בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רכבת עוד אין, אבל השר כ"ץ שוב רץ לגזור סרטים

במקרה הטוב תהיה הרכבת לירושלים מוכנה בעוד כמה חודשים, אבל שר התחבורה היה צמא לקצת כבוד, ומייד. לעזרה נחלץ גם השם הנפוח "מסילת דוד המלך"

37תגובות
השר כ"ץ בניסוי הרכבת המהירה לירושלים, אתמול. "קינג דייוויד ריילווי"
עופר וקנין

השר ישראל כ"ץ מכהן בתפקידו החשוב כשר התחבורה כבר יותר משמונה שנים. הוא מוותיקי השרים בממשלה, שנושא בתפקיד בעקביות. אנשים רעים אומרים שמצב התחבורה בישראל במהלך שנים אלה נהפך מזעזע, שהמדינה כולה תקועה בפקק תנועה אחד ארוך. אבל השר יודע שאנחנו האזרחים אוהבים אותו ואת מורשת ישראל המפוארת ולכן הגה את הרעיון המבריק לקרוא ליוזמת הרכבת החדשה לירושלים "מסילת דוד המלך לירושלים". הללויה. ברדיו אפילו קראו לזה באנגלית "קינג דיוויד ריילוויי" וזה כבר נשמע באמת נהדר. מזכיר קצת את המלון המפואר, בייחוד כשראש הממשלה בהודו.

במשך כמה שעות ניסיתי להיזכר אם הצרפתים, שיש להם רשת רכבות לא רעה, העניקו שם לאחת המסילות — ולא הצלחתי. השווייצרים, שהם ממש טובים ברכבות, קראו לקו הרכבות הכי מפורסם שלהם "רכבת הקרחונים", אבל זה לא מתקרב אפילו ל"מלך דוד". מסילות הברזל הכי מפורסמות באנגליה, אומה חסרת מורשת תרבותית מינימלית, נושאות שמות חסרי דמיון כמו "רכבת החוף של קמבריה" או "ליבה של וולס".

כ"ץ ברכבת. הגיע הזמן לטקס קטן
עופר וקנין

היפנים, שגם הם יודעים משהו על רכבות, הצליחו קצת יותר: הם קראו לכמה מקווי הנוסעים בשמות פיוטיים כמו "עלים ירוקים" (מטוקיו לסנדאי) או "שמש הבוקר" (מטוקיו לניגאטה). הרכבת המהירה שלנו אמנם תיסע ביום טוב (לא בקרוב) במהירות 160 קמ"ש ושלהם נוסעות בערך ב–300 קמ"ש, אבל לנו יש את המלך. אם תצטרף לכך ישיבה ארוכה על הרצפה בקרון צפוף עד מחנק, כפי שחוויתי בנסיעתי האחרונה לחיפה, האירוניה בשם "דוד המלך" ובאסוציאציות כס המלוכה בוודאי תגבר.

חנוכתו הקרובה של קו הרכבת המהירה לירושלים היא אירוע חשוב באמת. מבטיחים לנו שהנסיעה תימשך רק 28 דקות. כיום, אחרי שנחנכה בכמה טקסים ממלכתיים מרשימים האוטוסטרדה המשודרגת עם המנהרות המשוכללות שהעצימו את הפקקים בדרך לעיר הבירה, נמשכת הנסיעה מתל אביב לירושלים שעה, לפעמים שעה וחצי. היו לילות שבהם נסעתי את קטע הדרך שאורכו כ–60 קילומטר במשך שעתיים. אבל לא עוד. השר מבטיח רכבת שתגמע את המרחק בפחות מחצי שעה. ברכה על ראשו.

המלעיזים אומרים שיש עוד בעיות — הקו החדש יהיה חשמלי, ועבודות החישמול המורכבות לאורך 40 ק"מ של מסילה טרם הושלמו. ייתכן אפילו שייאלצו להפעיל זמנית רכבות מונעות בסולר, פעולה שמסתבר כי היא מסוכנת בגלל המנהרות שבדרך — אבל השר נחוש לחנוך את המסילה כבר במארס ולפרוט את נכסי היח"צ כבר עכשיו ולאורך כמה חודשים. היכונו למתקפה.

מסתבר גם שבגלל עיכובים, הנסיעה מתל אביב לירושלים תצא רק מתחנת ההגנה, ורק בסוף השנה יוארך הקו לשאר תחנות תל אביב והרצליה. הקרונות לעת עתה הם אותם קרונות מוכרים לעייפה של בומברדיה שהוסבו לנסיעה ברכבת חשמלית. בעתיד תשלב הרכבת בקו לירושלים 300 קרונועים חשמליים. אבל הווסט הצהוב הפוטוגני קרא לשר כ"ץ כבר השבוע.

לא למד מניסיון העבר

יש כאלה שאומרים שהשר כ"ץ אמור היה ללמוד מהניסיון העגום ולהיזהר קצת יותר. לחכות כמה דקות עם החגיגות. הוא הרי חנך בדיוק לפני ארבע שנים את מחלף דרור בשרון, וזה קרס כשבוע לאחר גזירת הסרט. הוא גם ספג לא מעט ביקורת על כך שחנך את רכבת העמק כמה פעמים ברציפות, עם ראש הממשלה ובלעדיו, ואחר כך נהג בדיוק אותו הדבר גם עם הקו הצפוני לכרמיאל, עוד בטרם היה מוכן, אבל לא אדם נחוש וחובב סרטים כשר כ"ץ יירתע לאור ניסיון העבר.

אז דווקא עכשיו, באמצע ינואר, כמה חודשים — במקרה הטוב — לפני שהקו החדש לירושלים יעבוד כמו שצריך, השר החליט שהגיע הזמן לאיזה טקס קטן, נסיעת מבחן עם התקשורת, קצת צילומים עם וסט צהוב וזוהר, ראיונות חנפניים על ההברקה עם דוד המלך וחיוכים שבעי רצון. אין ספק שמגיעה לו קידה עמוקה. יחי המלך!



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו