"הסדרה 'סאלח' היא פרופגנדה. אני מציג תמונה מורכבת" - טלוויזיה - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"הסדרה 'סאלח' היא פרופגנדה. אני מציג תמונה מורכבת"

לכתבה
תושבי המעברות בין 1948 ל-1952, מתוך הסדרה. "כל עניין המזרחים והאשכנזים זה המצאה אחת גדולה" ארכיון צה"ל

אריק ברנשטיין מסרב להוקיע את הממסד בסדרת הדוקו שלו "מעברות" שעולה הערב ועוסקת בשנות ה–50 במעברה. "אין ספק שהיתה אפליה", הוא אומר, אבל בסדרה של דוד דרעי נעשה משפט שדה פופוליסטי

154תגובות

אריק ברנשטיין נעמד בעיניים פקוחות מעל חבית חומר נפץ כשהתחיל לעבוד על "מעברות" — סדרת תעודה בת ארבעה פרקים, ששידורה יחל הערב (רביעי) בערוץ כאן 11. ברנשטיין, הבמאית דינה צבי־ריקליס (בוגרת מעברה בעצמה), העיתונאי שי להב והחוקרת הילה בהרד, חוזרים אל התקופה שבין 1948 ל–1952 — ימי העליות הגדולות, שהובילו להכפלת אוכלוסיית המדינה הצעירה. יהודים מכל קצוות תבל באו לארץ ונשלחו למעברות — מעין יציר כלאיים של מחנה עולים ועיר ארעית. הצפיפות היתה איומה, ברז מים אחד שירת אלפי אנשים, הסירחון והמחלות התפשטו וגם הגזענות הממסדית כלפי מי ש"לא הלכו בתלם" הפגינה נוכחות. האתגר הגדול שניצב בפני ברנשטיין וחבריו היה...

הרשמה לניוזלטר

חדש! כל חדשות הטלוויזיה, הביקורות והמלצות הצפייה אליכם ישירות למייל

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות