למה הרייטינג של תוכניות הקיץ צנח כל כך?

הצפייה בתוכניות המובילות בקשת ורשת ירדה השנה דרמטית בהשוואה לקיץ שעבר, כשהבולטות במגמה הן תוכניות ריאליטי כמו "אמזונס" ו"המרוץ למיליון". האם הז'אנר הזה פשוט נמאס או שדווקא מדידת הרייטינג היא שהתיישנה? כך או כך, בכירים בתעשייה קובעים: זו בעיה עולמית והטלוויזיה צריכה להמציא את עצמה מחדש

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתי שטרן
איתי שטרן

קיץ 2016, נטול המלחמות והמבצעים המיוחדים, הביא אתו אכזבה מרה לערוצי השידור המסחריים בישראל. הקיץ אמנם ידוע כמשבית שמחות ככל שזה נוגע לאחוזי הצפייה (בארץ ובעולם), אבל הפעם, עם בציר התוכניות החדשות שעלו בו, הוא נראה שחון במיוחד. מנתונים שאספנו על עשר התוכניות הנצפות במדידה שבועית בחודשים יוני ויולי עולה כי הרייטינג הממוצע הקיץ בכלל האוכלוסייה (לפי נתוני ועדת המדרוג) היה 14.9%. בקיץ שעבר, ב–2015, היה הממוצע 21.2%. כלומר: ירידה של 6.3% השנה (ירידה יחסית של כמעט 30%). הצניחה החופשית הזאת בוודאי מזעזעת את קברניטי קשת ורשת, שאמורים כבר בשנה הבאה להתפצל לשני ערוצי שידור, כפי שמחייב החוק. הנתונים הללו מטרידים אף יותר כשמשווים אותם לנתוני קיץ 2014, עם מבצע "צוק איתן": ממוצע הצפייה אז היה 23.4%. כך, תוך שנתיים ירדו נתוני הצפייה בערוץ 2 ו–10 ב–8.5%.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ