכנו ואנחנו מאד מזדהים עם זה". ואחרון חביב, למה צריכים הישראלים לצפות מכם?"זה הביקור השלישי שלנו בישראל אבל הראשון כ-System 7. אנחנו משערים שחלק יצפו לסגנון קלאסי של סטיב ילאג'-גונג גיטאריסטי, ואחרים יצפו לפסייטראנס רגיל. הם כמובן יקבלו קצת מהאספקטים הללו ואספקטים אחרים ייחודיים של System 7. המטרה העיקרית שלנו היא כמובן, כמו תמיד, להשאיר את המסיבה זזה מעלה באנרגיה וזרימה ובאותו הזמן לקוות שאנשים יעריכו את העובדה שפיתחנו סגנון ייחודי של מוזיקת דאנס פסיכדלית".

כתבות שאולי פספסתם

*#