פרידה מספי ריבלין: הבדרן שמעולם לא התנער מפיסטוק

בתרבות הישראלית, שבה "בידור" היא מלה מגונה כמעט, ספי ריבלין אהב לבדר ולהצחיק. הוא לא חשש להשתטות, היה מיומן בהומור פיזי ונתן את כולו לקהל מבלי לפנות לטריקים נחותים ולאכזריות קומית

מורן שריר
מורן שריר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מורן שריר
מורן שריר

אף על פי שהיתה לו קריירה ארוכה בתיאטרון, במופעי בידור, בסדרות מערכונים, בסדרות קומיות וגם בפוליטיקה המוניציפלית, התפקיד שהלך עם ספי ריבלין כל החיים - ויילך אתו עכשיו גם אל הקבר - הוא התפקיד של פיסטוק.

"הבית של פיסטוק" היתה סדרת ספין אוף ל"רגע עם דודלי" ובה גילם ריבלין דמות של תמהוני רפה שכל וטוב לב. כל הילדים אהבו אותו ואין מי ששמע את שיר הפתיחה פעם אחת ולא שרק אותו בשמחה ביממה שלאחר מכן. בניגוד לכוכבי ילדים רבים אחרים, ריבלין לא ניסה להתנער מהתפקיד הזה, ולא ביקש לסגל לעצמו דימוי של אמן דרמטי חמור סבר. להיפך: הוא אהב להצחיק ילדים ומבוגרים, לא חשש להשתטות בשידור והיה מהיחידים בישראל שהיה מיומן, גם בגיל מבוגר, בהומור פיזי ברמות הגבוהות ביותר. לא במקרה הוא גילם את צ'רלי צ'פלין בסדרת פרסומות למפעל הפיס.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ