הטלוויזיה האמריקאית החלה להתעמת עם שמנופוביה

שתי סדרות שעלו לאוויר לאחרונה — "דיאטלנד" ו"רעבים" — מנסות להתמודד עם תעשיית הדיאטות ותרבות ה"פאט־שיימינג". בעוד הראשונה מציעה חומר למחשבה, השנייה נקטלת מקצה לקצה

חן חדד
חן חדד
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
חן חדד
חן חדד

היחס לתרבות הדיאטות במערב עובר בשנים האחרונות שינוי דרמטי. המודעות לנזק הרגשי שגורם דימוי הגוף האידאלי רק הולכת וגדלה, לצד התנגדות ציבורית לביטויים שמנופוביים ולכל צורה של "פאט־שיימינג". לכל אלה נוספות תובנות על ההיבטים הכלכליים שמניעים את תעשיית הדיאטות, שמגלגלת יותר מ–66 מיליארד דולר בשנה בארצות הברית בלבד. השינויים הללו משתקפים לאחרונה גם בטלוויזיה האמריקאית. במגזין "אטלנטיק" אף הקדישו מאמר לשאלה "האם הטלוויזיה באמת יכולה להשמיד את תרבות הדיאטה?"

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ