גט שורטי: מסרט חביב לסדרה מעולה - טלוויזיה - הארץ

גט שורטי: מסרט חביב לסדרה מעולה

הזמן האחרון הביא אלינו גודש מאוס של סדרות שבהן הוליווד מתעסקת בעצמה בחדווה נרקיסיסטית. גם "גט שורטי" היא אחת מהן, אבל אצלה זה נראה הרבה יותר טוב

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
ניב הדס
ניב הדס

אין דבר שהוליווד אוהבת יותר מלדבר על עצמה. עקרונית זה לא מאוד שונה מכל תחום עיסוק אחר: שימו חמישה נגרים־מלצרים־רואי חשבון־די־ג'ייז־פסיכולוגים באותו חלל ברגע נתון וקיבלתם סשן שיחות חפירה־מקצועיות משעממות שזר לא יבין (אגב, ברור שהכי גרועים אלה העיתונאים). ההבדל הוא שכשהוליווד מדברת על עצמה היא עושה זאת באמצעות סרטים וסדרות שמיועדות לקהל חיצוני, לא לאירוע חברה. היא משתפת אותנו במתחולל בנבכיה מתוך מחשבה שגם אותנו אין דבר שמעניין יותר מאשר אחורי הקלעים של עסקי השעשועים. היא גם לא בהכרח טועה: "שדרות סאנסט" ו"המופע של לארי סנדרס" הן שתי דוגמאות ליצירות מופת שנולדו מאותה רפלקסיביות נרקיסיסטית. ואולם, גם הן חריגות בז'אנר בעיקר מכיוון שהשתמשו באותו דיבור פנימי כאמצעי ששירת סיפור בעל משמעות רחבה יותר, ולא כתכלית עצמה (בניגוד, למשל, ל"סלבריטי" ו"רוק 30").

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ