אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אבוד בטוקיו: קורלס הבריטי שואף רחוק

רגע אחרי שסיים אוניברסיטה, למפיק הבריטי הצעיר יש שאיפות גבוהות. בינתיים הוא נוחת כאן לרייב

תגובות

אחרי הפסקה קלה חוזרים אנשי המרגוזה, הפעם כחלק ממשפחת קזינו סן רמו. כנדוניה התחלתית הם מביאים, די מהיום להיום, את המפיק הבריטי הצעיר והמחונן Koreless . קורלס - רוברט לואיס בשמו האמיתי - הוא בחור וולשי בן 21, שפרץ אל תודעת סצנת הבייס הבריטית לפני כשלוש שנים, ומהרגע שיצא הקטע הראשון שלו הוא סומן על ידי כולם כאחד הכוחות העולים החדשים שבה.

» קורדרוי יונייטד חוגגים שנה» עכבר מיקסים: ג'יי בלאץ' חוגגמאז שהגיח לתודעה הספיק קורלס לעבוד, ליצור ולהופיע באינטנסיביות. כל זאת כאשר רק בקיץ האחרון הוא סיים את לימודיו באוניברסיטה - הוכחה נוספת לירידה בגילם של המפיקים היום."פיספסתי הרבה לימודים כי הייתי בהופעות במקומות רחוקים", הוא מספר, "אני חושב ששני האספקטים האלה בחיים שלי - הלימודים והעבודה כקורלס - נפגעו קצת אחד מהשני. יש לי הרבה נחת עכשיו מהתעסקות בקורלס כפול טיים ג'וב, זה נהדר. בזמן הלימודים היו לי רגשות אשם שאני לא יושב ולומד".לואיס, שנחשב לחלק מהסצנה המצוינת של גלאזגו, גדל בכלל בוויילס, בעיר קטנה בשם באנגור. "צפון וויילס הוא מקום יפהפה. היינו מבלים את רוב הזמן בהרים או ברכיבה ביערות. באנגור עצמה היא לא עיר כזו נחמדה, אבל הטבע מסביב מדהים. היתה שם סצנה מוזיקלית שהתבססה בעיקר על רגאיי, כמו בכל שאר הערים הקטנות בבריטניה", הוא נזכר, "המעבר לגלאזגו היה שינוי משמעותי - פתאום להגיע לסצנה מוזיקלית מרתקת ואקטיבית. אנשים שם באמת אוהבים להביא דברים חדשים ולפתח את המוזיקה. המסיבות נפלאות והקהל חיובי".

קשה להאמין, אבל הקטע הראשון שלך "Up Down Up Down" יצא כבר לפני שלוש שנים. איך הרגשת בתור בחור כל כך צעיר לזכות בכאלו הערכה ותשומת לב?"זו היתה תחושה נהדרת, אפילו עד כדי הלם. האמת שזה עדיין ככה לפעמים. להגיע למדינות זרות ולשמוע שאנשים מעריכים את המוזיקה שלך זה משהו שאני לעולם לא אתרגל אליו, אני מוקיר על כך תודה. מבחינת הפקה, אני מרגיש שיש לי עכשיו שלוש שנים של ניסיון מאחורי - הצלחתי לפענח מה עובד וסידרתי את הרעיונות בראש שלי. אני יודע היום בדיוק מה אני רוצה לעשות ולאן אני שואף להגיע. 'Up Down Up Down' היה מושפע באופן טבעי ממפיקים ומדברים ששמעתי ושהקיפו אותי. היום אני הולך רחוק יותר. הגישה שלי השתנתה והגעתי למצב שאני לא שואב יותר השראה משום דבר חיצוני".שנה אחרי הריליס "4D" הוציא קורלס בקיץ 2012 את "Lost in Tokyo" בלייבל Vase של ז'אק גרין. זו כנראה העבודה הכי מדויקת שלו כמפיק, אבל למרות שנראה שהוא צועד בקו מסוים הוא הצליח להפתיע כאשר ממש לאחרונה שיחרר באופן רשמי את הפרויקט שלו עם סאמפה, "Short Stories". סאמפה הוא ווקאליסט מוכשר שמוכר בעיקר בזכות העבודה שלו עם SBTRKT, וביחד מצליחים השניים להוציא ניצוצות.

"הוא בחור נהדר", מפרגן קורלס, "האנשים מהלייבל Young Turks הפגישו בינינו ב־2010. עשינו כמה קטעים בעבר, אבל אף פעם לא באמת חשבנו לשחרר אותם, עד לאחרונה".

בעבר אמרת: "אני לא ממש אוהב לעבוד עם אנשים". מה שונה במערכת היחסים שלך ושל סאמפה?"פשוט היה קליק בינינו. החבר'ה שהפגישו בינינו השאילו לנו מקום לכמה ימים, והיה לנו את החופש לעשות מה שבא לנו. זה היה בחורף - קור אימים, ולא היה חימום. מצאנו את עצמנו ישנים מתחת לשטיח ענק מכורבלים יחד, מנסים להתחמם. סאמפה ואני עובדים בדרכים מאוד שונות. הוא מאוד מבולגן בהפקות שלו, עם צלילים מוזרים ובליפים שהוא איבד כיוון איתם. ככה הוא מגיע לסאונד שלו, אני מניח. אני בדיוק ההפך: יותר מדי מסודר, הכל צריך להיות מושלם ורובוטי, אין יד חופשית, הכל שווה. ככה אני אוהב את המוזיקה שלי, טכנית לגמרי ומלאכותית. כשעירבבנו את שני ההפכים לתוך קערה אחת גדולה, זה התמקסס נפלא".אני מניח שכטינאייג'ר גדלת על הגל הראשון של הדאבסטפ ועל הדברים שהגיעו אחרי, מה שאנשים אוהבים לכנות "פוסט דאבסטפ". מה הקו שמוליך אותך היום? אתה רואה את עצמך בתוך גל המפיקים שהתאהבו מחדש ברעיון של האוס/טכנו/4X4?"אני מנסה לנווט את עצמי בתוך כל זה. נראה שהדאבסטפ התפתח באופן טבעי. לתקופה קצרה הוא היה מאוד מרגש, אבל לאחרונה הוא מעין סוגר מעגל חזרה להאוס. חלק מהמפיקים מוציאים קטעי האוס צפויים ואיכשהו הם עדיין מתויגים תחת 'פוסט דאבסטפ' או משהו. אני, באופן אישי, מנסה להתחמק מזה".לפני ארבע שנים נשאלת על המפיקים שאתה הכי אוהב, והתשובה שלך היתה: "Actress, Zomby, Mala, EL-B, Kode 9". ואם אשאל אותך עכשיו את אותה השאלה?"האמת, אני לא חושב שהרבה השתנה. לאחרונה אני מקשיב הרבה פחות למוזיקה עם אלמנטים קלאביים, ויותר לדברים שמבוססים על אלמנטים מלודיים. אז אולי EL-B ו־Mala יוחלפו במישהו כמו Nozinja או Samoyed".

» Margoza + Casino San Remo Present: Koreless. ו' 8.3, 23:00. שביל המפעל 5. 40 שקל.

*#