אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יוזמה ראשונית: הכירו את היזמים הצעירים בעיר

נעליים ייעודיות לרכיבה על אופניים או יבוא משקה טבעי אירופאי, היזמים הצעירים מראשון לציון מממשים את חזונם הפרטי ופורצים את גבולות העיר ואפילו את גבולות המדינה

תגובות

באחד מהלילות חסרי השינה בהם עבדתי על פרי עמלי בשנים האחרונות, חברת הסטארט אפ שאני גאה להיות שותף להקמתה, התעוררה בי השאלה האם יש עוד חלומות וסיפורי סינדרלה בהתהוות של יזמים צעירים בראשון לציון? יצאתי להכיר את היזמים הצעירים, פרחי העיר המעבירים ימים ולילות, מובלים על ידי חזונם הפרטי, במרדף אחרי חלום היזמות הגדול ואיך מימשו את החזון ופרצו את גבולות העיר ואפילו את גבולות המדינה. אירועים בראשון לציון - המדריך המלא מפדל לגדולותזה מספר שנים שהאופניים מתקמבקות ככלי תחבורה רלוונטי בארץ וכבר מזמן הפכו לטרנד גלובלי. FLR היא החברה הישראלית היחידה, ואחת מכמה חברות בודדות בעולם, המייצרת נעליים ייעודיות לרכיבת אופניים על כל סוגיה: רכיבת כביש, שטח, ספינינג, טריאתלון, BMX ו DH. כיום, ניתן למצוא את נעליי FLR בישראל, אנגליה, הולנד, בלגיה, דנמרק, אירלנד, דרום קוריאה, תאילנד, סין, מלזיה, איסלנד, רוסיה ועוד מדינות רבות. לירון יוסף (27) מראשון לציון, מנכ"ל החברה ובעליה, מספר, "החברה הוקמה לפני 3 שנים, אני רוכב אופניים בעצמי ופריק של כושר וספורט, מה שחיזק בי את הרצון להקים עסק משלי, בתחום שאני כה מחובר אליו. תמיד חשבתי לפתוח עסק שייתן ביטוי לעולם הערכים והסטנדרטים המאפיינים אותי, מקום שיאפשר לי להפגין את כישורי הניהול שלי"

כיצד עלה הרעיון להקים חברה לנעלי רכיבה? ואיך הצלחת לממש אותו?

"במהלך תפקידי הקודם כמנהל שיווק חו"ל בחברת "פנקייר ביגוד אופניים" עלה הרעיון לפתוח חברה משותפת עם הבוס שלי מר רוני קצב שתתמחה בתחום נעליי הרכיבה. נכון לאותו הרגע, הידע שלי על נעליים שאף לאפס. אך, אש היזמות והמשיכה לתחום מילאו אותי אנרגיות לחקור, לפתח, להסתובב בעולם ולא להתייאש הכל במטרה להגיע לנעליים נוחות בעלות הביצועים הטובים ביותר. תהליך פיתוח הנעליים והקולקציה הראשונה ארכו שנתיים, ודרש השקעה כספית גדולה. לבסוף, הקולקציה הראשונה לשנת 2012 הוצגה בבמה הכי גדולה של עולם האופניים – ה"יורובייק", בגרמניה. באחת מהפגישות הראשונות עם לקוח פוטנציאלי מאנגליה, הסברנו על הנעליים והטכנולוגיה וכשהגענו לשורת המחיר, ידענו שיש סיכוי ממשי לעסקה. לא מדובר במשהו טריוויאלי, חשוב להבין שהמתחרים שלנו הם חברות מאוד ותיקות מאיטליה וכמה שמות מאוד גדולים בתחום האופניים. להציג ליין של תשעה סוגי נעליים ולזכות בתשומת הלב של הלקוח אינו דבר של מה בכך. לאחר מספר חודשים, קיבלנו הזמנה שלא חלמתי עליה. אולי בעצם כן חלמתי עליה, אבל התביישתי להגיד בקול רם. הודות לאותה עסקה ראשונית נעלי FLR  נמכרות כיום ביותר מ-400 חנויות אופניים ברחבי אנגליה"."קיבלנו הזמנה שלא חלמתי עליה. אולי בעצם כן חלמתי עליה, אבל התביישתי להגיד בקול רם" (צילום: נועם סומך)

כיצד נראית שיגרת היום שלך?

"שיגרת היום שלי משתנה בהתאם למקום שבוא אני נמצא. על פי רוב, מדובר בבדיקת מיילים מספקים ולקוחות ופיתרון בעיות. בנוסף, שיווק באינטרנט וליווי מתמיד בשלבי העיצוב, פיתוח וכספים. לעיתים רבות אני מוצא את עצמי בנסיעות לחו"ל בביקורים אצל לקוחות וביקורים אצל ספקים מאיטליה ומהמזרח הרחוק. ישנן שלוש תערוכות אופניים בינלאומיות– ש"אם אתה לא שם- אתה לא קיים".

יש איזה חלום אליו תרצה להגיע?

"שמנצח הטור דה פראנס ירכב עם נעליי FLR"

תנדב טיפ להצלחה בעתיד לכל מי שמתכנן וחולם להיות יזם או בעל עסק

"בכל עסק, יש מכשולים לא פשוטים שאיתם צריך להתמודד, ומכשול אחד קריטי שהוא מעין צומת  דרכים עם שתי אפשרויות לבחירה: או שהמכשול הקריטי יחסל אותך, או שיעשה אותך חזק יותר. אסור לחשוב וגם לא להגדיר את המכשולים ככישלונות. אפילו אם רק תחשוב על הכישלון- אתה תכשל. תמיד צריך להשקיע את כל האנרגיה בפיתרון האתגר. האהבה שלך למה שאתה עושה תתן לך את הכוח להמשיך, להתגבר על המכשול ולהתקדם הלאה. אסור לוותר. מי שמוותר לא מנצח".כמי שגדל בראשון לציון, כיצד אתה רואה את התרומה של העיר להצלחה שלך?

"גדלתי בנאות שקמה, שהייתה אז שכונה חדשה במערב ראשון לציון. אני זוכר שהיינו הולכים לבית הספר ומסביבנו היו בונים עדיין בניינים. אני חושב שהמתקנים החדשים (בתי ספר, ספריות ממוחשבות, מתנ"סים) ופרויקטים של מצוינות בתיכון עזרו לי מאוד בכדי להתקדם, לצבור ידע ולפתח את חוש היזמות שלי".

מה הכי חסר לך בעיר שראית במקומות אחרים בעולם?

"שבילי אופניים בכבישים לכל אורכה ורוחבה של העיר, הייתי שמח אם היינו מאמצים את המודל של אסמטרדם".

יש איזה דגם שהישראלים מעדיפים?

"רכיבת השטח מפתחת מאוד ודגם הטאייפן הוא דגם שמאוד פופולארי בישראל. תושבי העיר יכולים למצוא אותו גם בחנות בייקטריפ המוכרת את המוצרים שלנו".דרינק מי"סאוור משקאות" הוא עסק משפחתי שהוקם על ידי גבריאל (33), לירן (26), ואור (24) שלושת האחים לבית משפחת עובדיה בראשון לציון. מדובר בחברת ייבוא ושיווק של משקאות איכותיים, ושם המותג הראשון שהחברה מייבאת הוא המשקה הצרפתי granini. גרניני הוא המשקה הטבעי הנמכר ביותר באירופה. טעמו, איכותו והמרקם שלו והופכות אותו להצלחה של ממש בעולם המסעדנות בארץ. להיכרות שלי עם היזמים מ"סאוור משקאות" אחראית יד הגורל. לפני מספר שנים הייתי מספק שירותי ייעוץ עסקי למסעדות בעיר ובאחת מהמסעדות על רחוב רוטשילד הופיעו יום אחד לירן ואור, ניכר בהם שהם צעירים אך גם מלאי להט להצלחה. האחים לבית עובדיה לא המתינו שההצלחה תדפוק על דלתם והחליטו שהם הולכים לחפש איפה ההצלחה גרה ולגרור אותה החוצה בכוח. לא אשכח את המראה שלהם, עוברים בשיא החום בין המסעדות של שדרות רוטשילד עם ציידנית קטנה ואדומה מצוידת בקרח קר ובבקבוקים של מיץ בטעם משגע."לבסוף הצלחנו לשכנע את החברה העולמית להכניס את הרבנות למפעל" (צילום: נועם סומך)אז איך הולך לכם מאותו יום שנפגשנו?"כל מה שהיינו צריכים זו רק הזדמנות, וברגע שנתנו לנו להכניס את הרגל, הכנסנו כבר את כל הגוף. היום אנחנו יכולים להגיד בגאון שהמותג הפך להיות מבוקש בארץ ומככב גם במסעדות שף מוכרות. אנחנו עוד קטנים בארץ יחסית לחדירה של המותג בעולם, כך שיש לנו עוד לאן לשאוף".היו קשיים בפתיחת העסק?"המיקוד שלנו הוא באיכות, אך לצערנו עם האיכות האירופאית מגיע גם מחיר אירופאי. המאבק העיקרי שלנו היה להביא את המוצר במחיר שיתאים לשוק הישראלי ובכדי להגיע למחיר הזה היינו צריכים לדעת לוותר על רווח מהיר בטווח הקצר ולערוך מסע שכנועים מול נציגי המפעל בצרפת. יש שיאמרו כי המחירים בהם נמכר המשקה יקרים, אך באירופה המוצר נמכר במחיר כפול תמורת כמות קטנה יותר. פרט למחיר, הייתה לנו גם מלחמה לא קטנה על אישור הרבנות שלא נשכח לעולם. המפעל בצרפת לא רצה להכניס את הרבנות ולא רצה גם לשמוע על האופציה, ואנחנו היינו חייבים להלחם על כך מאחר ואין לנו הרבה מה לעשות בארץ עם מוצר לא כשר. הרב נרתם למטרה גם כן ולבסוף שיכנענו את החברה העולמית להכניס את הרבנות למפעל".כמי שגדלו בראשון לציון, איך אתם רואים את התרומה של העיר להצלחה שלך?"החיים שלנו בראשון תרמו לנו רבות. עם חיבור זמין למוסדות רבים בעיר, היה לנו עם מי להתייעץ עוד לפני שפתחנו את העסק וכך הייתה לנו מקפצה נוחה. אחד מהמקומות הראשונים שנתן לנו הזדמנות הוא בעצם מסעדה ראשונית שנתנה במה ראשונה לגרניני".

אם הכתבה הצליחה לגרות את החוש העסקי שלכם, שבכלל לא ידעתם שהוא חבוי בכם, ופתאום אתם מתחילים לחלום על הקמת עסק בעיר, וממש אין לכם צל של מושג איך להתחיל, אז לידיעתכם, אחד מתוך 25 מרכזי מ.ט.י בארץ, המרכז לטיפוח יזמות, פועל בראשון לציון ויכול לספק לכם כלים בסיסיים ביותר. היזמים הצעירים, איתם שוחחתי, לא נעזרו במרכז ובסופו של דבר מסכימים על דבר אחד במשותף, כל מכשול בדרך הוא בעצם אתגר שיש לפצח. תתייעצו, תלמדו, תתנסו, תשתפרו ולבסוף אולי תצליחו, רק אל תתנו לגיל לעצור בעדכם.  

*#