אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דייוויד גואטה: מכונת להיטים משומנת מדי

נראה שכל מה שקשור בדיוויד גואטה חייב להיות גרנדיוזי: הסאונד, הקונספט, ההצלחה המטאורית, המעריצים השרופים והמתנגדים הזועמים. רגע לפני שהוא נוחת בארץ כדאי לברר, מה בו גורם לתגובות קיצוניות כל כך?

תגובות

שיעור ראשון ברוב הלימודים בבתי ספר למוזיקה אלקטרונית הוא איך לעשות דיוויד גואטה. מדובר סך הכל בנוסחה די קבועה: שיתופי פעולה עם הגדולים ביותר (בלק אייד פיז, ריהאנה), לתת להם לשיר קטע הייפר מלודי מרגש, להוסיף ביטים כבדים על מקצב של ארבע רביעיות, טקסטורות פאדים דחוסות, יותר מדי אוטו טיון, ולעטוף הכל בהפקה כבדה וכך כך מתוקה שהיא יכולה לגרום לסכרת רק מהאזנה. התוצאה, משתקפת בכל המצעדים של השנים האחרונות: גואטה לא עוזב את המקומות הראשונים, הוא מוכר סינגלים ואלבומים במליוני עותקים, הוא קטף גראמי והיה מועמד לעוד ארבעה, זכה בשלושה World music awards, דורג כדי ג'י השלישי הטוב בעולם על פי DJ Mag ב-2009 והאמנים הכי מצליחים בתעשייה עומדים אצלו בתור שיפיק להם שיר. אז מה אם מדובר בשיעור ראשון?

» דיוויד גואטה בישראל - כל הפרטים

בארבע שנים האחרונות דיוויד גואטה נחשב לאחד האמנים המצליחים ביותר בעולם, אך גם הכי שנויים במחלוקת. המעריצים שלו אוהבים אותו בגלל שהוא עלה על הנוסחה ליצור להיטים וכל שיר שלו הוא הצלחה מיידית. המתנגדים שלו מנגד, טוענים שהוא עלה על הנוסחה ליצור להיטים וכל שיר שלו הוא הצלחה מיידית. בעוד הראשונים נמנים עם קהל צעיר שצריכים מסיבה בכל מחיר, מעריכים את היכולת שלו לזהות טרנדים ולהישאר עקבי בפסגה, השניים שייכים לזרם שאוהב את האמן שלהם קצת יותר מיוסר, כזהשפועל גם מתחת לרדאר, שיודע גם להיכשל, כי כשלון נובע בהכרח מניסוי וטעיה, חציית גבולות והתפתחות ורדיפה אחר אמת אמנותית ולא הדולרים. בחמישי הקרוב דיוויד גואטה יגיע לישראל בפעם השנייה ויתקלט במה שאמור להיות אחד האירועים המושקעים לצעירים בארץ, פסטיבל רייב ים המלח 424-, לצד אינפקטד מאשרום וסטיב אנג'לו. הגעתו לארץ מעלתה את השאלה המתבקשת ביותר סביב פועלו: האם אתם מעריצים או מתנגדים לגואטה?

לרקוד כשאף אחד לא מסתכל: דייויד גואטה וסיה בלהיט טיטאניום

גואטה התחיל לתקלט בגיל  14 בחדרו בבית ועלה לעמדה לראשונה בחייו בגיל 17 בשנת 84' והיה בין הדי ג'ייז היחידים שניגנו האוס בעולם. הז'אנר שתקלט נחשב מחתרתי בשעתו כשהוא ועוד קומץ די ג'ייז נלחמו כדי להכניס אותו למיינסטרים של עולם המועדונים. הרדיו עוד היה חלום רחוק. בשנות ה-90 עם פריצתה של המוזיקה האלקטרונית למיינסטרים, גואטה ביסס את מעמדו כדי ג'יי, וחרש מועדונים בכל העולם. ב-2002 התמקד בקריירה שלו כמפיק והוציא את אלבום הבכורה Just A Little More Love, אלבום דאנס בו הוא אירח את כריס וויליס לשירה ברוב הקטעים, אלבום שזכה להצלחה. גואטה השחיז וחידד את הנוסחה שלו, ולאלבום הרביעי שלו One Love מ-2009 הזמין את האורחים הכי נוצצים בתעשייה לשיר, (ריהאנה, קלי רולנד, קיד קודי ועוד), שבר את המצעדים וביסס את מעמדו בין המפיקים החשובים בעולם. הוא גיבש טרייד מארק ייחודי בגזרת ה-EDM ושינה את פני המוזיקה ברדיו ללא הכר בעולם כולו. אז האם באמת הוגן לשנוא אותו?

216 מיליון צפיות כבר יש ל Turn Me On עם ניקי מינאג'. אתם ביניהם?

כמו הרבה אמנים פופולאריים, גם סביב גואטה עולה הויכוח עתיק היומין לגבי מוזיקת מיינסטרים, אבל אצלו נדמה שהרוחות מקצינות. המתנגדים לו, לא מפספסים הזדמנות להשמיע את קולם נגד האמן, עם הטענות המוכרות: נוסחתי, חוזר על עצמו, לא יוצר מתוך אהבה לאמנות וכו'. במקרה של גואטה, לגבי טענות המעריצים כמו גם המתנגדים, כל התשובות נכונות. את הנוסחה האחת שלו, שאפשר לאהוב ויותר מזה, אפשר לשנוא, הוא מחזר לעייפה. בימינו נדירים האנשים שיאזינו לשיר שלו מבחירה, אבל יש שלב בו כל בליין תל אביבי מתנשא חייב להודות: זה כיף. אז מה אם זה טראש ואז מה אם זאת מוזיקת חדר כושר? זה קרה עם אשכנזים ומוזיקה מזרחית, זה קורה עם דאנס בחתונות ואפשר להתחיל להודות, כשאנחנו ניתקלים בטיטאניום של גואטה וסיה במועדון, כשאף אחד לא רואה, אנחנו גם רוקדים. שלא לומר, יודעים את כל המילים. בחמישי הקרוב גואטה יגיע לרייב ים המלח לקהל של מעריצים צעירים וקרוב לוודאי ירים הופעה שלא תיפול מהרף המוכר: ממוסחר כן, מיינסטרימי לגמרי, נוסחתי בודאי, אבל הוא ללא ספק יתן שואו. כיאה לאמן הדאנס מהמצליחים בעולם תצפו לסט מסיבה על גבול ההופעה, הרבה להיטים סכריניים, ניפופי שיער (מצידו) ורחבה מפורקת שיודעת את כל המילים.

*#