לא הכל ורוד: מי חושב שלא שווה להיות גאה? - לילה - הארץ

לא הכל ורוד: מי חושב שלא שווה להיות גאה?

אין יצוג לביסקסואלים ולטראנסג'נדרים, לא כולם סלבס ולא לכולם קל לצאת מהארון. קמפיין הגאווה של עיריית תל אביב לקראת שבוע הגאווה הכעיס כמה אנשים. בתגובה הם יצאו עם קמפיין נגד

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
ליאת לוי, עכבר העיר

לפני כחודש נפתחה עונת אירועי הגאווה של תל אביב ומצעד הגאווה במרכזם. במסגרת זו ניצלה העירייה את ההזדמנות להשיק את קמפיין הגאווה האינטרנטי שלה. באחד ביוני תתמלא העיר דגלים וצבעי גאווה, חוף הילטון יוכרז כחוף הגאווה ויתקיימו בו למשך שבוע מדי ערב מסיבות שבהן ינגנו די.ג'ייז שונים. אבל בינתיים אותו קמפיין מעורר באזז לא קטן ברשת: כ־50 מדמויות הגיי־סלבס של העיר מכריזים ששווה להיות גאה, ביניהם שורטי, גל אוחובסקי, אביעד קיסוס, קורין אלאל, יובל כספין ואמיר פיי גוטמן. אבל יש גם מי שלא מתענג על הקמפיין הזה: השבוע הועלה לרשת קמפיין נגד - "לא שווה להיות גאה" שמתכתב באופן ברור עם קמפיין הסלבס, גם בשם וגם בעיצוב. כך למשל בשימוש באצבע האמצעית בשביל לסמן את הווי"ו הכפולה שבמילה “שווה". "קמפיין הסלבס הכעיס הרבה מאוד אנשים מכל מיני סיבות", אומר שוקי הרזה, מיוזמי הקמפיין וממארגני מצעד הגאווה הרדיקלי שצועד במסלול שונה מהמצעד המרכזי.  “למרות שהוא כמובן לא נעשה בכוונה רעה, בקמפיין המרכזי יש הרבה מסרים בעייתים", הוא מסביר, "החל מהמסר 'שווה להיות גאה'. זה אולי שווה לסלבס ולאנשי לילה אבל זה גם קצת מתכתב עם הקריאה של אוחובסקי ליציאה מהארון, קריאה שמוחקת את הסיבות הטובות שבגללן אנשים נשארים בארון, כמו למשל דחייה חברתית שעדיין קיימת. הם רוצים להגיד שבישראל 2011 אין סיבה להסתתר וזה לא נכון. זה נכון לאנשים מסוימים אבל לא לכולם. מעבר לכך, אין שום ייצוג בקמפיין של טראנסג'נדרים או בי־סקסואליים. זה קמפיין שעושה נראות רק להומואים ולסביות, אנשים שקרובים אל הצלחת, ומראה מי שווה יותר ומי פחות". שווה להיות אמיר פיי גוטמן (מתוך עמוד הפייסבוק של הקמפיין המקורי)בעירייה מגנים על הקמפיין שלהם: “הקמפיין מעלה ייצוגים שונים מהקהילה שנותנים ביטוי למסר 'שווה להיות גאה' ומציג נשים, גברים, בי־סקסואליים וטראנסים", אומר יניב ויצמן ממפלגת רוב העיר ויועץ ראש העיר לענייני הקהילה הגאה. “הוא בא מתוך אמירה ברורה שהקהילה תופסת מקום חשוב, שיש לה עוצמות חברתיות וכלכליות, ושאין מה להתבייש למי שרוצה לצאת מהארון. להפך. יש פה אחלה קהילה, וזה מקום טוב לחיות בו". דחייה חברתית שעדיין קיימת (מתוך עמוד הפייסבוק של קמפיין המחאה)קמפיין הנגד פתוח לקהל הרחב. “לקולות שהושתקו", לדברי שוקי. כל אחד יכול לשלוח תמונה או לבקש מהצלמים המתנדבים שיבואו לצלם אותו, ומעצבים שנרתמו למטרה יעשו מכך כרזה. “זה יוצר שיח", הוא מוסיף, “כי כל אחד כותב את הטקסט שמייצג אותו. כלומר, מוצגות דעות שונות בקמפיין".

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ