אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קזינו רויאל: מתחם נגה מתעורר עם קזינו סאן רמו

האנשים שמאחורי המקום היפואי החדש מסבירים למה דווקא שם, למה הלואו־פיי לא רלוונטי ולמה הם מעדיפים ברוב הזמן פלייליסט על די.ג'ייז

תגובות

כשהגעתי למתחם נגה כדי לשוחח עם חלק מבעלי המקום בעל השם המלונאי־אירופי משהו קזינו סאן רמו - טל בן ברוך, דן בסמן ואילון ברגמן - היה קשה שלא להבחין בשיפוצים שנערכים באזור, שלאחרונה התעורר לחיים עם מסעדות, ברים ובתי קפה חדשים.

» קזינו סאן רמו - לכל הפרטים

אין פלא, אם כך, שלאנשים הנ"ל יש כבר ניסיון עשיר בתחומי הלילה והמוזיקה: בן ברוך הוא שותף בבר המרגוזה ובמסעדת איטלקייה בפשפשים; בסמן הוא מנהל בלייבל אודיו מונטאג' (התפוחים, האחים רמירז וכו'); וברגמן הוא מעצב שידוע בשם ספוילד באסטרד. אחרי תקופה לא קצרה שבה דובר על מתחם נגה כ"הדבר הבא", השלושה הרימו את הכפפה ועכשיו הז'יטונים נמצאים על השולחן, למרות שבן ברוך טוען כי "אנחנו לא רואים בזה הימור".

ברגמן: "אחרי שוק הפשפשים, שהפך להיות מתחם ממש והגיע לרמה מסחרית מסוימת, המקום הזה, שקרוב אליו אבל גם לתל אביב, מרגיש לנו כמו קלף פתוח. הלוקיישן מאוד קרץ לנו - המזרקה, הכיכר, התיאטרון. יש אווירה של קולטורה ותוכן, משהו שהוא אמיתי ונטול פוזה".

(צילום: מיכאל טופיול)

עוד מקומות בילוי נפתחים פה עכשיו. הרבה ינסו לרכוב על הגל הזה שנקרא "מתחם נגה המתחדש".בן ברוך: "כל מי שיביא משהו חדש, שונה משלנו, ויספק פה עוד חוויה - אנחנו מברכים עליו. אם הוא בוחר לתפוס טרמפ על משהו שמישהו אחר מנסה להביא, זה כבר עניין שלו. אבל אני חושב שאנשים מספיק חכמים לא ליפול למקומות האלה".איך השכנים מקבלים אתכם?בן ברוך: "התגובות שקיבלנו מדהימות. מהניסיון שלנו במקומות שבהם אנחנו שותפים, אי אפשר לעשות משהו שהוא נגד הדי.אן.איי של המקום שבו אתה נמצא. צריך להבין שכבר כמה שנים יש נהירה גדולה ממרכז תל אביב ליפו. זה התחיל אולי כטרנד, אבל הסביבה הזו נתנה פתרון לאנשים שמאסו בחיי מרכז העיר ורוצים מקום פחות עמוס על כל המשתמע מכך".ברגמן: "יש פה אווירה של משהו יותר אמיתי".בן ברוך: "האוכולוסייה שהתהוותה פה זה אחד מהדברים שהכי הדליקו אותנו לפתח את הפינה הזאת. הרבה אמנים, הרבה סטודיות של עיצוב, אנשים שאנחנו רואים באותו לבל שלנו".ומה עם האנשים שהם חלק מההוויה שאתם מתארים אבל גרים במרכז העיר? בסמן: "אנחנו מציעים חוויה אחרת, וחלק ממנה זה להגיע לפה. לא יכולנו להציע את זה במרחק דקה ממרכז העיר".בן ברוך: "את אותה בעיה העלו גם בהקשר של שוק הפשפשים, ותראה מה קרה שם".ברגמן: "תל אביב היא עיר קטנה בסך הכל. באירופה יוצא לך לעשות הרבה יותר מרחק כדי להגיע למקום".

מימין: דן בסמן, אילון ברגמן וטל בן ברוך (צילום: יוני שרוני)

בשנים האחרונות הטרנד התל אביבי בברים הוא למלא תוכנייה חודשית בדי.ג'ייז, טובים יותר ופחות. אצלכם ברוב הזמן ינגנו פלייליסטים.בן ברוך: "אנחנו מעדיפים תקלוטים איכותיים של אנשים שבאמת יש להם אג'נדה ועניין. בשאר הזמן אנחנו מעדיפים שיהיו פה פלייליסטים איכותיים שחברים ואנחנו מביאים. העניין הוא כל הזמן לחדש את מאגר המוזיקה של המקום. אני מעדיף פלייליסט איכותי של מישהו שישב והכין מאשר סתם מישהו שיבוא ויתקלט בצורה לא מקצועית, רק כדי למלא תוכנייה".אגב טרנדים, אז אחרי תקופה של אנדרגראונד, שהובילה לגל של ברים "פשוטים", כעת יש נהירה למקומות שמציעים חוויית בילוי קצת יותר מלאה, שכוללת גם אוכל. גם אצלכם זה ככה.בסמן: "אצלנו זה פחות טרנדי אלא מגיע ממקום של לשרת את השכונה. גם כשאני יוצא לשתות בירה, אני אוהב לאכול משהו ליד. לאנשים גם נמאס כנראה מאווירת הלואו־פיי והם רוצים שישקיעו בהם".בן ברוך: "ככל שמתבגרים מחפשים חוויה קצת יותר משודרגת מאשר להוריד שלוש בירות ולדפוק נקניקייה בקינג ג'ורג'. רובנו לא ילדים, ובהסתכלות קדימה אני רוצה מקום שגם עוד חמש שנים אני ארצה לבלות בו. השאיפה היא שהמקום יהיה מהודק - בווליום, באוכל ובסגנון".ברגמן: "להיות מגה לואו־פיי או אובר יוקרתי זו טעות מבחינתנו. אנחנו רוצים ליצור בילוי נגיש ובגובה העיניים".ואמנם, בילוי בקזינו סאן רמו נותן תחושה שאלילת המזל (או המומנטום) עומדת לצדם כרגע. ימים ולילות יגידו מה יהיה גורלו של הקזינו בפרט ושל המתחם בכלל, אך לפי האירועים שזוממים החברים לעיל, יש תחושה שעוד נרחיק דרומה־מערבה פעמים רבות. יאללה, צריך לחזור לכושר.

» קזינו סאן רמו. נחמה 2, יפו.

*#