קצרי רוח

הנשיות שאורי קליין 
לא קלט בסרט "ההר"

סרט הביכורים המצוין של יעל קיים, "ההר", הוא חלק מגל אינטלקטואלי מפתיע של קולנוע נשי ישראלי. חבל שמבקר הקולנוע של "הארץ" החמיץ את העומק של הסבל אצל הגיבורה

יעל מונק
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יעל מונק

"לבמאית יש כישרון, אבל לסרט יש בעיה", כתב אורי קליין בביקורתו על סרטה של יעל קיים, "ההר" (גלריה, 11.5). אין ספק, ליעל קיים יש כישרון, אבל יש לה גם סרט ביכורים מצוין. אולי הפריעו למבקר הוותיק והמוערך היומרות האינטלקטואליות של הבמאית, שבאות לידי ביטוי נועז בנרטיב הלא שגרתי ובשפה הקולנועית הייחודית. לדעת קליין, היצמדות היתר של קיים לתפישתה האמנותית "מכשילה אותה", ובניגוד לבמאים כמו מיכלאנג'לו אנטוניוני ושנטאל אקרמן, היא אינה מצליחה למלא את הרעיון האמנותי שלה (שבמרכזו תיעוד של מקום: הר הזיתים) במהות רגשית. 

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ