הטלוויזיה הישראלית נשית, תל־אביבית ואנושית מאי פעם

טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה סימן את המגמה השלטת בתעשייה המקומית: סדרות המובלות על ידי גיבורות מצחיקות ומלאות פגמים שבקושי חוצות את נתיבי איילון. ומדוע ערוץ 10 הוא גוף הברודקאסט החשוב בישראל?

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתי שטרן
איתי שטרן

רעננות ליברלית. את טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה, שנערך ביום שישי האחרון, אפשר לסכם כחגיגה פמיניסטית. שלוש הסדרות שזכו במרב הפרסים — "אורי ואלה" בדרמה, "מטומטמת" בדרמה היומית ו"האחיות המוצלחות שלי" בקומדיה — יצרו נשים שהעמידו במרכזן גיבורות מותשות, מושפלות, מוטרדות מינית ומצחיקות, שנקודת המבט הגברית, המחפיצה, המשפילה והמסרסת נעדרת מהן. האקדמיה בחרה בשלוש גיבורות אנושיות, פגומות במתכוון, שדילגו בקלילות מעל משוכות הסטריאוטיפים ונפלו כל אחת לבור שחפרה לעצמה, מעשה ידיהן להתפאר.

תגובות