כבר לא עושים מזה דרמה: איך הפסיקו ליצור סדרות איכות בטלוויזיה הישראלית

הזכייניות ממעטות לקחת סיכונים, היוצרים מעדיפים לכתוב לשוק העולמי והקהל התרגל לצרוך
 ריאליטי — מצב הדרמות המקוריות בערוצים 1, 2 ו–10 מזמן לא היה כל כך גרוע. מה השתנה באקלים 
הטלוויזיוני והאם יש סיכוי לשינוי?

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
צילום: צחי צלניקר
איתי שטרן
איתי שטרן

על הנייר הכל היה נראה מבטיח: על שולחנה של קרני זיו, ראש מחלקת פיתוח הדרמה של זכיינית ערוץ 2 קשת, הונחה הצעה לסדרת דרמה משפטית, "התובעת", שכתב המחזאי והעיתונאי בעז גאון וערכה רונית ויס־ברקוביץ. עלילת הסדרה התמקדה בעורכת דין ממוצא מזרחי, המקיימת קשר סודי עם בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב. במקביל לעלילת הרוחב העונתית, נוצקה מדי פרק עלילה משפטית שנגעה בתיקים הקשורים בשחיתויות, עולם תחתון ונושאים נוספים הממלאים את סדר היום הפלילי במדינה. "התובעת", שלה נכתבו ארבעה פרקים מלאים, שמונה תקצירים נוספים והכנה לקראת עונה שנייה, כבר עברה את כל שלבי הפיתוח המרכזיים, כולל הערות בכתב ידה של זיו בנוגע לתיקוני טקסט אחרונים. במשך יותר משנה עבדו היוצרים, ובהם גם התסריטאית רונה סגל ("שש פעמים"), על הטיוטות השונות לאחר שקיבלו תקציב פיתוח מהזכיינית. אבל אז בכירי קשת הודו ליוצרים, החליטו לוותר על הסדרה והמליצו למחלקת התוכן של חברת יס לאמץ אותה לחיקם.