קצרי רוח

מינוי דורון רבינא במוזיאון ת"א מבטא אי אמון באוצרות המוסדית

הבחירה ברבינא מעידה על כך שמוזיאון תל אביב ממשיך לחפש את דרכו ולנסות להתאים את עצמו לאופן שבו העומדים בראשו רואים את עולם האמנות העכשווי

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
שני ליטמן
שני ליטמן

בעולם האמנות הישראלי, שבע המרירויות והאכזבות, התקבלה אתמול בחירתו של דורון רבינא לאוצר הראשי של מוזיאון תל אביב בהפתעה נעימה מהולה בתמיהה. מצד אחד, תיאוריות הקונספירציה שנשמעו במשך חודשי החיפושים אחר אוצר חדש ודיברו על קשרים בין מועמדים פוטנציאליים לאספנים ולבעלי הון ועל מכרז תפור מראש — נותרו ללא אישוש מובהק. מצד שני, פתאום התברר שהמוזיאון בכלל לא חיפש בכיוונים שבהם היה נדמה שהוא מחפש — ולראיה, נבחר אדם שלא עסק באוצרות מוזיאלית ובעבודה בתוך מערכת מוזיאלית, ואפילו לא הציג את מועמדותו כאשר פירסם המוזיאון את המכרז לתפקידו. מובן שאין פירוש הדבר שהוא אינו יכול להיות אוצר מוצלח; זה רק מעיד על כך שחקר האמנות, שנחשב בעיני רבים לאחת מאבני היסוד ההכרחיות במוזיאון שרוצה להשאיר חותם, לא היה משהו שהעסיק אותו במיוחד עד כה.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ